Dere som studerer/har studert

Lilletrille

Gift med forumet
Hvordan har dere gjort det med økonomien? Har det gått greit? Hva tjente samboeren deres når dere studerte?
Hva slags støtte/stipend/lån har dere fått?
Gikk det greit med barn i bhg? Og hadde dere barnet mye hjemme? Eller er det mere i bhg enn ved "vanlig"jobbing?.....
Mange spm![8|] Svar gjerne på ett eller alle[;)]
Takk takk[:)]

Har henne i bhg 100%. Føler meg veldig fri i forhold til når jeg jobbet. Slutter ofte tidlig så er sjelden hun er i bhg lenger enn til kl 14.00. Mannen min tjener helt vanlig og det går greit, må bare tenke litt over hva vi bruker penger på. Jeg har fått lån fra lånekassen som blir delvis omgjort til stipend etter beståtte eksamener. Har også fått foreldrestipend etter et par søknader om det.

Jeg har jobbet ekstra på en matvarebutikk og fått stipeng/lån fra lånekassen. Så det har gått greit økonomisk, men gleder meg til å begynne å jobbe fulltid igjen [:)] Sambo tjener greit han.

Har hatt muligheten til å ha guttene hjemme feks hele julen. Og når jeg har fri så har jeg mulighet til å ha de hjemme. Eneste ulempen er når det er eksamenstider så har jeg hatt lite tid til ungene..men det er heldigvis bare en liten periode [:)]

studerer "bare" deltid - men alt har gått strålende.. vi har ikke supergod råd iom at sambo driver å forbereder seg til bareksamen- men det går [:)] eneste minuset er at gutta må være i bhg fra 9 til halv 5 hver dag.. men håper det forandrer seg neste semester[:)]

edit; har ikke lån eller stipend fra lånekassen [:)]

Og hva har dere gjort i de 2 u-betalte sommermnd-juni og juli?
Jobbet eller spart til det?

ORIGINAL: Lilletrille

Og hva har dere gjort i de 2 u-betalte sommermnd-juni og juli?
Jobbet eller spart til det?

Jeg har jobbet. :) Så det har dessverre ikke blitt mye til lang ferie de siste 3 årene, men men..

Samboer studere 100% og jobber 100% han reiser vekk 1 uke i mnd på samlinger i Lillestrøm,Han får da dekket lønn når han er vekke men reise og opphold må han betale selv.
Jeg jobber 100% og jentene er i bhg 100%.

Mannen har pappaperm nå med 80% lønn. Jeg jobber deltid, og studerer fulltid. Så får jeg stipend på ca 30.000 i året, tror jeg..
Funker greit det[:)]

Jeg studerer fulltid.
Guttene er i bhg 100%. Oftest fra halv 8 til halv 4. Jeg og sambo bytter på å hente/levere. Funker fint. [:)]
Sambo tjener greit. Vi kunne overlevd kun på hans lønn (selv om det ville blitt tøft!), men jeg har lån/stipend i tillegg. Vi klarer oss egentlig veldig bra. Må av og til tenke litt på hva vi bruker penger på. (Vi har ikke bil, sparer en del på sånt)
Jeg jobber ikke ved siden av. Tror ikke jeg kommer til å jobbe til sommeren heller. Kanskje 1-2uker.

Men må si at jeg gleder meg til å komme ut i jobb. Blir godt å få bedre økonomi.

Back
Topp