dere som skal/har vært i syden med barn

helmica89

Glad i forumet
kjøper dere bleier i syden eller har dere med?
tanken på å ha med seg bleier til ei på 2 og ei på 6 mnd blir myyye.
har de samme merkene/kvaliteten der?

så var det maten da, har de vanlig barnemat der? tenkte å ta med litt men for 14 dager?

spania er ihvertfall dyrt med bleier og mat.koster mer enn norge. spørs litt hvor du skal.
noen hoteller har norske matglass

skal til rhodos. izia[:)]

Vi skal reise når vesla er 1 år.. skal berre vere ei veke, så vi tar med bleier, og et par glass med middag, i tilfelle ho ikkje liker maten der nede.. så tar vi med grøt.

Jeg ville tatt med bleier. Nettopp fordi det gjerne er mye dyrere å kjøpe i syden (stort sett i hvert fall)...
Vi var i Tyrkia i fjor da David var 1 år og la bare bleiene i kurven under vogna (trille), så følte ikke at det tok noe særlig plass.. Reiser til Kypros i slutten av Mai og kommer nok til å gjøre det samme da;)

Det blir såklart en del mer bleier når man skal ha med seg to barn da, men så lenge dere klarer å finne plass til det, så går det sikkert greit. I verste fall er det jo bare å kjøpe en pakke der nede OM det skulle bli tomt;)

Vi tok med, men har jo bare ett bleiebarn da[:)] Første gangen var vesla så lita at hun bare fikk mme. Så det tok jeg med hjemmefra. Andre gangen tok jeg med litt leverpostei og grøtpulver. Vi hadde leilighet og lagde frokost på rommet. Da var jeg sikker på at hun fikk noe hun likte, i og med at jeg ikke gir sjokoladepålegg eller noe særlig syltetøy.[:)]

De har jo de samme merkene der nede, men jeg har hørt at det ofte er mer parfyme i bleiene og mer sukker i maten[:)]

Bleie e veldig dyrt i syden, huska ikkje heilt kor me va... men der kosta da jaffal nesten 20 euro for ein "liten pakke". Me hadde med MME. Middagsglasso me kjøpte på Kreta va akkurat dei samme som me kjøpe heima...

Me hadde vogno i prampack å la bleiene inni der! Veldig grett! :-) Maten hans og!

Det er som regel dyrere, men kvaliteten er den samme.. Har Nestlè mat og Libero/Pampers bleier de fleste steder.. SPør jo litt hvor man reiser..

Vi var i Montenegro da mini var 10 mnd.

Vi kjøpte bleier der nede, rett og slett fordi vi var der i tre uker. Jeg syns ikke bleier var sånn kjempedyrt, men reagerte heller på at bleiene virket litt parfymerte. I tillegg syns jeg de var tynnere enn bleiene vi har (de holdt like godt, så mulig det rett og slett skyldes at bleiene er tilpasset varmen).

Vi hadde med det meste av babymat (mini spiste jo da brød, frukt mm), men hadde med middag (Naturenes, siden de kom i plastbeholder) og mme. Kjøpte litt babymat der nede, og den var veldig ålreit. Var i utgangspunktet litt skeptisk mtp salt/tilsetningsstoffer etc.

vi kjøpte bleier der, ingen problem og ikkje så dyrt som alle maser om. Og vår var stor nok til å spise vanlig mat, så han spiste det vi spiste!

- Da hun var 3,5 mnd (1 uke til Mallorca) hadde vi bare med bleier og mme
- Da hun var 8 mnd (1 uke til Gran Canaria) hadde vi med bleier, grøt, mme og middagsglass. Glassene var helt unødvendige å ha med, de solgte Nestlé og Hipp på nærbutikken (andre typer enn de vi hadde hjemme, men både middagene og fruktmosen fallt godt i smak - vi kjøpte med oss noen hjem!)
- Da hun var 13 mnd hadde vi med noen smoothies og en pakke grøt (kvelds). Ellers spiste hun det vi spiste - lunsj smurte jeg til henne ved frokosten og la i kjøleskapet på rommet.

Har sjekket bleieprisene når vi har reist og syns ikke det var så mye dyrere enn her hjemme - 40/50kr dyrere pakken. Så vertfall pampers i hyllene på Mallorca!

Vi har vært mye i syden med småbarn og tar alltid bleier med hjemmefra. Hovedgrunnen er at bleiene i utlandet er ikke like de var i Norge, de er dårligere og mine barn har reagert på dem, og den andre er jo prisen. Vi ferierer en del på allinclusive hoteller i Antalya, og der får du kjøpt bleier på hotellet og noen småbutikker i området, de koster 10 euro for 8!!!!! Pampers bleier! Legger det i vogna .

Pakk bleiene sammen med vognen.
Bleiene der nede er innmari parfymerte, og dere risikerer at hele ferien går vekk i grining pga såre stumper[&:]

Ta med mat til den på 6 mnd ja.
Det var vanskelig å finne noe tilfredsstillende synes jeg, og det er helt andre regler på hva ungene kan få i seg.

snuppa mi er født i spania, å vi er der ofte... kjøper alltid bleier der, men er ikke like god kvalitet som libero men de fungerer jo helt fint... har huggies å de hmm kommer ikke på navnet nå.. dodott ? nei husker ikke.. men osv ihvertfall.. barna bruker jo bleier der å... er litt dyrt med bleier da, men ikke så dyrt at ihvertfall jeg personlig gidder å ta det med fra norge...

de har vanlig barnemat glass i butikkene... men vet jo ikke hvor i syden dere skal da.. dette er jo bare spania[:D]

Back
Topp