Dere som samsov med barna....

Tyggis

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Vi har helt siden lillegutt ble født hatt problemer med å få han til å sove over lenger tid. Han sov max 2 timer i strekk uansett når på døgnet det var, noe som var forferdelig slitsomt både for oss og han.

Vi bestemte oss for å prøve samsoving, og det virka! O'lykke! Gutten sover gjennom hele natten, og det gjør vi også! Og vi synes det er kos å ha han hos oss.

Men så lurer jeg litt på når vi bør prøve få han over i egen seng igjen... Noen som har erfaring, tips eller råd?

Tviler på at han vil tilbake i sprinkelsenga nå, bør vi vente til han er stor nok for vanlig seng?

Han er 13 mnd nå.

Vi bare lot ungene regulere det selv. Snuppa sov sammen med meg til hun var 4 (men vi var jo alene da, så hun sov jo på "sin" side av dobbelsengen). [8D] Ingen problem å få henne over på eget rom i egen seng da vi flyttet sammen med mannen.

Knøtta samsov til hun var nesten 2 år. Det gikk greit å legge henne på eget rom, men hun fortsatte å komme inn til oss om natten i et halvår til, ca.

Lillegutt har aldri likt å samsove, så den saken er grei. [8D]

Okei. Det hørtes jo veldig greit ut da!

Vi har ikke noe hastverk med å få han på eget rom enda, men greit å få litt tips, så takk for svar :)

Noen flere?

jeg samsover med begge gutta mine.

men han lille skal "små ammes" om natten og våkner opp flere ganger, sover veldig urolig[:'(]

eldstemann var en drøm-han falt i rutiner kjempe kjapt

La bare i egen seng når vi begynte å forstyrre hverandre i søvnen. Gikk veldig greit.[:)] Liten overgangsperiode med eget rom, men også greit [8D] Nå er marerittalderen kommet, så nå kommer han største tuslende om natta, men vet ikke om det har noe med samsovingen å gjøre da, hadde nok skjedd likevel regner jeg med...[:)]

Har samsovet med alle 5 jentan..dæm har vært rundt 2 når dæm har flytta på eget rom og i egen seng(la de i sin seng/vugge på vårt rom om kvelden og tok de over i vår seng når de våkna på kvelden/natta)
Så to ganger har jentene overlappet hverandre.

Skal følge med på tråden jeg[:)]
Har ei knette på 15mnder som har samsovet med oss det siste halve året omentrent. Nå kommer lillebror om 4mnder og lurer på om det er lurt å få henne i egen seng på eget rom ..... før han kommer[:)]

Back
Topp