Dere som strikker mønster....

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg holder på å strikke sokker i Marius-mønster, men har problemer med mønsterpassinga :/
Selve krysset i mønstret går over 18 masker, så to kryss blir jo 36 masker og tre stk blir 54 masker. Men jeg har jo lagt opp 48 masker, så mønstret går ikke opp!?
Skal jeg strikke "2,5 kryss" og bare starte om på neste runde når jeg kommer rundt? Om noen skjønte det der....?
ImageUploadedByBV Forum1480207913.785562.jpg
ImageUploadedByBV Forum1480207899.098811.jpg

Det stemmer ja :) utrolig irriterende egentlig at mønsteret ikke går opp i alle størrelsene!

Det stemmer ja :) utrolig irriterende egentlig at mønsteret ikke går opp i alle størrelsene!
Ok! Ja.... men når man har et mønster på ett visst antall masker blir det vel vanskelig å få det å stemme i alle størrelser... da må en smyge inn mellomrom litt her og litt der...
Men takk for svar! :D

Så bra! Kanskje jeg må få strikka de jeg også! Når jeg er ferdig med julegavene :)

Så bra! Kanskje jeg må få strikka de jeg også! Når jeg er ferdig med julegavene :)
De her er julegaver :) jeg håper bare de blir fine (og ferdige i tide :o) har måtte revet opp en del allerede, men det går ganske fort unna bare en setter seg ned :p

De her er julegaver :) jeg håper bare de blir fine (og ferdige i tide :eek:) har måtte revet opp en del allerede, men det går ganske fort unna bare en setter seg ned :p

Blir fin gave da! Ja, hender det blir opprekk her også:P

Blir fin gave da! Ja, hender det blir opprekk her også:P

Den vært jo aldeles for liten!!! Damestørrelse, jeg har ca 39, og selve mønster-delen stopper opp før hælen, det er ikke sjanse å få den over den! :( jeg har strikket for hardt...
Tenker jeg skal ta pinne nr 4 isteden for 3,5 og øka 4 masker så mønstret går opp. Da skulle jeg tro den blir mer passelig :)
Får se om jeg rekker ferdig på 3 uker bare :o

Den vært jo aldeles for liten!!! Damestørrelse, jeg har ca 39, og selve mønster-delen stopper opp før hælen, det er ikke sjanse å få den over den! :( jeg har strikket for hardt...
Tenker jeg skal ta pinne nr 4 isteden for 3,5 og øka 4 masker så mønstret går opp. Da skulle jeg tro den blir mer passelig :)
Får se om jeg rekker ferdig på 3 uker bare :eek:

Da jeg jobba i garnbutikk anbefalte vi ofte å gå opp en pinnestørrelse på mønsterstrikk fordi det er så lett at det blir stramt.
Om du legger opp de ekstra maskene kan du jo bare felle de etterpå sånn at sokken ellers ikke blir for løs :)

Da jeg jobba i garnbutikk anbefalte vi ofte å gå opp en pinnestørrelse på mønsterstrikk fordi det er så lett at det blir stramt.
Om du legger opp de ekstra maskene kan du jo bare felle de etterpå sånn at sokken ellers ikke blir for løs :)

Åja! Det var lurt :)
Det skal jeg tenke på i fremtiden. Takk for tips

Back
Topp