Dere som tok keisersnitt

Maanestråle

Gift med forumet
Sniker litt fra desember/januar her... [:)]

Dere som tok ks, hvor lang tid tok det før det sluttet å gjøre vondt i såret? Har en del hardt inni magen rundt der de kuttet og det er vondt. Var det sånn for dere og? Når ble magen rundt ks "normal" igjen?

Det er arrvevet, og det vil alltid være hardt.. det er det hos meg etter 3 år.. Fremdeles ømt, men ikke vondt... Var vel etter 5 dager jeg slutta med smertestillende og 6-8 uker før jeg kunne løfte uten at det gjorde vondt..

arret ble fint og lite synlig når rødheten kom bort... husker ikke hvor lenge det gikk egentlig..

hadde vondt /var ømt i ca 2-3 uker. Fortsatt mangler jeg følelse rundt arret og kjenner godt arrvevet.
Også litt vond tnår jeg trykker og klemmer på magen.

Dette var mitt andre snitt, denne gangen gjorde det ikke vondt så lenge, jeg har mer følelse rundt det nå enn etter første snitt!!

Hadde vondt de første to dagenen etter KS, men etter det var det bare ømt/sårt rundt operasjonssåret. I dag, 3 mnd etter er det litt sårt i huden rundt, og det kan "verke" litt inne magen.

1 måned så gikk det over, men er enda veldig hardt arrvev der.

ORIGINAL: Smulan*

hadde vondt /var ømt i ca 2-3 uker. Fortsatt mangler jeg følelse rundt arret og kjenner godt arrvevet.

sign!

Brukte vel smertestillende ca 4 dager etterpå, Fikk betenelse i såret så hadde litt smerter ca 4 uker etterpå, men var til sårskift på sykehuset i  4 uker etterpå. Nå er det litt ømt når noe kommer borti det, ellers ingenting.

ORIGINAL: Smulan*

Samme her![:)]

Er fortsatt vondt, eller mer ubehagelig, å bøye meg fram mot venstre side (dersom jeg skal plukke opp noe eller noe sånt på gulvet), akkurat som om arret kommer i klem..

Sykepleieren som passa på Sander på NFI, hadde enda ikke følelse der, etter 9 år[8D]

Back
Topp