Dere som trener aktivt..

EvigOptimist

Betatt av forumet
..Hvordan går det med treninga? Hva funker/funker ikke lenger?

Jeg er 29 uker nå, og personlig drister jeg meg fremdeles ut på joggetur et par ganger i uka, men det går saktere og saktere. I tillegg blir det et par økter med styrketrening, med fokus på vedlikehold og forebygging av rygg-og bekkenplager. Skviser også inn én gravidyogaøkt i uka, som for meg blir mer velvære og avspenning enn trening :)

Del gjerne erfaringer og tips/lenker til gode treningsprogram eller artikler!

Jeg holder meg til 2-3 joggeturer i uka, evt byttet ut med en fjelltur eller to!
Synes det går greit, men går myyyye saktere enn før og jeg høres mer og mer ut som en hval..

Prøver å opprettholde tre styrkeøkter i uken, men er ofte det blir bare to. Orker ikke stresse med å trene heller :) Merker at jeg bare kan gjøre færre og færre beinøvelser, da jeg virkelig får svi i form av bekkensmerter dagen derpå..

Jeg kan stort sett gjøre det samme som før, det vil si et par joggeturer i uken pluss en styrkeøkt (typ sånn utendørs bootcamp-aktig styrke, er en nabogjeng som trener sammen).

Løpingen går så selvsagt mye saktere enn før, samt at jeg holder meg til grusveier (pleier ellers å foretrekke stier i skogen). På styrketrening tar jeg ikke veldig hardt i lengre, men kan gjøre de fleste øvelsene. Så langt har jeg ikke fått noen vondere hverken under eller etter trening, utover vanlig stølhet. Håper jeg kan fortsette sånn ut juni i alle fall - etter det er det ferie og da blir alltid treningen litt annerledes uansett.

Back
Topp