Dere som studerer fulltid med barn

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hvor mange barn har dere, og hvor gamle er de? Er skolen tilpasset så man får hentet/levert i barnehage? Hvor lenge er de i barnehage pr dag?

Og... Hva studerer du?

sosiologi på høyskole. forelesninger fra klokka 14-16.45. bor også halvannen time unna, så får ikke hentet selv, men det hadde jeg jo ikke selv om jeg bodde to min unne:/. men har heldigvis en mann som er i permisjon da:) ellers hadde jeg ikke studert nå..

oh :( det er skrekken her... jeg kommer til å måtte studere over 1 time unna, men må jo ha mini i barnehage... står du selv om du får mye fravær?

3 barn under 6 år, mye oblikatorisk, forelesning stort sett hver dag, men oftest fra 08.15 til 12. Noen studiedager innimellom, men også noen lengre dager.

Funker veldig greit med små barn, har et par timer å lese etter skolen, og på kvelden når de har lagt seg.

1 barn på 2 år, studerer sykepleie. Jeg bor 45 min unna skolen og rekker akkurat å levere, men som regel er det sambo som gjør det. De dagene det er undervisning til 16.45 må jeg gå 10 min før.

Skolen er dårlig til å tilrettelegge, de tar bla ingen hensyn til barn ved utdeling av praksisplass. Så ei alenemor kan risikere å få praksis på andre siden av fylket, tom om hun må ta buss..

Jeg har en gutt på 2,5 år. Ingen problem med henting og levering her. Pappaen leverer når han kjører til jobb i 7-tiden, og jeg henter. Når vi har skole så har vi veldig korte dager, fra 9 til max kl.13-14, men som oftest til ca 12. I praksis jobber jeg fra 7-15, da leverer pappaen og jeg henter på vei hjem ca 15.15-15.30.

Er 2.års sykepleiestudent.

ORIGINAL: KræsjPink

1 barn på 2 år, studerer sykepleie. Jeg bor 45 min unna skolen og rekker akkurat å levere, men som regel er det sambo som gjør det. De dagene det er undervisning til 16.45 må jeg gå 10 min før.

Skolen er dårlig til å tilrettelegge, de tar bla ingen hensyn til barn ved utdeling av praksisplass. Så ei alenemor kan risikere å få praksis på andre siden av fylket, tom om hun må ta buss..

Så utrolig elendig [>:]

Her blir alle med barn, alenemor eller ei, plassert i praksis først og kommer alltid på det som er geografisk nærmest, så sant vi ikke ber om et annet sted når man søker om tilrettelagt praksis.

Har 1 barn på 2 år (snart 2 barn) og det er ingen problem. Har han i studentbarnehage som er åpent fra 07.30-16.30. Rekker både å levere og hente. Er i tillegg på skolen stort sett fra 08.00-16.00. I tillegg så har barnehagen en slik løsning for de som trenger det at annen hver onsdag så er det åpent til 19.00 og hver fjerde lørdag så har de åpent fra 10.00-14.00. Syns det er en kjempe fin ordning for de som trenger det, f.eks alene foreldre. Vi har ikke hatt behov for det.

Har to barn som jeg blir alene med snart, hvordan det blir med henting og levering i bhg vet jeg ikke når jeg  blir alene, barnehagen åpner 6.45 og stenger 16.15, vi går på skole fra 08.05 til 15.20. Spent på hvordan det blir, men har veldig greie lærere så satser på god tilrettelegging

Studerer halvannen time unna.
(jada... bor usentralt, hehe)
Går lærerskolen, 3. året.

Ungene er akkurat blitt 5, 3 og et halvt, og 16 måneder

Da snuppa var ett år da jeg begynte måtte jeg ha en del hjelp med pass siden jeg var alene... Og minste måtte bli med et par ganger helt i starten siden sambo måtte vente med å ta ut perm til jeg skulle i praksis. Jeg er bare oppover 3 dager annenhver uke, da, så går veldig greit. Har ungene i bhg tre og fire dager i uka fast likevel sånn at jeg får drevet med egenstudier når jeg ikke er på skolen. Er jo et fulltidsstudium.

2 barn, jeg er alene. Ungene er 3 og 5
Leverer ungene ca halv ni og henter de tre halv fire. Sånn ca.

Må lese når de har lagt seg da, så det er litt tregt. Men det går! Jeg får ingen A`er, men men.

Back
Topp