Dere som skal ha flere TUL

Lanterne

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Aprillykke 2017
❤️Mailykke 2022❤️
Hvilke uker skal dere på ul?

Jeg var i går (ca uke 7), og fikk heldigvis se liv. Jeg har mistet 3 ganger rundt uke 8, og ønsker derfor å sjekke flere ganger.

Jeg tenkte å bestille time til om et par uker, men er usikker på hvilke uker som er "best" å velge.

Hva tenker dere?

Vi tok i dag, 7+6 og skal ha igjen ca 10+2 for nipt :)
Det er vel ikke så mye riktig og galt når man velger tul så lenge man er langt nok på vei til at hjertet slår. Men jo lenger man venter jo mer utviklet er baby. Får du oppfølging offentlig eller må du betale selv?

Sniker: jeg har vært i uke 7 og 12 (innvendig) denne gang, og i uke 9 (utvendig) forrige. Første svangerskap var det fint å være i uke ni. Vi kunne se en bønne med armer og bein som bevegde seg. Så hjerteslag ganske fort. En veldig fint bekreftelse på at det faktisk var liv der inne.
Var i uke 7 denne gang, og det var fint å se hjerteslag men ellers så vi jo ikke så mye. I uke 12 så bønna ut som en baby. Babyen var veldig aktiv og vi trengte ikke se etter hjerteslag en gang, fordi han/hun var så aktiv. Veldig stas :-) Hvis du greier å vente til uke 11-12, så hadde jeg gjort det. Men uke 9 var en fin bekreftelse på at alt så greit ut. Da viste jordmor oss prosessen med plommesekk overgang morkake, for hun kunne visst se at det var på gang.

Sist gang var jeg bare i uke 9+1 (estimert 8+4) og fikk se en sprellende bamsemums, det ble veldig fint å se liv da. Denne gangen skal jeg to ganger, 6+4 (neste uke) og har en time 9+5, det er mulig jeg flytter den siste timen litt senere om alt ser bra ut på første, jeg har tenkt å dra mellom uke 10-12 da skal man kunne se en ordentlig liten baby :)

Sist var jeg i uke 7, 10, 11(nipt) og 13. Trengte mye bekreftelse etter ma første svangerskap.

Nå tenker vi 9 og 12 :smiley-angelic003

Uke 6 (allerede gjennomført, så ikke hjerte), uke 8 og uke 12 :) Hvis jeg kommer meg så langt ;)
Litt for spennende disse første ukene. Risikosport!

Jeg skal på en TUL når jeg er 7+5 i neste uke, men jeg planlegger også å ta en i uke 12/13 privat siden jeg ikke klarer å vente til den vanlige ultralyden. Kan være det blir en til også, men det kommer litt an på hva de sier i neste uke på TUL.

Ville gjerne tatt en i uke 10 og så etter uke 12 :angelic:

Vi tok i dag, 7+6 og skal ha igjen ca 10+2 for nipt :)
Det er vel ikke så mye riktig og galt når man velger tul så lenge man er langt nok på vei til at hjertet slår. Men jo lenger man venter jo mer utviklet er baby. Får du oppfølging offentlig eller må du betale selv?
Den jeg fikk i går var etter henvisning fra fastlegen, men tviler på at jeg blir henvist på nytt nå som jeg har sett liv. Blir nok å betale resten selv. Får du nipt her i Norge eller sender du prøvesvar til utlandet?

Sniker: jeg har vært i uke 7 og 12 (innvendig) denne gang, og i uke 9 (utvendig) forrige. Første svangerskap var det fint å være i uke ni. Vi kunne se en bønne med armer og bein som bevegde seg. Så hjerteslag ganske fort. En veldig fint bekreftelse på at det faktisk var liv der inne.
Var i uke 7 denne gang, og det var fint å se hjerteslag men ellers så vi jo ikke så mye. I uke 12 så bønna ut som en baby. Babyen var veldig aktiv og vi trengte ikke se etter hjerteslag en gang, fordi han/hun var så aktiv. Veldig stas :) Hvis du greier å vente til uke 11-12, så hadde jeg gjort det. Men uke 9 var en fin bekreftelse på at alt så greit ut. Da viste jordmor oss prosessen med plommesekk overgang morkake, for hun kunne visst se at det var på gang.
Sist gang var jeg bare i uke 9+1 (estimert 8+4) og fikk se en sprellende bamsemums, det ble veldig fint å se liv da. Denne gangen skal jeg to ganger, 6+4 (neste uke) og har en time 9+5, det er mulig jeg flytter den siste timen litt senere om alt ser bra ut på første, jeg har tenkt å dra mellom uke 10-12 da skal man kunne se en ordentlig liten baby :)
Sist var jeg i uke 7, 10, 11(nipt) og 13. Trengte mye bekreftelse etter ma første svangerskap.

Nå tenker vi 9 og 12 :smiley-angelic003
Uke 6 (allerede gjennomført, så ikke hjerte), uke 8 og uke 12 :) Hvis jeg kommer meg så langt ;)
Litt for spennende disse første ukene. Risikosport!
Jeg skal på en TUL når jeg er 7+5 i neste uke, men jeg planlegger også å ta en i uke 12/13 privat siden jeg ikke klarer å vente til den vanlige ultralyden. Kan være det blir en til også, men det kommer litt an på hva de sier i neste uke på TUL.
Ville gjerne tatt en i uke 10 og så etter uke 12 :angelic:

Godt å se at det er flere som meg som ønsker mye bekreftelse på at dette går bra. Er jo konstant nervøs for at det skal gå gale denne gangen og:oops: Tror ikke jeg klarer å vente helt til uke 12, er livredd for ny MA. Tenk hvor skuffende det må være å tro at man er forbi den sikre siden, og så få vite at man må starte helt på nytt:( Ser ut som om det blir en ul i uke 9-ish og en ul rundt uke 12. Takk for alle innspill ♥️

Godt å se at det er flere som meg som ønsker mye bekreftelse på at dette går bra. Er jo konstant nervøs for at det skal gå gale denne gangen og:oops: Tror ikke jeg klarer å vente helt til uke 12, er livredd for ny MA. Tenk hvor skuffende det må være å tro at man er forbi den sikre siden, og så få vite at man må starte helt på nytt:( Ser ut som om det blir en ul i uke 9-ish og en ul rundt uke 12. Takk for alle innspill ♥️
Jeg er heldig nok som får UL hver uke eller etter behov :) så forstår at du vil sjekke mer enn én gang :)

Jeg er heldig nok som får UL hver uke eller etter behov :) så forstår at du vil sjekke mer enn én gang :)
Med de andre barn mine hadde jeg kun TUL i uke 12, men nå har jeg mest lyst å sjekke hver uke :D

Jeg tenkte å ta første om et par uker, når jeg er 8+? Uker. Må bare få rotet meg til å bestille time..

Så vil jeg ta en rundt uke 12 også. Har hatt en MA som ble oppdaget i uke 11 (utviklingen hadde stoppet rundt uke 6..) så må se at ting ser fint ut for å klare å slappe av litt mer.

Jeg tenkte å ta første om et par uker, når jeg er 8+? Uker. Må bare få rotet meg til å bestille time..

Så vil jeg ta en rundt uke 12 også. Har hatt en MA som ble oppdaget i uke 11 (utviklingen hadde stoppet rundt uke 6..) så må se at ting ser fint ut for å klare å slappe av litt mer.
Samme her, må se at alt er bra for å kunne slappe av. Nå var alt ok i uke 7 med bankende hjerte og riktig størrelse, men jeg er ikke helt overbevist om at dette er status om et par uker.

Får du det dekket? Offentlig eller hos privat gynekolog? Håper jeg også får så god oppfølging etter MA ❤️
Jeg har ei venninne/kunde som har sin egen privat ultralyd klinikk, så jeg går til henne når jeg har behov, men får også via Sykehuset pga kromosomavvik sist svangerskap :)

Ny ul er bestilt! Det blir i uke 9, så tar jeg også en i uke 12 :)

Med første var vi i uke 8 og i slutten av uke 13
Med andre var vi i uke 14 kun
Nå skal vi 9+0 og 14+0.

Grunnen til at vi alltid går i uke 13/14 er for å finne ut kjønnet, se om alt ser greit ut før vi forteller det til familie og venner :love2

pga et vanskelig svangerskap forrige gang, så får jeg ekstra oppfølging denne gangen. var i uke 7+0 (noen dager siden) og skal igjen om 4 uker :cat:

Med første var vi i uke 8 og i slutten av uke 13
Med andre var vi i uke 14 kun
Nå skal vi 9+0 og 14+0.

Grunnen til at vi alltid går i uke 13/14 er for å finne ut kjønnet, se om alt ser greit ut før vi forteller det til familie og venner :love2

er det helt sikkert med kjønn i uke 13/14? :wideyed:

Back
Topp