dere som sier at dere ikke klarer å lese boka

Bøllefrø*

Elsker forumet
Det sa jeg også!
Men etter å ha hørt på de som har lest den så stålsatte jeg meg!
Det var på ingen måte allright å lese boka, men jeg følte at den var viktig! Historien om den lille gutten som kunne vært reddet!

boka belyser ikke hva som skjer inne på rommet etter barne tv er ferdig og kl 21, det står skrevet at stefar tar seg av leggingen fordi Christoffer var et "umulig" barn i stefaren sine øyne og han trengte oppdragelse!

Det står skrevet om alt fra helsepersonell, bupa, besteforeldrene, skolen. Boken belyser systemsvikt, hvorfor skjer det, jo fordi folk tørr ikke, VIL IKKE... og hva skjer? Jo liv går tapt, og smerten før livet er slutt er noe man ikke VIL tenke på selv om man har en følelse av at noe ikke stemmer!!

etter å lest boka selv så, synes jeg at boken bør leses uansett om man vil eller ei, klarer eller ikke klarer.. Det skjer hver dag, hver time, hvert minutt, hvert sekund, barn dør hver dag pga dette!
og hva skjer, jo saker blir henlagt grunnet manglende bevis fordi nettverket rundt svikter, folk TØRR IKKE; VIL IKKE vedkjenne seg den ekkle følelsen de har!!

Boken er skrevet på en såpass bra måte at jeg vil tro de fleste får opp øynene sine.
Jeg ble kvalm av historien, men samtidig så forbanna. og det har gjort ett sterkt inntrykk på meg, jeg kommer til å anbefale alle å lese den. og lurer veldig på hvorfor folk ikke vil, ja det er kvalm, tragisk, umenneskelig, men alikevel så viktig, derfor ble boken skrevet!

Man må jo respektere at ikke folk vil lese boken,uavhenig hva den handler om.Og hvordna den er skrevet.
Handler ikke om at jeg ikke bryr meg men klarer ikke lese den.

ORIGINAL: unemoren

Man må jo respektere at ikke folk vil lese boken,uavhenig hva den handler om.Og hvordna den er skrevet.
Handler ikke om at jeg ikke bryr meg men klarer ikke lese den.

Signerer June her. All ære til deg om allikevel klarte å lese den, men vi er ikke alle som deg og det må jo du bare respektere. Jeg tror ikke vi nødvendigvis forårsaker ett barns død av den grunn for å sette det litt på spissen.
Folk kan ha mange personlige grunner til å ikke orke å lese en slik bok. Husk det!

jeg har ikke sagt at jeg ikke respeterer det!, men etter å lest den selv så synes jeg det er så viktig å lese boken.
hva folk gjør er ikke mitt valg, men boken kaster lys over alle innstanser!
man kan ikke redde alle desverre!

Hvilken bok er det snakk om?? hvilken historie? [8|]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Hvilken bok er det snakk om?? hvilken historie? [8|]

om Christoffer som ble mishandlet til døde av sin stefar, med moren som taust vitne!

Du lagde jo en egen tråd til de som sier de ikke klarer å lese den for å "overtale" dem til allikevel å gjøre det.
Det er jo ikke å respektere at andre ikke ønsker å lese den. Det er poenget mitt.

Jeg tror alle kjenner til saken og derfra tar ett valg om at de ikke ønsker å lese den. Uansett om den beskriver mange andre ting enn den konkrete mishandlingen som førte til guttens tragiske død.

.

Har ikke hørt så mye om denne saken, men kjenner jeg vår vondt inni meg når jeg tenker på hva denne gutten må ha opplevd [:(] 

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Du lagde jo en egen tråd til de som sier de ikke klarer å lese den for å "overtale" dem til allikevel å gjøre det.
Det er jo ikke å respektere at andre ikke ønsker å lese den. Det er poenget mitt.

Jeg tror alle kjenner til saken og derfra tar ett valg om at de ikke ønsker å lese den. Uansett om den beskriver mange andre ting enn den konkrete mishandlingen som førte til guttens tragiske død.

jeg skriver en mening om at jeg synes boken er viktig!

og lurer på hvorfor folk sier at de ikke klarer, hva er det som gjør at man ikke klarer å lese boken?
av ren nysjerrighet, om folk har "bagasje", så er ikke det min sak, og jeg prøver heller ikke å rippe opp i det folk må slite med fra før!! det var ikke min intensjon, min intensjon er at boken omhandler i stor grad samfunnssvikt, derfor syns jeg det er så viktig å lese den!

jeg har selv min bagasje fra jeg var 9 år gammel og vedvarte helt til jeg var 17! så skjønner at folk kan regere ved å lese en så sterk bok og kanskje få mange påminnelser om systemsvikt, noe som kunne gjort oppveksten mye bedre!

og som kolibri skriver så ja jeg blir engasjert fordi det rører ved meg, og jeg syns samfunnet er noe dritt, det er så mye som kunne vært gkort som tiltak og ikke minst annerledes for de som har tapt livet sitt!!!!!

huff jeg kjenner jeg gruer meg så veldig til å lese den boken[:(]
jeg har bestilt den så venter på den i posten når som helst[:(][&o]

Jeg har bestemt meg for å lese boken, for jeg føler jeg må lese den..
Men jeg må si jeg skjønner godt de som ikke orker og lese den også[:(]

ORIGINAL: hjertetmitt

det var ingen hyggelig lesing!
men jeg er veldig glad for at jeg har lest den, får en litt annen synsvinkel!

ORIGINAL: *orkide*

ORIGINAL: hjertetmitt

det var ingen hyggelig lesing!
men jeg er veldig glad for at jeg har lest den, får en litt annen synsvinkel!

ja det er det jeg tenker også, så håper jeg kommer meg igjennom denne boken.
jeg har sagt til meg selv at jeg SKAL lese den for Christoffer sin del, så får håpe de tankene er like klare når jeg starter på boka:)

Jeg orker ikke lese denne boka. Jeg føler at hver eneste dag så står det noe i avisen (ja jeg leser nyhetene hver dag) om drap, mishandling, tortur, terror, ja, you name it.

Jeg har endel i livet mitt nå der det siste jeg trenger er å fylle hodet mitt med enda mer elendighet.

MEN...DEN skal du ha ORKIDE....at du setter lys på slike saker! At du brenner for denne boka og dens innhold.
Det synes jeg er ubeskrivelig bra gjort- du får andre til å surfe på nett og lete seg frem og finne ut at annenhver måned dør ett barn av mishandling i Norge, noe jeg fikk sjokk av.

Jeg synes det er BRA og RIKTIG av deg å pushe frem dette! For dette er noe av det mest avskyelige jeg vet om- som behøver å bli satt MER søkelys på.

nei ingen provisjon, men jeg syns den er viktig!!!
og når jeg blir så engasjert så vil jeg gjerne formilde viktigheten frem.

da jeg skulle lese boka trodde jeg at det skulle står masse groteske handlinger(men mye av boka handler rett og slett om at nærmiljøet rundt denne gutten sviktet.
men det er opp til hver enkelt, jeg kan ikke pålegge noen å lese en bok, respekterer det.

ORIGINAL: lills

hvem har skrevet boka da?

Jon Gangdal

jeg har bestillt den,og skal lese den

Back
Topp