Dere som tar tidlig UL:)

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Hvilken uke er det vanlig å gjøre det i? Hvor tidlig er det "vits" hvis dere skjønner? Det ligger jo i ordet at det skal være tidlig, men man ser vel mindre jo tidligere det er...
Hva ville dere anbefalt, Jeg har bare tatt i uke 13 og 9 de to andre svangerskapene pga stor blødning men nå tenkte jeg å bestille for å se at det ser foreløpig bra ut:) (de to andre gangene var jeg bare overlykkelig for at det var liv og tenkte ikke noe mer på hva hun kunne se på)

Uke 11-12.. Da kan de se opptil 40 misdannelser mener jeg å ha lest, deriblant downs syndrom..

før det blir vel bare å se om det er hjerteslag..

Kjønn fra uke 14-15..

Etter uke 6-7 når hjertet har begynt å slå. De er bare etter hjertet og at morkaken ligger fint + blodstrømmen. Misdannelser må du til genetisk test for å se etter. Private klinikker har ikke lov til å utrede.

Uke 11-12.. Da kan de se opptil 40 misdannelser mener jeg å ha lest, deriblant downs syndrom..

før det blir vel bare å se om det er hjerteslag..

Kjønn fra uke 14-15..
Stemmer med mine erfaringer :)

Jeg var i uke 8 sist, og da ser man hvertfall en liten "bamsemums". Denne gangen har jeg foreløpig vært i uke 6, og da ser man egentlig bare fostersekken og en liten flekk. Jeg kunne ikke se hjertet, men det kunne gyn ;)
Så jeg ville hvertfall ventet til over uke 8 for å gå noe ut av det.

takk for svar:) når jeg tenker meg om er det jo et bankende hjerte jeg vil se, tenker at en ul ca i uke 8 gjør tiden frem til 12 uker litt kortere..tror jeg bestiller en da, det er jo veldig lenge til uke 18-20,,;)

jeg var nå på mandag, var da 7+2, antar at jeg vil ta en ny i uke 14/15 for å vite kjønn.. :D

Jeg tok i uke 6.Jeg så ikke så mye ,men fikk bekreftet at det var liv der inne.Hørte et lite dunkende hjerte,og det var bare såååå stort!!!!! :D

Vi tok vel i uke 11 sist :) Tenker å gjøre det nå også.. Da blir det ikke så lenge å vente før vi forteller det til folk rundt :)

skal ta i uke 13/14, som sist:) Hadde ikke noen god opplevelse med å ta uke 8 og uke 13 første gangen :/

Hva gjorde at opplevelsen ikke var bra? Jeg tok 7+4 å fikk se ei reke med bankende hjerte. Skal tilbake i uke 14+1. Er i dag 8+6. Gleder meg og syns absolutt det var godt å få se mini ;) Alt ble mer virkelig å jeg ble roligere ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har tatt rundt uke 6, og skal i uke 8, samt rundt uke 10. Vurderer å bestille en privat UL i uke 13 i tillegg, bare for å se at alt er bra etter uke 12. Ja, jeg er hysterisk :P Hadde en MA forrige gang som ble oppdaget i uke 12, så greier liksom ikke slå meg til ro med at alt er bra før den tid...

Hva gjorde at opplevelsen ikke var bra? Jeg tok 7+4 å fikk se ei reke med bankende hjerte. Skal tilbake i uke 14+1. Er i dag 8+6. Gleder meg og syns absolutt det var godt å få se mini ;) Alt ble mer virkelig å jeg ble roligere ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

var i vei uke8, alt så fint ut, normal str, et sterkt bankende hjerte og gyn sa at alt kom til å gå bra, var tilbake i uke 13 å da hadde spiren vært død siden uke 10. det var ikke en god opplevelse, derfor skal jeg vente til uke 13/14, så slipper jeg å få falske forhåpninger igjen :)

Det var 2% sjansje for at det kunne skje sa gyn. så det er veeeldig sjeldent at det skjer:)

Hvilken uke er det vanlig å gjøre det i? Hvor tidlig er det "vits" hvis dere skjønner? Det ligger jo i ordet at det skal være tidlig, men man ser vel mindre jo tidligere det er...
Hva ville dere anbefalt, Jeg har bare tatt i uke 13 og 9 de to andre svangerskapene pga stor blødning men nå tenkte jeg å bestille for å se at det ser foreløpig bra ut:) (de to andre gangene var jeg bare overlykkelig for at det var liv og tenkte ikke noe mer på hva hun kunne se på)

Med forrigemann tok jeg i uke 12, bare for å se at det faktisk var noe der før vi fortalte det til alle ;-) Det var jeg veldig fornøyd med hvertfall, og kommer til å gjøre det samme denne gangen.

Visst du vil se mer enn at det bare er et bankende hjerte, så ville jeg ventet til uke 12 :)
Jeg var i uke 6, 8, 12, 19 og mange flere i forrige svangerskap. I uke 6 sjekka de at jeg var gravid inne i livmora pga extrauterin graviditet tidligere og at hjertet slo, i uke 8 sjekka de at hjertet fortsatt slo, i uke 12 sjekka de at alt sto bra til og tok noen mål, og uke 19 va ordinær ul. Etter det var det oppfølging av diverse årsaker.
Den koseligste ul var i uke 19, for da så det ut som et menneske, og jeg forsto selv hva som var på skjermen :)

Back
Topp