Dere som temper...

babyT

Forumet er livet
Hvor temper dere? Munnen? Skjeden? Armhulen?

Tenker at det må være en del feilkilder ved å måle tempen i munnen. Er jo ikke alltid man sover med munnen igjen...

Målte første gang idag (36,81), og synes tempen var høy i forhold til det jeg har sett andre har... Målte med en gang jeg våkna. Da var klokka halv sju. Får men høyere temp når man måler i skjeden i forhold til f.eks munnen?

dette her lurer jeg også veldig på... har termometer, men vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skriver det ned osv.. hmm[8|]

jeg målte i munnen, legg tuppen under tungen..
etter at munnen har vært igjen i minst 10 sekunder[;)]

sjekk tempskjema [link=http://pernille.info/tempskjema.htm]her[/link] silly

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

jeg målte i munnen, legg tuppen under tungen..
etter at munnen har vært igjen i minst 10 sekunder[;)]

sjekk tempskjema [link=http://pernille.info/tempskjema.htm]her[/link] silly

takktakk! da skriver jeg det ut å studerer det litt...[;)]

ORIGINAL: babyT?

Tenker at det må være en del feilkilder ved å måle tempen i munnen. Er jo ikke alltid man sover med munnen igjen...

Målte første gang idag (36,81), og synes tempen var høy i forhold til det jeg har sett andre har... Målte med en gang jeg våkna. Da var klokka halv sju. Får men høyere temp når man måler i skjeden i forhold til f.eks munnen?

Kan jo si hva jeg gjør da!
Jeg temper i munnen, da jeg VET at jeg ikke sover med munnen åpen. (Spurt sambo), stikker termometeret heelt inn under tungen og i "tungeroten", skal kjenne den liksom. Så temper jeg 06.15 hver morgen, klokken ringer på denne tiden på fri også.. bare legger meg til å sove igjen. HVIS du sover med munnen åpen må du enten måle vaginalt eller rektalt (dette gjorde jeg en stund, og det ble mer stress synes jeg) Det skal ikke være forskjell på temper tatt i munn i forhold til skjede/rumpe. Du kan jo måle feberen på alle tre måter uten at dette skal ha noe å si? Er jo det samme.

Men tilbake til denne ene tempen din! MAN SKAL IKKE SE PÅ BARE EN TEMP, man må se på helheten! Men sånn i forhold til mine temper er den der litt høy (men jeg har lav temp til vanlig), men for deg kan det hende det er normalt.

Nå skal ikke jeg gi håp da, men kan jo være den har steget ekstra for du er befruktet! Men som sagt, MAN SKAL IKKE SE PÅ BARE EN TEMP!

PuHhh.. dette ble mye! Forstå dere dette, og ble dere klokere??  

ORIGINAL: Dunn

ORIGINAL: babyT?

Kan jo si hva jeg gjør da!
Jeg temper i munnen, da jeg VET at jeg ikke sover med munnen åpen. (Spurt sambo), stikker termometeret heelt inn under tungen og i "tungeroten", skal kjenne den liksom. Så temper jeg 06.15 hver morgen, klokken ringer på denne tiden på fri også.. bare legger meg til å sove igjen. HVIS du sover med munnen åpen må du enten måle vaginalt eller rektalt (dette gjorde jeg en stund, og det ble mer stress synes jeg) Det skal ikke være forskjell på temper tatt i munn i forhold til skjede/rumpe. Du kan jo måle feberen på alle tre måter uten at dette skal ha noe å si? Er jo det samme.

Men tilbake til denne ene tempen din! MAN SKAL IKKE SE PÅ BARE EN TEMP, man må se på helheten! Men sånn i forhold til mine temper er den der litt høy (men jeg har lav temp til vanlig), men for deg kan det hende det er normalt.

Nå skal ikke jeg gi håp da, men kan jo være den har steget ekstra for du er befruktet! Men som sagt, MAN SKAL IKKE SE PÅ BARE EN TEMP!

PuHhh.. dette ble mye! Forstå dere dette, og ble dere klokere??  

Tenkte faktisk ikke på at det kan være en grunn til at tempen var høy. Tror heller bare det er normalt for meg med høy temp. Dette er jo også første måling, så vet jo ikke om den er høyere enn det som er normalt for meg. Tror ikke jeg er gravid før jeg sitter med positiv test, jeg. Man skal vel også ha tempet gjennom en hel syklus før man kan begynne å tolke tempekurven.

Jeg måler også i munnen, det går så fint så.

MEn måler man i munnen skal man måle "så langt inn og bak" under tunga som du kommer, inntil tungerota ja. (vel, så langt inn og bak man kommer uten at det er vondt da)

Dersom man sover med åpen munn, anbefales vaginalt eller rektalt ja. Under armen er for unøyaktig.

Tar i rompa. Bare skyver det inn. De vet det er det er for deres besete
Hvem er «de»? Som voksen dame som måler temperatur for lokalisere eggløsning, så har det ikke noe å si. Så lenge man gjør det samme plass, til samme tidspunkt på morgningen.

Jeg temper i munnen, langt bak under tungen. Hver morgen til samme tid. Om jeg sover med munnen åpen eller ikke er jeg usikker på, tror det varierer pga er ofte tett i nesen. Har aldri hatt noe problem med å finne eggløsning eller sett når mensen er på vei mtp temperaturkurven ved temping i munnen. Min temp før eggløsning ligger rundt 36,20, og etter eggløsning 36,80.

Back
Topp