dere som snakker om nøytrale sakser...

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
vet dere egentlig forskjell på høyrehendt saks og venstrehendt saks?

er ikke bedre for en venstrehendt og klippe med en "nøytral" saks. bortsett fra at det er bedre og holde i den.

det som er med venstrehendte er jo at bladene har byttet plass. sånn at vi ser hva/hvor vi klipper.

Og en annen ting, hvorfor har de "høyrehendte" kortstokker???
irriterer meg at jeg ikke kan spille kort når det bare er tall i 2 hjørner....

http://www.lefthandshop.no/

Vær så god [;)]

ORIGINAL: Hybelkaninen

http://www.lefthandshop.no/

Vær så god [;)]

hva skal jeg med den siden???

jeg kan bruke både venstre- og høyrehendt saks (har begge deler hjemme)
og har kortstokk med tall i 4 hjørner (nesten som jeg tar med kortstokken når jeg skal på besøk til folk)

dyttelidytt

stille dere ble...

Jeg er venstrehendt, og har aldri hatt behov for venstrehendt saks. Klarer meg helt fint med en nøytral. Tok et par ganger, så visste jeg hvor jeg skulle klippe for at det ble rett. Null problem.
Fordelen for meg, var at det ikke ble problem med sakser, dersom jeg var steder hvor de ikke hadde venstrehendt sakser.

Kortstokker er håpløst ja, og kakespader, brødkniver og boksåpnere...Er faktisk ikke feil med den nettsiden for venstrehendte, var mange produkter der som gjør ting enklere[:)]
Men jeg mener at selv om majoriteten av befolkningen er høyrehendte, så kunne de likevel hatt et lite utvalg av diverste produkter for venstrehendte i vanlige butikker.

ORIGINAL: _ChubbiNøff_

Jeg er venstrehendt, og har aldri hatt behov for venstrehendt saks. Klarer meg helt fint med en nøytral. Tok et par ganger, så visste jeg hvor jeg skulle klippe for at det ble rett. Null problem.
Fordelen for meg, var at det ikke ble problem med sakser, dersom jeg var steder hvor de ikke hadde venstrehendt sakser.

jeg har heller ikke problem med vanlige sakser.

men virker som om noen ikke skjønner hva som gjør en venstrehendt saks for en vensterhendt saks[8D][8D]

ORIGINAL: MammaOkt

Kortstokker er håpløst ja, og kakespader, brødkniver og boksåpnere...Er faktisk ikke feil med den nettsiden for venstrehendte, var mange produkter der som gjør ting enklere[:)]
Men jeg mener at selv om majoriteten av befolkningen er høyrehendte, så kunne de likevel hatt et lite utvalg av diverste produkter for venstrehendte i vanlige butikker.

det er kun kakespader som er "håpløst" for meg.
boksåpnere og brødkniver går fint.

mens øser der det er "helletut" for høyrehendte er teite[8D][8D]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: MammaOkt

det er kun kakespader som er "håpløst" for meg.
boksåpnere og brødkniver går fint.

mens øser der det er "helletut" for høyrehendte er teite[8D][8D]

Vi får lage en facebookgruppe; "For oss som er venstrehendte og mener vi blir diskriminerte"[8D]

Har liksom aldri tenkt over hvor mange sånne problemer de som er venstrehendte kan møte på i hverdagen.

Jeg kan huske at den venstrehendte broren min sleit med kniv og gaffel og hadde en veldig stygg håndskrift. Men det siste kan bare være arvelig for pappa skriver også som ei kråke[8D]

ORIGINAL: Helene Burugle

Har liksom aldri tenkt over hvor mange sånne problemer de som er venstrehendte kan møte på i hverdagen.

Jeg kan huske at den venstrehendte broren min sleit med kniv og gaffel og hadde en veldig stygg håndskrift. Men det siste kan bare være arvelig for pappa skriver også som ei kråke[8D]

mamma trodde aldri at jeg kunne lære meg og strikke,siden jeg var venstrehendt.
men det gikk veldig fint.
Jeg strikker som en høyrehendt.[:D][:D]

Og kokkelæreren min var også venstrehendt,så da ble ting lettere når hhun viste hvordan man skulle gjøre ting[:D][:D][:D]
men har lært meg til og se alt motsatt,sånn at jeg ser hva jeg skal gjøre...

ORIGINAL: Søta!

Jeg er glad min oldemor tvang meg til å bruke høyrehånda da hun oppdaget at jeg var venstrehendt.
Nå er jeg faktisk 100% høyrehendt.

?????

jeg hadde ikke vært glad for det....

og det er fordi det er gammeldags og diskriminerende og tvinge noen til og være høyrehendt!!!!

Jeg oppdaget ganske tidlig hvilke problemer det å bruke "feil" hånd skapte... så jeg lærte meg opp i å bruke høyre også. Så jeg kan vel si at jeg er en venstrehendt som har tilpasset meg. Hehe... men det hadde nok ikke vært så dumt å få tak i venstrehånd-redskaper sånn at jeg kan begynne å bruke den armen min som faktisk er den dominante. [:D]

Jeg er glad min oldemor tvang meg til å bruke høyrehånda da hun oppdaget at jeg var venstrehendt.

?????

og det er fordi det er gammeldags og diskriminerende og tvinge noen til og være høyrehendt!!!!

nei og nei... så sår vi var på det området der da[:-]

?????

For en teit ting å si.
Jeg er sjeleglad for det, for da slipper jeg alt prakket med å være venstrehendt.
Skrive på tavla, egen saks osv...

Gammeldags og diskriminerende faktisk...
Er det gammeldags og diskriminerende å hjelpe noen som snakker skeivt og da eller?
Eller noen som har feil beinstilling?

nei det er det ikke.
for de har jo en feil som kan ordnes opp i.
jeg ser ikke på venstrehendt som en feil.
men det gjorde de før.

hjernehalvdelene våre er jo byttet om på uansett om man blir tvunget til og skrive med feil hånd eller ikke.

ORIGINAL: Lillesnille

?????

og det er fordi det er gammeldags og diskriminerende og tvinge noen til og være
høyrehendt!!!!

nei og nei... så sår vi var på det området der da[:-]

Hehe, ja det var visst et ømt punkt... [:-]

jeg syns bare det er trist at noen fremdeles syns det er feil og bruke venstrehånden/foten....

og når noen tvinges til og gjøre noe man egentlig ikke gjør naturlig,så blir det feil.....

min mening. og litt prinsippsak egentlig.

ORIGINAL: Bouncing Buttplug
Eneste som irriterte meg var før vi fikk brødkuttere i butikken, og jeg måtte snu brødet for å skjære. Alle andre skjærte jo feil vei, så mine skiver ble skeivere enn hallerakersneier..[:D]

hehe ja husker den tiden da alle andre ødela brødet sånn at jeg ikke kunne skjære beint....
men nå skjærer vi det i butikken[:D][:D][:D]

Jeg har ikke venstrehendt saks hjemme faktisk, men klarer meg med en nøytral. Det eneste er når jeg skal klippe neglene til Alma, så får jeg ikke det til pga bladene på saksa blir liggende feil vei.. Så det er sambos jobb [:D]

Kakespader er helt forferdelig, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å bruke dem [8D] (ikke alle da..)

Nå har det sikkert med hvordan jeg holder blyanten også, men jeg har en tendens til å viske ut det jeg har skrevet mens jeg skriver neste ord. Så kan til tider se litt rart ut, spesielt om jeg har en penn hvor blekket ikke tørker med en gang [:D]

Og det dere sier om brødet, det er sååå sant! Jeg får ofte klager fra andre pga at jeg ødelegger brødet for dem. Men de ødelegger jo like mye for meg![:D]

Jeg kjenner forskjell.. For meg gjør det vondt i det nederste tommelleddet, og klippe med høyresaks, og uansett hvor hardt jeg prøver blir det ikke rett.. 

Back
Topp