Dere som scrapper...

Escuro

Forumet er livet
Har dere noen tips? Hvordan startet dere? Har shoppet inn litt diverse og tenkte kaste meg igang for å lage et fint fotoalbum til junior. Er det noe spesielt man trenger?

Bruk fantasien!![:D] Er vel bare den som setter grenser her i grunn. Mye du kan få ut av lite om du bare vil :) Søk litt i google så finner du sikkert noen fine maler du kan bruke som utgangspunkt!  :)

Jeg har alt for masse, så det kan nok fort bli like vanskelig som å ha lite. hehe. Men det er jo ikke noe spesielt man trenger tror jeg, kommer jo ann på hva man vil ha selv :)

Jeg har en sånn sveive greie som man legger inn en bit farget ark også får man ut en bokstav på som jeg syns er veldig kjekk, går an å kjøpe bokstaver også :) gjennomsiktig tape, forskjellige ark er alltid gøy å kjøpe :) og diverse små pynt [:)] også sånne små firkantet tape som hever ting, de er kjekke.. [:)]

haha, jeg er så utrolig dårlig til å forklare ting [:D]

ORIGINAL: t0mmelise

Jeg har en sånn sveive greie som man legger inn en bit farget ark også får man ut en bokstav på som jeg syns er veldig kjekk, går an å kjøpe bokstaver også :) gjennomsiktig tape, forskjellige ark er alltid gøy å kjøpe :) og diverse små pynt [:)] også sånne små firkantet tape som hever ting, de er kjekke.. [:)]

haha, jeg er så utrolig dårlig til å forklare ting [:D]

Skjønte godt hva du mente, tror jeg [:D] Sånne firkantede små puter med lim på begge sider har jeg, pluss ørten sider med forskjellige mønstre. Og har en bunke med 500 ark i 10 forskjellige farger, pluss mange gjennomsiktige klistermerker og diverse annet. Jeg gikk amok på Nille i går, pluss Coop Obs hadde noe greier, og den bunken med ark kjøpte jeg på Europris. Har noen gele-stempler også, så i morgen skal jeg få tak i stempelputer med forskjellige farger. Men vet liksom ikke om det er noe jeg mangler..

Ja da er du godt i gang [:)] vi må få se bilder da [;)] jeg skal begynne å lage album til emilie jeg også nå, så slenger sikkert inn bilder om jeg får det til [:D] koselig å ha noe å putle med når vi går hjemme og de sover [:)]

har de scrappe ting på obs også?? oioooio.. og europris??
det har jeg ikke sett, men skal ut på lørdag.. håper de har det her også [:)]

Hei på deg§!

Dobbeltsidig tape er et must når en scrapper. Jeg kjøper ruller med dobbeltsidig tape på enten papirgleder på sotra, eller hobbykroken på laksevåg - som er scrappebutikkene i Bergen. Jeg bruker rullene til både arkene og bildene fordi det sitter finere da enn om en bruker sånne bilde tape biter. Ellers har du jo nevnt mye viktig selv - mønsterark, klistremerker o.l Jeg benytter mye pynt som "rub ons", border, bokstaver i filt/klistremerker/tøy/papir/cardboard, silkebånd, 3d pynt, (sjekk ut addictedtorubberstamps.com søk på emb embellishment).. ellers ulike punchere som kutter ut ark i bokstaver eller mønster, sakser med mønster som lager fine kanter (fås på clasohlson), hm.. har jeg glemt noe da?? De har forresten geniale album på clasohlson, sånne ringperm fotoalbum med sorte sider som du setter inn etterhvert som du lager nye sider. Billig og kjekt!! Sånne kuttemaskiner er og greit når en skal kutte mønsterarkene og bildene til ønsket size. De får du og på clas ohlson til en grei peng. Og lamineringsmaskin fra clasohlon er også genialt om du vil ha noe i albumet som ikke er syre og lignin fritt!! Da bare hiver du det i lamineringsmaskinen - og så bruker du dobbeltsidig tape når du limer det inn. Fx avisutklipp fra deg selv og babyen om du var i avisen, eller en blomst fra den første vår trilleturen osv. Noe annet da?? Hm... *gruble* Skal skrive om jeg kommer på mer

I bunn og grunn så trenger du bare forskjellig ark og kartong, lim og noe å skrive med. Det er hele basicen. Så baller det jo på seg etterhvert med skjærebrett, verktøy og diverse diverse.

Men det er jo flere scrappebutikker i Bergen, så ta en titt der du! :) Eller gå inn på hobbyhimmelen.no Min scrappebutikk her ibyen, i love it!!! :D

ORIGINAL: snuppis!

*sniker inn*

Hvis du har tenkt å begynne med scrapbooking så kjøp ting på papirloftet.no, bikuben.com, panduro (ikke alltid det er bra ting der), osv.....hold deg langt unna nille, europris, o.l...dem selger kun dårlige ting.

Det er en veldig dyr hobby [:)]

Sjekk i hvertfall at produktene derfra er syre og lignin frie (nille og europris altså). Ikke alltid beste kvaliteten, men de har brukenes ting. Panduro er forresten sinnsykt dyr på scrapping - så gjelder å handle når de har salg!

Og ikke minst er det sånne småregler ang plassering av ting og bilder på sidene- det er like viktig spør du meg ;-) Rule of thirds, bl.annet. Men sånt kommer du inni etterhvert ;-)

Masse lykke til!!! Tenk på hvor gøy det er for mini å ha et sånt album når han blir stor!!!

et must for meg er skjærebrett, hjørnekuttere, skjærematte, dobbeltsidig teip, limputer som blir rullet på.

ellers er det jo ark-mønsterark og ark uten noe motiv
pynt- blomster, rub-ons, metallpynt, bånd, knapper

har og 2 maskiner til stanse ut alfabet, tall og pynt.
revolution og quicckutz - til sammen 9 alfabet.

sjekk ut: www.bikuben.com, www.papirloftet.no

Back
Topp