Babyyyy
Flørter med forumet
Jeg er av dem som sovner tungt under nattammingen, blir for å si det mildt helt neddopet av prolaktin og oksytocin. Blir så trøtt av nattamming at de på helsestasjonen har anbefalt samsoving med amming i sengen da det er tryggere enn å stå opp med barnet (jeg er redd både å miste babyen når jeg bærer henne, og at hun skal skli i en farlig posisjon under sittende amming). Og jeg trenger at babyen sover i egen sprinkelseng (åpen, inntil voksensengen) utenom ammingen, slik sikrer vi trygge forhold pluss at jeg kan bevege meg fritt. Jeg og far har hatt en avtale her om at han setter på en alarm på 20 min når jeg starter å amme, slik at han kan hjelpe til med å legge barnet tilbake i sengen sin. Det fungerte fint i starten, men så begynte han å glemme å sette på alarm og/eller så bare skrur han av alarmen uten å flytte babyen over i sin seng. Så jeg har endt opp med å sove timevis stiv som en påle inntil babyen (instinktivt visstnok). Jeg får utrolig vondt i hele kroppen av det, og særlig skulder, brystkasse og hofter får kjørt seg. I dag klikket det for meg da begge hoftene var dritvonde på morgenen og jeg skjelte han ut, og nå kjenner jeg at jeg går på veggen av hele opplegget. Jeg sa til han at nå pumper jeg på natta så får du mate, men jeg vil jo ikke det - jeg vil amme. Far foreslår tidvis at han kan gi Nan for å liksom brannslukke-trøste meg, men jeg vil ihvertfall ikke gi Nan! Huff kjenner jeg er så forbannet frustrert her nå…
Hvor mye bidrar far hos dere andre som sovner tungt under nattamming? I det minste hvor mye ansvar tar far for situasjonen? Føler at her er det mye ja og ha men lite handling, og nå vet jeg ikke helt hvor dette skal bære hen
Baby er 2 mnd gammel nå forresten.
Hvor mye bidrar far hos dere andre som sovner tungt under nattamming? I det minste hvor mye ansvar tar far for situasjonen? Føler at her er det mye ja og ha men lite handling, og nå vet jeg ikke helt hvor dette skal bære hen
Baby er 2 mnd gammel nå forresten.
Last edited: