Dere som strikker!

simsa

Betatt av forumet
Jeg har akkurat begynt å strikke etter oppskrift. Kan noen forklare meg det her? På norsk;-) Disse oppskriftene er jo helt greske!! Strikker erme på pinner.. Øk 1 m på hver side av omg første m på hver (8.) omg i alt (5) ggr = (58) m

simsa skrev:
Jeg har akkurat begynt å strikke etter oppskrift. Kan noen forklare meg det her? På norsk;-) Disse oppskriftene er jo helt greske!! Strikker erme på pinner.. Øk 1 m på hver side av omg første m på hver (8.) omg i alt (5) ggr = (58) m

oj... jeg kan prøve! :)

Øk med 1 maske på hver side av omgangene på hver 8 omgang, (dette stemmer dersom du syr ermet i to deler).. Såå du øker med en maske, strikker den og 8 vanlige runder, og så øker du med en maske til.. =) Øke, strikk åtte omganger, øke, strikk åtte omganger.. Du skal øke med 1 maske 5 ganger, og da vil du til slutt ha 58 masker..

Det var vel kanskje vanskeligere enn gresk, men det beste du får ut av meg =P

Forsto litt mer nå:-) Men du sier hvis jeg strikker ermer i to deler. Jeg strikker på 4 pinner. Er det to deler? :-) Jeg er håpløs ;-)

Jeg forstår det som at du skal øke 1 maske på hver side av omgangens første maske (midt under erme), altså du skal øke 2 masker hver 8. runde til sammen 5 ganger og da skal du ha 58 masker på pinnene :)

Leser det også som at du skal øke på masken før og etter omgangens første maske, hver 8 omg. 6 ganger. Dette bruker som regel å være på armens underside. Lykke til:-)

Tusen takk jenter! Dere er supre:-)

Dere som strikker burde jo titte innom http://forum.babyverden.no/forums/hobbyforum.340/
Hobbyforumet vårt og kanskje få kontakt med andre gravide strikkere fra de andre terminforumene også?
En felles møteplass for alle, er ikke alltid det er så mange på hvert terminforum så hyggelig om man kan møtes flere der inne :)

Back
Topp