Dere som trener jevnlig

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva tenker dere om Yt? Jeg pleier å drikke en Yt med sjokolade etter trening fordi jeg er ganske sikker på at jeg ikke egentlig spiser nok proteiner. Jeg trener 2-4 ganger i uken. Men jeg ser nå at en liten Yt inneholder 235 kcal. Er det for mye? Jeg prøver å ikke spise for mye, så jeg lurer på om jeg bare skal kutte ut hele greia. Finnes det eventuelt noe annet som inneholder en del proteiner uten for mye kalorier?

Kan det stemme at en banan kun unneholder 1.1 g protein? Yt inneholder visstnok ca 20 g.

Inneholder ikke allverden, men ville heller fokusert på å få inn proteiner gjennom naturlig mat (fugl, fisk, kjøtt, egg, grønnsaker) :)

YT er vel greit for de som trener hardt og mye, men aldri helt likt det.. Samme greien med proteinshake. Men tenker du nok bør heller drikke proteinshake enn YT etter trening om du skal velge.

Er nok bedre med andre ting. Egg osv, yt er nok et bedre alternativ for de som trener virkelig hardt☺️

Inneholder ikke allverden, men ville heller fokusert på å få inn proteiner gjennom naturlig mat (fugl, fisk, kjøtt, egg, grønnsaker) :)

YT er vel greit for de som trener hardt og mye, men aldri helt likt det.. Samme greien med proteinshake. Men tenker du nok bør heller drikke proteinshake enn YT etter trening om du skal velge.
Ja det hadde vært det beste, men jeg er så sær i matveien og blir lett mett. Og så overspiser jeg. Så det er ikke bare lett å få til dette riktig :-P Liker ikke helt tanken på proteinshake, men om det har færre kalorier og mer proteiner så får jeg prøve.

Her har jeg pleid å ta en proteinshake etter trening fordi jeg ikke har følt jeg har fått i meg nok gjennom mat. Har mer troa på det enn yt :)

Hva tenker dere om Yt? Jeg pleier å drikke en Yt med sjokolade etter trening fordi jeg er ganske sikker på at jeg ikke egentlig spiser nok proteiner. Jeg trener 2-4 ganger i uken. Men jeg ser nå at en liten Yt inneholder 235 kcal. Er det for mye? Jeg prøver å ikke spise for mye, så jeg lurer på om jeg bare skal kutte ut hele greia. Finnes det eventuelt noe annet som inneholder en del proteiner uten for mye kalorier?

Jeg bruker proteinshake. Smaker greit,og ikke mer enn rett over 100 kalorier. Sluker rett etter trening :-)

Mye billigere er det også. Har jo en sånn boks lenge :) Jeg bruker fra proteinfabrikken!

Jeg bruker proteinshake. Smaker greit,og ikke mer enn rett over 100 kalorier. Sluker rett etter trening :-)

Mye billigere er det også. Har jo en sånn boks lenge :) Jeg bruker fra proteinfabrikken!
Oi, det var jo ikke så ille :-)

Jeg er også dårlig til å få i meg nok proteiner. Har proteinpulver fra proteinfabrikken, uten smak. De dagene jeg føler for litt ekstra proteiner tar jeg en pakke frossne bringebær, litt vann og proteinpulver og lager smoothie av det, det blir kjempegodt! Proteinpulveret gjør at smoothien ikke blir så sur, smaker utrolig godt! Jeg bruker ofte bare en skje med pulver(halv porsjon) og 400gr bringebær, blir ca 0,5liter smoothie og den gir 22g protein og 170 kcal. Vil man ha mindre kcal kan man jo feks bruke bare 300gr bær :-)

Jeg er også dårlig til å få i meg nok proteiner. Har proteinpulver fra proteinfabrikken, uten smak. De dagene jeg føler for litt ekstra proteiner tar jeg en pakke frossne bringebær, litt vann og proteinpulver og lager smoothie av det, det blir kjempegodt! Proteinpulveret gjør at smoothien ikke blir så sur, smaker utrolig godt! Jeg bruker ofte bare en skje med pulver(halv porsjon) og 400gr bringebær, blir ca 0,5liter smoothie og den gir 22g protein og 170 kcal. Vil man ha mindre kcal kan man jo feks bruke bare 300gr bær :-)
Tusen takk for oppskrift og info om kalorier og proteiner :-D Jeg liker ikke bringebær, men jordbær kan vel brukes på samme linje tenker jeg.

Prøv å lage en plan på det :) Er du flink å inkluderer det i kostholdet bevisst skal du ikke trenge tilskudd ;)

Jeg ville droppet den. En Skyr inneholder for eksempel dobbelt så mye protein per 100 g, er ikke tilsatt sukker og er mettende. Kanskje et bedre alternativ? Dessuten synes jeg det er teit å kaste bort så mange kalorier på drikke ;)
Men mest sannsynlig får du i deg nok proteiner i et vanlig kosthold. Noen spesiell grunn til at du tror du ikke gjør det?

Tar ikke ekstra protiner selv om jeg trener 2-3 ganger i uken synes ikke jeg trener nok for å ta ekstra tilskudd

Kanskje det kan være en idé med dn app som regner ut inntaket for deg? Fitnesspal, Lifesum eller lignende? Det hjelper deg å få balanse i kostholdet.
Jeg forsøker å spise rent, mye grønt og mest mulig sunt, men det er lett for at det blir litt mye sukker....

Sjokolademelk er en av de beste tingene man kan drikke etter trening ja :) Men hvis du trener på kvelden så blir da det kveldsmaten liksom.

Jeg bruker proteintilskudd.
En pose på 4 kg fra Gymgrossisten varer i 5 mnd hvis jeg drikker en shake daglig, så prisen er ikke så ille.

Hvis du er usikker på hva du egentlig får i deg anbefaler jeg appen Lifesum. Der registrerer du alt du spiser og trener, og får en oversikt over kalorier, karbohydrater, proteiner og fett, i forhold til anbefalingen. Jeg tar en uke nå og da med registrering, bare for å få hodet på rett plass. En sjokolade hver dag ødelegger mye, og ved å registrere det ser jeg det svart på hvitt og greier å kutte det ut... :)

Jeg ville droppet den. En Skyr inneholder for eksempel dobbelt så mye protein per 100 g, er ikke tilsatt sukker og er mettende. Kanskje et bedre alternativ? Dessuten synes jeg det er teit å kaste bort så mange kalorier på drikke ;)
Men mest sannsynlig får du i deg nok proteiner i et vanlig kosthold. Noen spesiell grunn til at du tror du ikke gjør det?
Sliter med maten. Jobber hardt for å unngå overspising, og prøver å holde meg unna søtsaker. Men matlysten er dårlig og energien er på bånn. Jeg skal få hjelp med vekten, da får jeg også kostholdsveiledning o.l. men til da trenger jeg noe ekstra. Det er liksom enten eller med meg, overspising eller lite spising, ingen av delene er særlig produktivt.

Sliter med maten. Jobber hardt for å unngå overspising, og prøver å holde meg unna søtsaker. Men matlysten er dårlig og energien er på bånn. Jeg skal få hjelp med vekten, da får jeg også kostholdsveiledning o.l. men til da trenger jeg noe ekstra. Det er liksom enten eller med meg, overspising eller lite spising, ingen av delene er særlig produktivt.
Skjønner :) Det tar tid å omstille seg. Stå på! Jeg sliter med ingen spising selv og vet det kan være veldig tungt og lite produktivt.
Personlig synes jeg det er mye kalorier for en drikke som inneholder en del sukker. Jeg ville kuttet den på grunn av det. Hvis du derimot velger den som et sunnere alternativ til eksempelvis sjokolade er det jo en annen sak. Tror nok Styrk sjokolade er bedre næringsmessig uten at jeg har dobbeltsjekket tallene.
Likevel er det litt vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke vet hva du spiser og hva du trener :) Men med mindre du trener hard styrketrening hver dag får du gjerne i deg nok proteiner i kostholdet ditt fra før av (eks melk, yoghurt, kjøtt, fisk osv). Ønsker du proteinpulver kan jeg anbefalle deg å søke på Chocolite på iherb.com da de med sjokolade er både billige og gode! Gjerne et bedre alternativ enn ferdige sports/proteindrikker i butikken.

Prøv å lage en plan på det :) Er du flink å inkluderer det i kostholdet bevisst skal du ikke trenge tilskudd ;)
Tar ikke ekstra protiner selv om jeg trener 2-3 ganger i uken synes ikke jeg trener nok for å ta ekstra tilskudd

Det spørst litt hva en er ute etter mtp trening. En skal jo ha ca 1.8g protein pr kilo en veier. Så om man veier 60 kg, skal man spise 100g protein. Om man er flink å spise kjøtt, egg, kylling, drikke melk og spise skyr /cottage cheese osv, skal det gå greit, men er ikke alltid lett å komme opp i den mengden. Jeg er stort sett flink med mat, men tror ikke jeg klarer få i meg 100g med protein hver dag.

Og om man vil øke muskelmasse og stramme opp skal man helst innta proteiner rett etter trening. Det er ikke alltid jeg går til, så jeg blander meg alltid en shake på senteret, også prøver jeg å spise raskest mulig :)

Sier ikke at alle bør ta tilskudd, men om man trener mye, og er opptatt av å få mest mulig utbytte er det et ok valg om man tror man ikke får nok gjennom maten :)

Back
Topp