Dere som strikker

Oktoberjenta

Elsker forumet
Lyst å vise frem?
Fått gnisten for å begynne å strikke igjen, men er ikke noe god. Prøvde meg på min første genser til jenten min. Men det ble som så :p

Også lurte jeg på.. Hvor lang tid bruker dere på å strikke et plagg? Er det en dyr hobby? Hvor finner dere oppskrifter? Og hvor kjøper dere garn?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøper ofte garn på salg, særlig til store ting. Drops har ofte kampanjer, samme har pickles(det er ganske dyrt garn synes jeg) Enkelte sandnesgarn var på salg i januar i garnkjeden her i byen. Masse gratis mønstre på garnstudio.com. Liker også ravelry for inspirasjon. Tid på et plagg er veldig individuelt.. Hvor mye tid jeg har til overs osv. Men brukte vel ca en mnd på Marius til meg selv, i tynt garn. Har gjerne flere prosjekter liggende som jeg bytter mellom. Er litt dårlig på bilder, beklager :) Lurer du på teknikker har garnstudio bra instruksjonsvideoer. Der ligger "alt".

Jeg hekler jeg da men kan svare for meg:p jeg kjøper endel garn på sparkjøp:) der er det ganske bra priser og kvaliteten er bra. Elsker bambusgarnet dem har:D

Oppskrifter finner jeg i heklebøkene mine ellers så finner jeg mye gratisoppskrifter på nett:)

Dårlig på bilder, men finner mye oppskrifter på garnstudio.com og sandnesgarn.no
Garn kjøper jeg mye på salg. Ikke så dyr hobby da jeg bruker litt tid på ett plagg, pga senebetennelse i skulder og håndledd :( Men må alltid ha ett prosjekt eller 3 liggende :)

Jeg handler garn på Sparkjøp, liker best Rubin. Jeg syns at så lenge du er fornøyd med billigvariantene av garn er det ikke en dyr hobby i det hele tatt, selv kjøper jeg aldri det "dyre" garnet da det fort blir dyrt.

Kommer ann på hva jeg strikker og hvor mye jeg får tid til på en dag ;) Jeg bruker 1, 2 dager på barneklær og raggesokker til voksne som regel, de større tingene tar gjerne opp imot en uke eller lengre ettersom jeg ikke får strikka like mye hver dag :)

Favorittoppskriftene mine er marius sine, og alle elsker å få Marius produkter i gaver (sokker, votter, grytekluter ++) xsmile9

Kjøper også mye garn på sparekjøp, billig med garn der. Enten gratis oppskrifter på nett, kopiere av veinner ellers kjøper jeg oppskrift og garn i garnbutikk og strikker ofte flere oppskrifter i samme hefte senere;)

Hvor lang tid jeg bruker kommer helt an på hva som skjer ellers;)

Spar kjøp er helt greit garn. Og jeg kjøper en del drops.

Jeg bruker evigheter. Nå har jeg brukt en mnd bare på et nytt vognteppe. Så skal jeg strikke en ullkjole, det bruker jeg sikkert en mnd til. men jeg har ikke så mye tid til å strikke så blir bare noen runder på pinnen hver kveld :)
Hekling går fortere. Til våren begynner jeg på dalekjoler :)

Jeg kjøper for det meste garn på sparkjøp, elsker siljagarnet! Og veldig glad i bomullsgarnet på søstrene grene...Hvor lang tid jeg bruker på forskjellige ting varierer, hvor mye tid jeg kan sette av, motivasjon og om jeg har noen frist spiller inn! En klut bruker jeg ca 2-3 kvelder på(kommer an på hvor mye mønster det er), et par tøfler tar to kvelder (pluss toving), pannebånd to kvelder, en vest kanskje en uke.. En kule på en kveld.. ImageUploadedByBV Forum1422900538.835976.jpgImageUploadedByBV Forum1422900442.414761.jpg

Strikket lekedress str 1 år :)

Vedlegg

• 1422919262659.jpg
    1422919262659.jpg
    58,9 KB · Visninger: 36
Jeg kjøper for det meste garn på sparkjøp, elsker siljagarnet! Og veldig glad i bomullsgarnet på søstrene grene...Hvor lang tid jeg bruker på forskjellige ting varierer, hvor mye tid jeg kan sette av, motivasjon og om jeg har noen frist spiller inn! En klut bruker jeg ca 2-3 kvelder på(kommer an på hvor mye mønster det er), et par tøfler tar to kvelder (pluss toving), pannebånd to kvelder, en vest kanskje en uke.. En kule på en kveld.. Vis vedlegget 101795Vis vedlegget 101793

Kjempefint! Så flink du er :D

Jeg skulle ønske jeg var rå på strikking! Men det blir for mye knot for meg (forløpig). Hekling syns jeg er enklere..så det blir hekla mye. Og ift garn forbruk og pris så syns jeg det ikke er dyrt. Du finner massevis av garn å¨nille, sparkjøp sin nett side og forskjellige garnbutikker med tilbud på garn titt og ofte. Så det er mange muligheter til og få flotte plagg til en billig penge :)

Jeg har perioder der jeg strikker en del, men just nu er det pause :p Bruker som regel Karisma eller Nepal, samt en del Dahlegarn :) Her er også Marius favorittmønster ;)

Jeg er medlem i ei gruppe på Facebook som heter : Strikkesida. Der finner jeg mye inspirasjon og mye oppskrifter. Har en del strikkebøker, men bruker ikke de så ofte.

Bruker mye garn fra Drops. Det er rimelig og jeg er fornøyd med kvaliteten. Pleier å handle i en lokal garnbutikk eller www.mykenoster.no. :)

Med mye annet som fyller hverdagen blir det ikke så mye tid til strikking, så jeg bruker lang tid på alt jeg strikker. I tillegg til Sparkjøp, har også Nille og Europris garn som er billig. Jeg kjøper stort sett garn der, og er fornøyd med kvaliteten. :)

Back
Topp