Dere som står på Albyl-E

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Har dere fått noe tidspunkt å slutte før en fødsel?

Jeg mener at sist skulle jeg slutte 14 dager før igangsetting men denne gangen har jeg ikke fått noen beskjed. Ringte føden men de kunne ikke svare på det. Hmm..

Sniker og følger.
Tenker spørre på sykehuset når jeg skal på vekstkontroll. Min egen gyn sa bare at jeg skulle gå på det hele veien..

Det høres logisk ut at du skal avslutte 14 dager før igangsetting/forventet fødsel, men det tenker jeg jo at legen som har foreskrevet Albyl-E til deg må kunne svare på? :) Rart at ikke føden kunne svare, skulle tro de hadde prosedyrer på slikt.

Jeg får beskjed neste fredag. Legen i dag sa at de hadde fjerna noe oversikt/retningslinjer på når en måtte slutte på det, så hun skulle ta det opp på et møte og så skrive i journalen min når jeg skal slutte.

Jeg skal slutte 28+0, men jeg har ikke påvist noen feil med blodkoagulering. Går på det pga gjentatte aborter.

Det høres logisk ut at du skal avslutte 14 dager før igangsetting/forventet fødsel, men det tenker jeg jo at legen som har foreskrevet Albyl-E til deg må kunne svare på? :) Rart at ikke føden kunne svare, skulle tro de hadde prosedyrer på slikt.
Joda legen kan nok svare men får ikke tak i lege før på tirsdag. Og idag er det akkurat 14 dager til igangsetting.

Ja ikke føden eller legevakt kunne svare. Men beste jm er på saken (som ikke er min jm engang men hun er bare tilgjengelig for meg) så hun finner nok ut av det=)

Jeg skal slutte 28+0, men jeg har ikke påvist noen feil med blodkoagulering. Går på det pga gjentatte aborter.
Ja ser den. Jeg går på de som forebyggende mot svangerskapsforgiftning. Så derfor litt nervepirrende å slutte på de. Vil ikke slutte for tidlig heller.. hehe

Jeg skulle slutte i uke 36. Selv om jeg skal.settet igang to dager etterpå. Var ikke det noe problem pga lav dose, 75 mg.

Jeg skulle slutte i uke 36. Selv om jeg skal.settet igang to dager etterpå. Var ikke det noe problem pga lav dose, 75 mg.

Så bra! Jeg har vært bekymret for at fødsel skulle starte rett etter avslutning men da trenger jeg ikke å tenke på det[emoji28]

Så bra! Jeg har vært bekymret for at fødsel skulle starte rett etter avslutning men da trenger jeg ikke å tenke på det[emoji28]
Fikk beskjed den hadde ikke noe effekt de siste ukene ekstra. Grunnen er at blodplater bærere en stund i kroppen. Og at det tar en stund før blodet har kun "nye " uten blodfortynnende. Derfor trenger man deg ikke i slutten av svangerskapet. Da bli det skal gå tilbake til "normalen"

Back
Topp