Dere som skal døpe

H*n skal døpes,men himmel å hav det er jo minst 8 mnd til så det er ikke innen tankeviddene engang

Så da er det ikke noe vi trenger å stresse med??

Haha, min første graviditet..... føler ikke jeg har kontroll på så mye, og har ikke tenkt på dåp i det hele tatt ennå... men som jeg skrev tidligere så var jeg inne nå bare for å sjekke lokalet (samfunnshuset her) og de er booket endel i februar og mars 2014 allerede, så tydelig at det går fort......

selv er jeg ikke døpt, men L er det pga tradisjon ! jeg er heller ikke kristen, jeg er ateist , men som sagt gjør det pga ren tradisjon og at barna selv skal kunne velge når de blir voksne.. med L begynte jeg ikke å planlegge før 1,5 månede før ho skulle døpes og det var null stress, så blir nok ikke å tenke på det noe før nå heller :)) L ble døpt ved 3 mnd alder :))

Hjelpes!! Nei har nok å tenke på nå :) Alt skal i første omgang få gå seg til etter fødsel, så blir dåpen prioritert når vi er i rutine og form igjen :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Den eldste dattera mi er født sånn på samme tid som jeg har termin nå, midten av februar, og hun ble døpt på Kristi Himmelfartsdag. Det var en eviglang gudstjeneste med fire andre dåpsbarn og nattverd. 1 time og 45 minutt om jeg husker riktig. Med bunad og urolig unge frister ikke det til gjentakelse. Satser på dåp når ungen er ca 2-2,5 mnd tenker jeg.

Så langt har ikke vi tenkt enda, det eneste vi har diskutert der er at det blir dåp :)

Så da er det ikke noe vi trenger å stresse med??

Haha, min første graviditet..... føler ikke jeg har kontroll på så mye, og har ikke tenkt på dåp i det hele tatt ennå... men som jeg skrev tidligere så var jeg inne nå bare for å sjekke lokalet (samfunnshuset her) og de er booket endel i februar og mars 2014 allerede, så tydelig at det går fort......

Jeg mener iallefall det;-) sist startet vi å planlegge etter at hun var født,ikke planer om noe annet denne gang heller.Klart vi pratet om hvem som skulle være fadere osv,men ordnet ingenting før etter fødsel.

Har ikke tenkt på det enda, begynner nok ikke tenke på det før h*n er født.

Men en ting jeg biter meg merke i hver gang dåp nevnes, er at man skal ta hensyn til fadderene og om de skal noe på det gitte tidspunktet. Mulig jeg har enten en veldig fin familie/vennegjeng som tar ansvaret de har fått på alvor eller bare en innmari hjemmekjær en, men jeg syns det blir feil at man skal planlegge en dåp etter når andre skal noe. De fleste får beskjed i god tid at de skal være fadder, og da spør man vel som fadder om Ca dato før man gjør noe anna. Tenker liksom at dette er barnets dag, og at man da, hvis man får en så stor del av barnets liv, faktisk gjør plass i kalenderen uansett. Så at det såvidt ble nevnt her, men må påpeke at det ikke er rettet mot noen her ;) Har bare vært oppe til diskusjon i hvert eneste terminforum jeg har vært i, både med det barnet for den terminmåneden og søsken senere. Jeg er kanskje egoistisk, men jeg tenker at folk rett og slett bare får møte opp, om det lar seg gjøre. Den ene gangen gikk det ikke for den ene fadderen til jenta vår, onkelen var på Nordsjøen. Da ble dåpen holdt likevel, med tre av fire faddere tilstede, men han ble fadder han også, fikk bare papiret av kirka senere :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Vi er ikke kristne, så her blir det en privat navnefest i april/mai en gang. Vi kommer nok til å få noen reaksjoner på det fra mannens familie, men jeg tror min familie hadde blitt sjokkert om vi hadde valgt dåp ;)
Aner ikke om vi skal leie lokale eller ha det hjemme, men det får vi se på etterhvert.

Blir stressa av dere jeg :-P
Fikk brev fra kirka da mini ble født om datoer som var ledige de neste mnd. Døpte når han var 2 1/2 mnd og døper nok denne gang også når baby er 2-3 mnd ;-)

Her har vi det hjemme hos oss, vi har stort hus. Sist hadde vi det hos mamma og dem siden vi bodde i leiligheten ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Poden var 4,5 mnd så stresser ikke. Blir gjerne i juni?

Første bestilte jeg dåp til 2 mnd før hun ble døpt. Da døpte vi henne på mitt hjemsted, i en populær kirke. Denne gangen blir det her vi bor på hjemplassen til min mann. Tenker ikke å bestille før knøtten er født :)

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Mannen vil gjerne ha tirsdag 29 juli. Jeg syns kanskje babyen er litt stor/gammel da, men det er ikke så ofte han har så spesifikke ønsker, så vurdere det sterkt. Også liker jeg at han hat meninger om ting..
Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Tror jeg vet hvilket alternativ dere har siden det er den datoen. Vi vurderte det som et av våre alternativer til førstemann. De hadde fortsatt ledige plasser da vi begynte å tenke på dåp i juni. Vi valgte det bort fordi det var ti stk som skulle døpes samtidig og syns kanskje det ble litt samlebånd. Men sånn bortsett fra det er det et kjempegodt alternativ. I forhold til alder er jo det viktigste at dere har kjole/annet som passer tenker jeg. Barn døpes i alle aldre...

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Wæææ! Kjenner jeg fikk litt panikk nå! Må jeg virkelig tenke på dette SÅ tidlig?

Termin 9. februar med første frøet:)

Jeg tenker vi har besøket her hjemme jeg :-) vi har ganske stort kjøkken og stue så der kan vi nok dekke to langbord og få plass til de som kommer :-) så stresser ikke med det :-)

Venter førstemann 23/26 feb

Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Tror jeg vet hvilket alternativ dere har siden det er den datoen. Vi vurderte det som et av våre alternativer til førstemann. De hadde fortsatt ledige plasser da vi begynte å tenke på dåp i juni. Vi valgte det bort fordi det var ti stk som skulle døpes samtidig og syns kanskje det ble litt samlebånd. Men sånn bortsett fra det er det et kjempegodt alternativ. I forhold til alder er jo det viktigste at dere har kjole/annet som passer tenker jeg. Barn døpes i alle aldre...

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14
Hehe.. ja det er derfor.. å det er utegudstjeneste. Også syns jeg det er gøy å gjøre noe som ikke alle andre gjør..
Dåpskjolen er fr 3-6 mnd så det skal nok gå bra.

Oi 10 stk?? Shit, da skjønner jeg veldig godt at dere valgte en annen dato. tror grensa i den kirka vi sogner til er 2. Har ihvertfall aldri vært fler enn 2 dåpsbarn alle gangene jeg har vært i dåp..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Begynte ikke å ordne med barndåpen før førstemann var født og det funket veldig fint.
Han er født tidlig i februar og ble døpt 13 mai.

Så blir mest sannsynelig i mai denne gangen også :)

Mai antagelig.. eller juni :) må følge gudstjenestene til kirka, for her er det heller ikke hver helg :)

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09 ♡
Ny termin 23.01.14 ♡

Her blir det vel april eller mai vil jeg tro :)

Back
Topp