Dere som spyr..

ivfbabyjuni2017

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
er det sånn at det kommer med en gang dere kjenner noe til det, eller går dere i timesvis og kjenner på det før det kommer?
Er av ren nyskjerrighet jeg spør..
Jeg er nemlig av de som kjenner på det i timesvis, og gjerne hele dagen før det endelig kommer noe opp (selvfølgelig med unntak).. synes det er så irriterende.. :p

Varierer litt her, alt fra å være kvalm i timesvis, til kvalme som kommer i bølger og kvalme som tilslutt ender med oppkast. Har heldigvis ikke hatt akutt kvalme som endte med oppkast med en gang ennå. *Bank i bordet* Utrolig slitsomt...

Både og... kan kjenne på det i noen timer, mens andre ganger må jeg bare bråstoppe bilen og sette på varselblink i veien å hive hue ut av bilen :p er veldig opp og ned.. ista følte jeg meg mye bedre enn på noen dager og vips måtte jeg bare løpe å spy

Jeg er kvalm hele dagen hver eneste dag, men det er ikke hver dag jeg spyr. Er bare at noen dager kjenner jeg det "presser" i halsen i evigheter..
Fysj.. alt vi må gjennom her i verden..

Er stort sett kvalm hele dagene.. hjelper i perioder med sea bands, og å spise hjelper av og til.
Kommer liksom i bølger, blir kvalm først også går det noen timer/en stund før jeg kaster opp. Er litt forskjellig, på morgenen kaster jeg nesten fast opp ca 10-15 min etter jeg har stått opp. Men har det ikke så ille som deg, jeg får jo i meg mat stort sett! god klem! :)

Jeg er kvalm hele døgnet. Våkner av det på natta. Noen ganger spyr jeg bare jeg ligger litt feil, mens andre ganger klarer jeg meg en dag uten å spy. Men jeg blir verre utover dagen, har min verste periode fra 18 og utover.

Jeg er kvalm hele døgnet. Spyr kanskje 3-4 ganger i døgnet. kan våkne på natta også for å spy

Usj.. vi er mange lite heldige i sammenhengen her ser jeg ..
Mannen lagte biffsnadder, potetstappe og bernaisesaus (eller hvordan det skrives rett). Jeg orket ikke stappe, så hadde det i pitabrød i stedet.
Smakte himmelsk, men måtte finne frem bøtten og ha den klar da det føltes ut som det skulle gå dårlig.
Nå ligger det 1/3 igjen... jeg er sååå sulten, men tør ikke spise mer.
Spist 1/2 liten baguett med nugatti i dag og noen pommes frites biter..
Men når ting kommer opp igjen er det kun drikke og evt magesyre.. heldigvis..

Jeg har bare blitt verre og verre. Kvalm av og på hele dagen, og kan gå kvalm flere timer før jeg kaster opp og andre ganger rekker jeg så vidt doen. Idag har jeg spist 3 måltider (utenom klementin og Ritz) og kastet opp 3 ganger.
Ikke før å stjele tråden.
Men hvordan fungerer det for dere andre med jobben?
Holder igjen og holder igjen fordi jeg ikke vil kaste opp på jobben

Jeg har bare blitt verre og verre. Kvalm av og på hele dagen, og kan gå kvalm flere timer før jeg kaster opp og andre ganger rekker jeg så vidt doen. Idag har jeg spist 3 måltider (utenom klementin og Ritz) og kastet opp 3 ganger.
Jeg er sykemeldt.
Egner seg ikke å jobbe som kokk når jeg spyr slik og brekker meg bare jeg åpner kjøleskapsdøra.
Om jeg gjør noe så blir formen min værre..

Jeg er også sykemeldt da jeg ligger i sengen og på sofaen hele dagen..
Kvalm 24/7. Ingen krefter, så gjør 1% husarbeid for å si det sånn..
Kan ikke jobbe med hyperemesis rett og slett..

er det sånn at det kommer med en gang dere kjenner noe til det, eller går dere i timesvis og kjenner på det før det kommer?
Er av ren nyskjerrighet jeg spør..
Jeg er nemlig av de som kjenner på det i timesvis, og gjerne hele dagen før det endelig kommer noe opp (selvfølgelig med unntak).. synes det er så irriterende.. :p

Jeg kastet opp med en gang jeg kjente jeg var kvalm, men jeg har hyperemesis da :p
Har nå fått tabletter som funker, men likevel fått senge-/ og sofaarrest enn så lenge :)

Varierer veldig. Kan være bare litt kvalme som ender i oppkast ganske fort. Men kan også sitte i maange timer med ekstrem kvalme før det i det hele tatt kommer noe opp. Om morningen kan ett lite hikk være nok til at jeg må løpe på do.

Back
Topp