Dere som tar solarium.

StinkiStini

Forumet er livet
Har to spm. Har ikke sola på meg på 2-3år nå.. huska jo ikke "drillen" og solstudioet er forandra [8D][:-]

Jeg blir sinnsykt sakte brun, hvor ofte kan jeg ta sol? Hehe
3 ganger pr uke i første omgang? Er det mye?
Har tatt to ganger denne uka, 15min. Knappest forskjell[:o]

Og det andre, pleier dere ta av dere sminka når dere tar sol?
I går kom det inn ei jente etter meg med ekstreme mengder sminke på seg for å ta sol.
Jeg trodde sminke måtte av[>:]

jeg tar 2-3 ganger i uken om jeg skal noe spes, men jeg tar jo 20-30 min. utenom det tar jeg 1 gang i uken 30 min.

har hendt at jeg har glemt å fjerne sminken og:P men e jo best å ta den av da. skader jo huden mer med sminken på!

Jeg (som sverget på å aldri ta solarium) har nå begynt å ta sol. le litt for lei av alle som ville måle brunfargen mot meg, og tusen kommentarer om hvor blek jeg er.

Jeg tar 15 min annenhver dag. Eller jeg skal ta 15 min annenhver dag.. Nå er det over en uke siden kroppen min sist så sol.

Soler meg i Ergoline-solarium, hvor de skryter på seg at 15 min er nok. Så da tør jeg iallefall ikke utsette huden min for noe mer. Så ikke store forskjellen de første gangene jeg heller..

ORIGINAL: fairy

Jeg (som sverget på å aldri ta solarium) har nå begynt å ta sol. le litt for lei av alle som ville måle brunfargen mot meg, og tusen kommentarer om hvor blek jeg er.

Jeg tar 15 min annenhver dag. Eller jeg skal ta 15 min annenhver dag.. Nå er det over en uke siden kroppen min sist så sol.

Soler meg i Ergoline-solarium, hvor de skryter på seg at 15 min er nok. Så da tør jeg iallefall ikke utsette huden min for noe mer. Så ikke store forskjellen de første gangene jeg heller..

Nei jeg tør ikke ta mer enn 15min pr gang.
Huden min er hvit som snø ( når jeg ikke har selvbruna, hehe ).
Så nå skal jeg få meg en brunfarge tenkte jeg, men da kjører jeg på 15min annehver dag.
Er samme solarium som det navnet du skrev der, på brun og blid. Hehe

ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

noe sånt ja...men smør deg allikevel med solkrem,faktor 15 minimum!

Så lenge jeg ikke blir brent så bruker jeg ikke solfaktor...?
Veit det er farlig og slikt.. men

ORIGINAL: StinkiStini

Statens strålevern anbefaler å IKKE bruke solkrem i solarium, så det går nok helt fint:)

det er vel over 10 år siden jeg tok sol sist.

husker bestemor hadde solseng, den ble flittig brukt[:)]

men da jeg tok sol måtte jeg ta 3-4 ganger etter hverandre for at det hadde virkning. I 20-35 min tror jeg. deretter holdt det å ta 20 min en til to ganger i uka.

huden er jo så forskjellig, så noen blir jo brun så fort.

sminka tok jeg av ellers ble jeg ikke brun i ansiktet.

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: StinkiStini

Statens strålevern anbefaler å IKKE bruke solkrem i solarium, så det går nok helt fint:)
gjør de?? hvorfor det?

De mener det er bedre å redusere tiden i solariumet sånn at man ikke blir brent.

Viktige sjekkpunkter:
1. Se etter anbefalte solingstider. Hvis dette ikke finnes, start med 6 minutter og øk gradvis til maksimalt 20 minutter.
2. Solariet skal være merket med UV type 3

Viktige råd før bruk av solarium:
  • Følg anbefalinger om solingstider
  • Bruk alltid beskyttelsesbriller
  • Fjern kosmetikk i god tid før soling, og ta heller kortere solingstid fremfor å bruke solkrem
  • Ikke bruk solarium hvis du bruker medisin som kan gjøre deg ekstra lysømfintlig. Er du i tvil, oppsøk lege
  • Vent minst 48 timer mellom de to første gangene du tar solarium
  • Ikke sol deg ute og i solarium på samme dag
  • Oppsøk lege hvis føflekker forandrer seg, eller det oppstår hevelser, klumper eller sår
Sakset herfra:
http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Center_6304&LeftMiddle_6254=6262:0:15,4835:1:0:0:::0:0&CenterAndRight_6254=6304:0:15,4876&Center_6304=6312:87979::0:6321:1:::0:0

Back
Topp