Dere som strikker kluter

En tråd i 'Hobbyforum' startet av Sylvanas, 11 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Hvilket garn bruker dere? Og bruker dere et spesielt mønster, eller strikker dere på frihånd?

2. Bobla Elsker forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤

Bruker litt forskjellig garn, men Elise fra Järbo er kanskje favoritten. Strikker oftest mønstrene til Bitta Mikkelborg, både fra boka "Kluter " og de som ligger gratis på facebooksiden hennes. Ellers blir den noen på frihånd innimellom :)

• Liker Liker x 1
  3. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Da skal jeg sjekke ut det, takk skal du ha :)

4. Tefruen Gift med forumet

Liker bomullsgarnet dem har på Søstrene Grene. Strikker stort sett kluter av Bittamis design her og. (Bitta Mikkelsborg). Boken heter vel bare kluter mener jeg å huske.

• Liker Liker x 1
  5. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Takk for tips :)
    Er det det garnet som har flere farger? Jeg har vel bare sett 2 typer tror jeg.

6. Tefruen Gift med forumet

Mange forskjellige farger å velge mellom, selve nøstene er ikke flerfarget. :)

7. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Ok. Tynt garn? Jeg har lyst til å prøve meg på kluter, men det må vente til julegavene er ferdige :D

8. Tefruen Gift med forumet

Ja, minner vel om mandarin petit tror jeg? Passer for pinne 3-3,5 mener jeg å huske.

• Liker Liker x 1
  9. Vivaliva Forelsket i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Bruker garnet fra Søstrene Grene på pinne 3,5 og er veldig fornøyd med det:) masse farger å velge mellom og fin pris.

Strikker hovedsaklig på frihånd, som oftest noe med perlestrikk da jeg synes det funker bra til kluter:)

• Liker Liker x 1
  10. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Jeg har kjøpt inn 6 nøster nå. Tenker å strikke i glattstrikk, men med mønster i rett/vrang (avhengig av på hvilken side jeg er på). Tror du det blir ok? Hvor mange masker legger du opp, og hvor mange nøster bruker du på en klut?

11. Vivaliva Forelsket i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Det blir sikkert fint:) evt kan du ta jo ta 2 rett og 2 vrang, så får du et litt bredere mønster som er bedre å vaske med:) klut blir det nok åkkesom

Jeg pleier å legge opp 60 masker og bruker litt under et halvt nøste. Lykke til!

• Liker Liker x 1
  12. Kalle Klovn Elsker forumet

Strikker eller hekler etter frihand som regel. Gøy å prøve ut ulike masker og sette sammen til mønster. Bruker bomullsgarn som tåler høy temperatur på vask.

• Liker Liker x 1

Del denne siden