Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tja.. spørs om du vet hvilken kirke å sånn du vil ha...Bør man være tidlig ute når det gjelder sånt? Vi har ikke tenkt tanken enda engang![]()
Jeg vil tro det blir i mai, men de har ikke dåp hver helg i kirka her, så må nok pent bare følge planene til kirka. Blir nok tidlig i mai vil jeg tro da, for det er også konfirmasjoner i siste delen av mai her.
Nå ble jeg litt overrasket her... Når bør man begynne å tenke på dette? Forstår jo at det kanskje er for seint når mini er født og det bare er et par måneder til...... men hvor tidlig bør man ordne det?
Jeg vet ikke hva som er normalt, men tenker vell også at det blir rundt i mai en gang!
Vi begynte ikkje å planlegge det før frøkna var født sist gang.. litt travelt, men det gjekk veldig bra
Vi bestilte kyrkja og lokale rett etter at vi fekk datoene for dåp. Bestilte også mat ganske tidlig. Så var det bare invitasjoner og pynting igjenMen då hadde vi dåpskjole i familien, så det slapp vi å stresse med.
Det var da tidlig å tenke påmen tenker før h*n er 3 mnd hvertfall. April/Mai kanskje?
Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014
Etter å ha lest på denne tråden gikk jeg inn på nettsiden til hvor vi mest sannsynlig kan tenke oss å ha selskapet etterpå, og jammen hadde de ikke begynt å få bestillinger og bookinger for februar/mars neste år, så kanskje ikke så dumt å begynne å tenke på om et par mnd!
3 av mine barn er døpt...
nr 4&5 er ikke det...
for meg er det tradisjon...
gubben ville ikke, fordi ingen i familien hans hadde kommet... (liten kontakt med de) og han er ikke døpt selv, vokst opp med steinerskole og steiner vgs osv... men da nr 5 kom, sa jeg at det kunne være greit å døpe, kunne døpe de samtidig, fikset faddere osv...
men så trakk min ene fadder seg for familien hennes hadde arrangert overasskelsesfest for henne, og fadderen som gubben trakk seg fordi han ikke tålte trynet på meg etter en sydentur vi hadde sammen... (dvs jeg fant meg ikke i løgner og vas fra ham) i tillegg bad han gubben lyve til meg om grunnen, noe dritt var det jo at jeg hørte samtalen og hva han sa... det værste var at gubben prøvde å lyve meg opp i trynet... vel, det endte med at det ikke ble dåp... :/
men her om dagen kom gubben med forslaget om å døpe alle de siste 3 samtidig... men da uten faddere fra hans side...
fordi han tok poenget mitt med at det er lettere å melde seg ut av statskirken når de blir eldre, enn om de må døpes når de er 14-15 år før de eventuelt vil konfirmere seg kirkelig)
jeg vil tro at det siste alternative er mer flaut for en 14-15 åring...
jeg er konfirmert borgelig, men nekter ikke unga mine kirkelig om de vil det...
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Etter å ha lest på denne tråden gikk jeg inn på nettsiden til hvor vi mest sannsynlig kan tenke oss å ha selskapet etterpå, og jammen hadde de ikke begynt å få bestillinger og bookinger for februar/mars neste år, så kanskje ikke så dumt å begynne å tenke på om et par mnd!