Dere som synger for barna når de skal sove!

oblix

Forumet er livet
Hvilke sanger synger dere da?

her er reportoaret for sovesanger ganske labert[8D]

Går i so ro lillemann og trollmor[;)]

synger. min båt er så liten, kjære gud vi har det godt, jeg er liten men jeg vil..

husker ikke de egentlige navnen på sangene.

Har ikke sunget så mye for Sivert ennå, blir vel når han blir litt større. Men Hannah mi pleier jeg å synge for. Og da synger jeg stort sett alltid Sommerfugl i vinterland av Halvdan Sivertsen. [:)] Pluss en selvkomponert nattasang som jeg bare kaller Mamma sine Hannah. Har en egen sang til Sivert også. [:)]

ORIGINAL: Frøgen

Lille Dennis er så pen, når han skal til skolen.
Hånden den er ganske ren, ansiktet som solen.
Han kan si så pent god dag, bukke det er ingen sak,
det gjør lille Dennis, det gjør lille Dennis[:)]

Også eventyrvisa (ja kom alle sammen bli med..)
Jeg er sliten, jeg er trett.
Lille OlleBolle (helst på stellebordet, for da styrer han ikke så voldsomt)

Ja det var de jeg kom på. Men jeg tror ikke det gjør noe å synge de samme sangene, da gjenkjenner de de jo[:)]

Den synger jeg til Sivert også! (bare med hans navn da...[;)])

ORIGINAL: McBaby

Har ikke sunget så mye for Sivert ennå, blir vel når han blir litt større. Men Hannah mi pleier jeg å synge for. Og da synger jeg stort sett alltid Sommerfugl i vinterland av Halvdan Sivertsen. [:)] Pluss en selvkomponert nattasang som jeg bare kaller Mamma sine Hannah. Har en egen sang til Sivert også. [:)]

Så kjekt å ha egne sanger da[:)]

her går det også i so ro, og trollmor.

Jeg syntes den "hvem kan segle for uten vind" er så fin, altså melodien er rolig så den synger jeg selv om det ikke er noen barnesang. Kjære gud synger jeg og, husker mamma sang den til meg...

ellers så kan jeg ikke så mange nattasanger, tips tas imot med takk [:D][:D] men det går jo i mange andre sanger på dagen!!

ORIGINAL: McBaby

ÅH! den synger jeg også! Er så fin, og begynte automatisk å synge den for han når han var nyfødt
Litt for det var BIKKJEKALDT den perioden, og han var jo som en liten sommerfugl i et vinterland [:)] hi,hi Artig!

Ellers så går det i "min første løvetann", " lykkeliten" og den sangen som var på en julekalender på tv med noen nisser i en låve.. hmm.. husker ikke hva det het! Men sangen går noe sånn som dette " må alle barn i verden få sove nå i natt, og ingen må gråte og ingen bli forlatt" eller noe sånt [8D]
Må nok sjekke teksten på disse sangene, for det er mye oppdiktet etterhvert som jeg ikke husker teksten[8D]

Synger Trollmor hver kveld så da vet hun at det er rett i senga etter den sangen. [:)] Sitter på fanget mitt når vi synger i håp om å få opp luft dersom det er noe mer som skal opp [8D]

Trollmor, byssan lull, sov i ro, jeg gikk en tur på stien. [:)]

Kjære Gud jeg har det godt.. (den sang mamma til meg når jeg var liten også hver kveld), trollmor, vi har ei tulle og lykkeliten..
Alt ettersom hvor fort hun sovner, men Kjære Gud blir sunget hver kveld :)

Synger:
Lykkeliten
Den fyrste song
Trollmors vise
Blåmann
Sov i ro, slumre inn
So ro, lille barn
Eg foldar mine hender små
Kjære Gud jeg har det godt
Blinke blinke stjernelill

Mannen synger noen av disse + Mannen han gikk seg i vedaskog

Synger ikke alle sangene hver kveld, men omtrent 5 pr kveld. [:D] Skulle ønske jeg kunne flere nattasanger, men kan jo ikke tekst på noen og melodi på andre.....[8D]

jeg synger jeg folder mine hender små og pappan synger kjære gud jeg har det godt[:)] de ble vi sunget for når vi var små[;)]

Rett før han skal sove synger vi mest So ro lille mann.
Ellers synger vi  Haren uti gresset, Nede på stasjonen,
Klappe kake søte, og Hokus og Pokus.
Og så liker han godt denne:

Tøffe tøffe toget,
gjennom berg og dal
Tuter i tunellen
Tut, tut, tut, tut, tut
Stopper på stasjonen
Der går Simon av
Tusen takk for turen
Den var veldig bra

Men kunne ønske jeg kunne teksten til julekalender-sangen som jani83 sang.
Husker den var veldig fin  
Finnes vel også en lignende nisse-sang, som går på..
" Nisser og griser og alle andre små
  skal være inne nå.
  Kose seg i  bingen,
  og ingen skal ha no vondt å tenke på...
....så husker jeg ikke mer...

Her er det
"bæ bæ lille lam"
"Bjørnen sover"
"So ro lillemann nå er dagen over...."

Alle 3 sang jeg for Emilie da Oskar var i magen, og har sunget de for han hver kveld siden fødselen[;)][;)][;)][;)][;)][;)]

Back
Topp