Dere som sliter med kvalme, hva spiser dere til frokost?

Baby2022

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Jeg sliter med kvalme, gjennom hele dagen egentlig. Men jeg må spise ofte ellers blir det bare verre. Jeg sliter å finne noe å spise, det er ingenting som frister..

Så da lurer jeg på hva som funker å spise ( for dere andre som slitermed kvalme) til frokost?

Jeg synes frukt gir en myk og fin start for magen,og sjokolademelk. Vannmelon funker best,men liker også banan og appelsin.

Jeg legger alltid et eple på nattbordet om kvelden, og spiser noen tygg av det før jeg står opp. Ellers er sjokolademelk et sikkerstikk for meg. Får egentlig ikke i meg så mye mer på morgenen, hehe.

Frokost pleier å inntas 18.00 ca. Varierer veldig hva det er, men helst et pizza stykke.
Idag klarte jeg å spise en kopp cornflakes med melk. Det føltes helt unødvendig da alt kom opp på vei hjem fra Bhg:(

Varierer sånn hva jeg klarer eller har lyst på fra dag til dag. Noe lett, feks rugsprø med smøreost eller banan og noe drikkbart friskt, feks juice hjelper alltid på kvalmen min:happy8

Vannmelon, saftis eller knekkebrød med smør, servelat og mye agurk. Det kommer som regel i retur, men satser på at noe holdes nede. Ellers drikker jeg vann med sitrondråper. Klarer ikke få i meg vanlig vann..

Vannmelon, saftis eller knekkebrød med smør, servelat og mye agurk. Det kommer som regel i retur, men satser på at noe holdes nede. Ellers drikker jeg vann med sitrondråper. Klarer ikke få i meg vanlig vann..

Rent vann klarer ikke jeg heller,jeg blir bare mer kvalm,men pleier å ha i litt eplejuice så det blir litt smak på vannet,det hjelper også :)

Yoghurt med havregryn er standard frokost i hjemmet her - men på de mest intense dagene er det kapteinkjeks som gjelder :-)

Samme her, vanlig vann er helt motbydelig..

Frokost pleier å inntas 18.00 ca. Varierer veldig hva det er, men helst et pizza stykke.
Idag klarte jeg å spise en kopp cornflakes med melk. Det føltes helt unødvendig da alt kom opp på vei hjem fra Bhg:(

Oi, huff da. Frokost kl 18? Stakkars deg! Håper du blir kvitt kvalmen snart! :)

Først et eple eller et knekkebrød med bare smør:hilarious: så spiser eg rundstykke med banan og drikker en liten sjokomelk når eg kjem på jobb...Kvalmen har nettopp begynt her, så spent på korleis det utvikler seg..

Huff da, så kjedelig at det kommer i retur. Rart det med vann. Til vanlig drikker jeg nesten bare vann, men jeg får nesten ikke i meg vann om dagen jeg heller. Blir mest brus, noe jeg sjelden drikker ellers :nailbiting:

Yoghurt med melon og pasjonsfrukt var eneste som holdt delvis hos meg forrige svangerskap. Brukte det for å få ned tabelettene:p
Og capri sonne. Sånne gode juice på poser. Iiiiiskalde:rolleyes:
Ellers varierte det veldig, måtte bare kjøpe det jeg hadde lyst på der og da.

Knekkebrød med hvitost
Ikke for mye smak, så da klarer jeg å få det i meg med tiden til hjelp

Varierer veldig, hvis jeg spiser noe for mye merker jeg at jeg plutselig blir kvalm av det. Så hver gang jeg finner noe som funker varer det ikke lenge :hilarious:Signerer Biola akkurat nå!

For å få i meg vann har jeg kuttet opp sitronskiver, frøset dem ned, og putter dem i vannet som en isbit. Blir veldig mye lettere å drikke vannet! Samme sitronskive holder hele dagen.

Back
Topp