dere som syr siklesmekker...

tuttamia

Blir kjent med forumet
Hvilken søm syr dere med rundt kanten? Har dere ett mønster dere er fornøyd med?
Jeg ofret en name it smekke idag for å prøve å lage mønster, men ble liksom ikke helt fornøyd[&:]
har dere noen gode tips?? Kan man sy overlock på vanlig maskin??

Jeg har Overlock trykkfot og syr med en falsk overlocksøm maskinen min har.
Den overlock trykkfoten hjalp veldig for å få det pent! [:D]

Jeg syr med overlockmaskin, så er nok ikke til så mye hjelp [8D]
Før jeg kjøpte den, brukte jeg en type overlocksøm jeg har på symaskina mi. Ble ganske bra det også, men kanten ble litt mer frynsete.

Jeg og bruker overlockmaskina. Har også brukt en kjøpt smekk som utgangspunkt. Bruker enda litt smalere bakstykke enn malen for at smekken skal få skjerf-looken. Kanskje du kan prøve ut det?
Prøvde med sikksakk-sømmen på vanlig maskin før jeg fikk overlocken, men kanten ble fort frynsete, så har ingen tips der desverre.

Ja, Kanten blir frynsete. [:@]
SÅ jeg ØNSKER meg en overlock maskin. Men den kan jeg nok se LANGT etter.
Vi har jo kjøpt hus [:D] og alle pengene går til huset for tida. [X(]

Det går an å vrang sy de, og sy en stikning når de er vrengt. Det blir veldig pent. Eller så ville jeg prøvd meg frem med sikksakk, med brede sting og kort stinglengde:)

Jeg syr som LiteFrø sier her ; sikksakk med brede sting og kort lengde. Har vel den største bredden, og ca 2 på lengde.

tusen takk for tips og ideer!!.. får prøve litt til!! Har nå seks smikker liggende her fremfor meg som jeg ikke blir helt forønyd med!![:@]

Back
Topp