Dere som trener jevnlig

Etter trening spiser jeg en banan + en halv boks mager kesam med et halvt eple og kanel;)

Det spørst litt hva en er ute etter mtp trening. En skal jo ha ca 1.8g protein pr kilo en veier. Så om man veier 60 kg, skal man spise 100g protein. Om man er flink å spise kjøtt, egg, kylling, drikke melk og spise skyr /cottage cheese osv, skal det gå greit, men er ikke alltid lett å komme opp i den mengden. Jeg er stort sett flink med mat, men tror ikke jeg klarer få i meg 100g med protein hver dag.

Og om man vil øke muskelmasse og stramme opp skal man helst innta proteiner rett etter trening. Det er ikke alltid jeg går til, så jeg blander meg alltid en shake på senteret, også prøver jeg å spise raskest mulig :)

Sier ikke at alle bør ta tilskudd, men om man trener mye, og er opptatt av å få mest mulig utbytte er det et ok valg om man tror man ikke får nok gjennom maten :)
Eksempel på ca 100 g proteiner:
Frokost: 1 boks cottage cheese eller mager kesam med bær
Lunsj: Brød/knekkebrød med 4 skiver ost og et glass melk
Middag: 1 kyllingfilet og ris
Kveldsmat: Brød/knekkebrød med 2 egg og et glass melk
Mellommåltid: Skyr

Det skulle gå fint :) Men jeg drikker proteinpulver selv altså, så jeg er ikke direkte uenig med deg. Det er en veldig lettvindt løsning og jeg lager gjerne kakao med proteinpulver i stedet for kakaopulver og sukker. Jeg har bare en litt mer avslappet holdning til proteiner etter trening og hvorvidt det er nødvendig med så mye protein for 2-4 treningsøkter i uken. Folk flest klarer seg godt uten ekstra tilskudd :)

Eksempel på ca 100 g proteiner:
Frokost: 1 boks cottage cheese eller mager kesam med bær
Lunsj: Brød/knekkebrød med 4 skiver ost og et glass melk
Middag: 1 kyllingfilet og ris
Kveldsmat: Brød/knekkebrød med 2 egg og et glass melk
Mellommåltid: Skyr

Det skulle gå fint :) Men jeg drikker proteinpulver selv altså, så jeg er ikke direkte uenig med deg. Det er en veldig lettvindt løsning og jeg lager gjerne kakao med proteinpulver i stedet for kakaopulver og sukker. Jeg har bare en litt mer avslappet holdning til proteiner etter trening og hvorvidt det er nødvendig med så mye protein for 2-4 treningsøkter i uken. Folk flest klarer seg godt uten ekstra tilskudd :)

Ja, det er sant. Bare jeg som er litt "hemmet" der. Tåler ikke egg og liker ikke cottage cheese :D :p Går mye i kylling, karbonadedeig og skyr :)

Men den type mat er veldig dyrt da, så sparer en god del på å drikke en shake og to de dagene jeg trener :)

Ja, det er sant. Bare jeg som er litt "hemmet" der. Tåler ikke egg og liker ikke cottage cheese :D :p Går mye i kylling, karbonadedeig og skyr :)

Men den type mat er veldig dyrt da, så sparer en god del på å drikke en shake og to de dagene jeg trener :)
Ja det er et problem i seg selv. Jeg bør spise minimalt med brødmat, og er sær i matveien så det blir ikke så variert. Vi har også trang økonomi, så det er lillemor som blir prioritert på alle områder. Så det kan virke som proteintilskudd kan være lurt.

Hehe, nei jeg liker ikke cottage cheese selv jeg så den ser jeg ;) Men sjekk ut Chocolite fra iHerb da! Smaker så mye bedre enn Proteinfabrikken sin etter min mening :) Veldig bra både innholds og smaksmessig i forhold til prisen. Her i huset går det også med en del questbarer i stedet for snop når jeg trenger noe raskt og enkelt. Men det er jo litt dyrt igjen som du sier.

Ja det er et problem i seg selv. Jeg bør spise minimalt med brødmat, og er sær i matveien så det blir ikke så variert. Vi har også trang økonomi, så det er lillemor som blir prioritert på alle områder. Så det kan virke som proteintilskudd kan være lurt.
Kjøp et som smaker godt! Spør gjerne om smaksprøver før du kjøper en hel boks. En del smaker bare helt pyton ;)

Back
Topp