Dere som skal på TUL.

Minisusa01

Glad i forumet
Himmelbarn
Augustlykke 2022 ❤️
Dere som skal på TUL. Hvor langt er dere på vei (ifølge deres egen utregning), når dere skal på TUL? Dere som har vært, hvor langt var dere og hvor langt trodde dere at dere var? Legen min sendte henvisning til TUL for 1 uke siden men har enda ikke fått noen dato :(

Jeg skal til tul når jeg er 7+0 og 13+0. Den første er pga assistert befruktning. Den andre har jeg bestilt selv. Jeg hadde assitert befruktning sist også. Hadde det ikke vært for det, så ville de flyttet termin til 8 dager tidligere på OUL. Første TUL så han en dag eldre ut, og andre TUL 3-4 dager eldre. Nå er han 1 år og er på størrelse med en gjennomsnittlig 1,5 åring. Jeg har konkludert med at hva man tror selv som oftest er riktigere enn hva de sier på ultralyd. Den konklusjonen er mest basert på statistikk jeg har lest om emnet altså. Jeg husker ikke hvor mange prosent som vil plasseres over en uke feil ut i fra størrelse ved OUL, men det er mange.

Skal antagelig på TUL i slutten av uke 6 og hver uke til uke 12. Har hatt to MA det siste året så får ekstra oppfølging måler i tillegg HCG en gang i uken fram til første UL.

I uke 4/5 sa de første gangen, 5 dager senere var jeg plutselig i uke 7. Neste gang vil jeg da være i uke 9, men tror bare sånn halvveis på disse målingene. Spennende uansett :)

Har bestilt time når jeg er 8+0, og kommer til å bestille en til når jeg er 14+0. Synes det er veldig kjekt å ha noe å se fram til :)

Jeg fikk inn på ul via legevakt i morges pga smerter :)
5+5. Så ikke hjertet enda fordi det var så smått, men kunne se fostersekken, plommesekk og en liten spire.
Viste seg å være en blodcyste i eggstokken som lekker ut i bukhulen. Får ny ultralyd på tirsdag allerede, 6+1

Jeg fikk inn på ul via legevakt i morges pga smerter :)
5+5. Så ikke hjertet enda fordi det var så smått, men kunne se fostersekken, plommesekk og en liten spire.
Viste seg å være en blodcyste i eggstokken som lekker ut i bukhulen. Får ny ultralyd på tirsdag allerede, 6+1

Så de faktisk om det var en eller to spirer? Imponerende :) Lykke til!

Jeg har legetime når jeg er 8+1. Da skal jeg be om henvisning til tul pga tidligere MA. Så får vi krysse fingrene.

Jeg var i uke 12 hos kvinne- og barneklinikken. Fikk Digipost fra de angående time. Jeg trodde jeg var i uke 12, men ble satt frem ei uke ved OUL i uke 19..

Skal på kontroll imorgen, da er jeg 4+5. Regner med han tar ultralyd, men er egentlig mest for å planlegge forebygging av svangerskapsforgiftning. Kommer nok til å bestille meg en tul i uke 10-12 for å se at hjertet slår.

Tror jeg faller innunder risikosvangerskap, så blir spennende å se hva slags oppfølging det blir videre.

Hei. Var på TUL på fredag 6+3 der vi så det lille hjerte slå. Skal inn på UL hver uke til uke 12 pga mye oppfølging.

Legen har sendt forespørsel til sykehuset og venter på svar. Har blitt lovet time i slutten av september. Masse problemer pga sykdom og er godt voksen (naturlig gravid), så dette er over snittet spennende. Hvis det blir i uke 39 så er jeg ca 8 uker. Håper nurket klorer seg fast!!!!

Back
Topp