Dere som tar jerntilskudd...

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
HVa slags tabletter/miksturer tar dere? Fungerer de bra sånn i forhold til magen? (man har jo en tendens til å bli litt... hard av sånt.  På utkikk etter noe som er mildt mot magen!

Jeg tar jern tabletter.. men nå har jeg problemer med magen da.. så tror ikke jeg skal uttale meg da siden det ikke blir på samme måte..hehe...

sanna24 skrev:
Da må dere bruke amino jern. Det bruker jeg emoticon

er det no forskjell på aminojern og "vanlig" jern? Mulig jeg spør dumt nå, men jeg er grønn... :P

Jeg har prøvd mange forskjellige, og syns Niferex er mildest mot magen :)

Jeg tar høydosetabletter, så jeg er nok ikke innen gruppen din her:P Tar 10 mg i døgnet foreløbig, og supplerer med noe luftstabiliserende..:P

Bouncing buttplug skrev:
Jeg tar høydosetabletter, så jeg er nok ikke innen gruppen din her:P Tar 10 mg i døgnet foreløbig, og supplerer med noe luftstabiliserende..:P

10 mg er vel ikke høydose? Jeg tar 2 x 100 mg i døgnet jeg... Og ja, jeg spiser svisker og tar lactulose for å holde magen i sjakk. Hard mage og "nettopp-født-underliv-full-av-sting" er ingen god kombinasjon.

Ble anbefalt niferex av jordmor, pga at den var mildere mot magen.. :)

Lykkeliky skrev:

Bouncing buttplug skrev:

10 mg er vel ikke høydose? Jeg tar 2 x 100 mg i døgnet jeg... Og ja, jeg spiser svisker og tar lactulose for å holde magen i sjakk. Hard mage og "nettopp-født-underliv-full-av-sting" er ingen god kombinasjon.

100, skulle stå 100:S Burde egentlig ta 200 jeg også, minst, meeen, mangen min vil ikke det enda..:P (har jernmangelanemi, og tomm jernlagre:P)

Har resept på niferex:)

Lucas09 skrev:
Har resept på niferex:)

her og jeg tar 2stk morgen og kveld på 100mg, så er da oppe i 400 i døgne, men så er det litt spesielt her

Takk for svar alle sammen. Etter å ha googla litt om amino jern, har jeg bestemt meg for å prøve det. Har sendt mannen på helsekosten ;)

Back
Topp