Dere som røyker/snuser til vanlig

Smooshkin

Glad i forumet
Hva tenker dere om dette i forhold til graviditeten? .. Er virkelig ikkje ute etter å dømme noen som helst her! Vil berre høyre kva tankar de har.. For min del merkar eg at dette er ein utfordring! Dei få gangene i året eg festar så har eg røyka.. Men er ikkje avhengi i det hele tatt. Er værre med snusen:-s Har ikkje snusa siden eg fekk positiv test da. Skal være heilt ærleg å sei at det er hardt. Men skal klare det!

Sist slutta jeg dagen jeg fikk positiv test :) det gjør jeg nå og, hvis jeg er så heldig å få positiv test Men er ikke lett, nei!

Jeg snusa ca 1 boks om dagen... og slutta på dagen da jeg fikk positiv test :) kjenner suget av og til, men er bare å tenke på lille spiren i magen, så går det suget over ;)

jeg har ikke røyket etter positiv test med noen av ungene mine... noe annet er uaktuelt for meg.. med første barnet var det veeeeldig vanskelig, men klarte det.. 2. gangen var det litt vanskelig, men gikk greit da og... nå røyket jeg ikke så sinnsykt mye før denne graviditeten, kanskje 5 stk. om dagen, så jeg har ikke merket noe voldsomt sug etter det heller... kjenner det litt når jeg er stappmett da :P at det hadde vært godt med en røyk, men jeg klarer meg fint uten :)

Jeg fant ut om gradiviteten i går ca 11.30, så har ikke røykt siden da... Men har røyka i ca 8 år, og aldri hatt pause. Så dette blir ein utfordring

Slutta å snuse i forje graviditet. Har snust ett par ganger på fest etter det, men hvorfor begynne igjen når en har klart å holdr seg i 8 mnd :P

Dette barnet er planlagt så jeg sluttet for åtte uker og 3 dager siden. Det er helt nydelig å være røykfri. Men jeg tenker på røyken ett par ganger i løpet av dagen.

Nå skal jeg være ærlig, og får sikkert så ørene flagrer her. Men jeg har ikke klart å slutte. Etter jeg fikk positiv test (ca 16-17 dager siden) har jeg røkt kanskje 5 stk. Det er 5 for meget, det vet jeg.

MissSE skrev:
Nå skal jeg være ærlig, og får sikkert så ørene flagrer her. Men jeg har ikke klart å slutte. Etter jeg fikk positiv test (ca 16-17 dager siden) har jeg røkt kanskje 5 stk. Det er 5 for meget, det vet jeg.

Nei det er ikkje lett dette her.. Det har eg fått kjenne sjølv! Men om det er ein trøst, så er det bedre om ein klarer å trappe ned enn at ein skal fortsette å røyke (like mykje) som før..

Jeg sluttet å røyke dagen etter at jeg fant ut av d ved forrige graviditet,, Å har ikke røyket siden:) Så d er enkelt.. Men er værre med rødvinen som jeg eeeelsker å kose meg med på kvelden...(ikke hver kveld da) :)

Jeg slutta også å snuse når jeg fikk positiv test..Går veldig greit,men akkurat nå gleder jeg til meg til å ta en snus igjen i juli:p

Klarte å slutte å røyke i uke 30 i sist svangerskap! Å har ikke begynt på igjen :D *stolt* Må sies at jeg røyka 20 om dagen da jeg ble gravid, men halverte forbruket etter positiv test.. Var på fest ca en mnd siden og da røyka jeg.. å det var ikke noe jeg savnet nei :P

Null problem!

Kan neppe finnes en bedre grunn til å slutte spør du meg.

Jeg sluttet å røyke i 2008, snuset siden 2009 - og jeg kan med hånden på hjerte si at det er MYE vanskeligere å slutte å snuse. Så ja, det er tungt, men kunne ikke fallt meg inn og tatt en.

Snusa ganske mye før jeg fikk Nadine.. Men etter jeg blei gravid med henne så slutta jeg.. Dum som jeg var startet jeg da hun var 6 mnd..... Men sluttet for 5 uker siden nå :-))

Skulle ønske jeg kunne si at jeg slutta dagen jeg fikk positiv test, men d har jeg altså ikke ! tror d er fordi d ikke har gått opp for meg enda....d var liksom så fjernt fra mine tanker at jeg skulle bli gravid nå, så jeg "tror" d liksom ikke helt...

men håper inderlig at jeg klarer å slutte...noe jeg ikke klarte 100% i forrige svangerskap desverre =(

Slutta på dagen begge gangene!

Men prøvd å slutte før da jeg ikke var gravid og det klarte jeg aldri...

Back
Topp