Dere som skal settes i gang

Momofmany

Forumet er livet
Kan jeg spør om grunnen? Skal selv spør om dette pga grusomme bekkensmerter..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Kan man få det pga bekkensmerter?? Ja,takk!!!!!

Pga nyresmerter og høyt inntak av smertestillende.
Hørtes litt for lett ut å få det igjennom kun for bekkensmerter, men det er vell lov å spøre. Det beste er jo om man kommer i fødsel av seg selv. Ikke det altså, jeg forstår at det er tungt og vondt å gå rundt med et bekken som ikke virker, jeg gjør det selv!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Vil bare dele en erfaring om å bli igangsatt helt umoden i uke 37-38 som førstegangs: ikke morro!!! Tok mange døgn og endte med styrtfødsel som opplevdes veldig ukontrollert. Hadde svangerskapsforgiftning, så han måtte ut.
Derfor, anbefaler i alle fall ikke førstegangsfødende å bli igangsatt om de absolutt ikke må. Stor sjans for ks pga. dårlig progresjon også.
Det er som regel enklere å sette igang flergangsfødende..

Blei satt igang i uke 39 sist. (Vannet vart tatt, men fikk ikkje riier) Å d var jævlig! Vanlige riier, null problem. Men riiene du får av dryppet! Gang d med 3! 50 min fra første rie til han var ute.. hadde så vondt at eg ikkje ville ha han på bryste etterpå :

Med 2 første gikk eg i fødsel sjølv, å d var fantastiske fødsler <3 så Dinna gangen skal eg gå i fødsel av meg sjølv!

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg har aldri blitt satt i gang, men har jo sett noen fødsler (siden jeg jobbet på barneavd), vil helt klart foretrekke å gå i fødsel selv!

Vil bare dele en erfaring om å bli igangsatt helt umoden i uke 37-38 som førstegangs: ikke morro!!! Tok mange døgn og endte med styrtfødsel som opplevdes veldig ukontrollert. Hadde svangerskapsforgiftning, så han måtte ut.
Derfor, anbefaler i alle fall ikke førstegangsfødende å bli igangsatt om de absolutt ikke må. Stor sjans for ks pga. dårlig progresjon også.
Det er som regel enklere å sette igang flergangsfødende..

er nok forskjellige fra person til person det og, jeg ble satt igang sist pga sterk sv.sk kløe og haddeen kjempeflott fødsel:)

Pga nyresmerter og høyt inntak av smertestillende.
Hørtes litt for lett ut å få det igjennom kun for bekkensmerter, men det er vell lov å spøre. Det beste er jo om man kommer i fødsel av seg selv. Ikke det altså, jeg forstår at det er tungt og vondt å gå rundt med et bekken som ikke virker, jeg gjør det selv!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept
Ja det tenkte jeg også..

De gangene jeg har hatt drypp har det vært jævlig, litt som flere beskriver i tillegg mista jeg mye blod sist jeg ble satt igang m drypp. Likevel pga smerter, skole og alene med 3 vil jeg ta sjansen. Sier litt om smertene, risker jo å stryke hele året om jeg går overtid :(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Tviler på en får igangsettelse to uker før så lenge de ikke er fare for mor eller barn.. Når man ikke får ks heller så tidlig så lenge det ikke er fare for liv.. Var iallefall den beskjeden jeg fikk! Men har hørt om folk som har blitt satt igang grunnet store bekkenproblem, men om de har vært problemet alene eller en rekke andre ting som har vært avgjørendes for svaret vet jeg ikke..

På KK i Bergen setter de iallefall ikke igang pga bekkenproblemer. Der skal det fryktelig mye til for å få igangsettelse!
Jeg skal ha KS, og får det ca en uke før termin. Skal ha KS pga komplikasjoner og sterk fødselsangst etter forrige fødsel.

Jeg ble satt i gang i uke 37 pga vannavgang og ingen rier...

Back
Topp