Dere som pumper hvor mye og lenge?

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
dere som pumper hvor mye får dere ut hver gang? Fikk ut 70 Ml til sammen på begge brystene og satt kansje i 20 min er dette innenfor? Hvor mye får dere ut og hvor lenge er det normalt å sitte å melke?
 
Har variert veldig mye hvor mye jeg har klart å pumpe ut. Har forsøkt med både mandela og avent pumper også så det er ikke forskjell på pumpene med meg når det kommer til hvor mye som kommer ut.

Noen ganger kan jeg pumpe ut maks 40ml fra begge bryster mens andre ganger har jeg pumpet 120 ml på kort tid.

Det som virker som den avgjørende faktoren til hvor mye jeg klarer å pumpe ut er rett og slett hvor lenge det er siden jenta ammet, og om melkeproduksjonen er stabil etter ammebehovet hennes eller om jeg har overproduksjon og melkespreng, når jeg har overproduksjon og melkespreng får jeg ut mye på kort tid, men jeg må «håndmelke/massere» brystet mens jeg pumper for å effektivt få ut melka.

Men på grunn av konstant melkespreng og overproduksjon har jeg kuttett ned på pumpinga. Så nå ammer jeg etter hennes behov for det meste, men har litt i fryseren da så har fått opp lageret litt til barnevakt feks:)

Har forsøkt å pumpe nå etter stabilisert melkeproduksjon også og nå er det vanskelig å få ut så mye med pumpen rett og slett, men det er nye melk alikevell, legger jeg henne til samme bryst rett etter kan hun spise mye selv om jeg ikke har klart å få det ut med pumpen:-/
 
Det høres veldig bra ut syns jeg!
Har sluttet å pumpe nå, men brukte å få mellom 50-100 på begge bryst med pumpe. 10-15 min på hvert bryst. Det er ikke alltid pumpen får tømt like godt som baby. Selv kunne jeg håndmelke en del etter pumping.
Pumpet alltid ca en time etter amming :)
 
Det høres veldig bra ut syns jeg!
Har sluttet å pumpe nå, men brukte å få mellom 50-100 på begge bryst med pumpe. 10-15 min på hvert bryst. Det er ikke alltid pumpen får tømt like godt som baby. Selv kunne jeg håndmelke en del etter pumping.
Pumpet alltid ca en time etter amming :)
Kansje jeg pumpet for kort tid etter ammingen men håper jeg kan hjelpe noen små på nyfødt intensiv avdeling men ble usikker hva som var normalt å få ut...
 
Kansje jeg pumpet for kort tid etter ammingen men håper jeg kan hjelpe noen små på nyfødt intensiv avdeling men ble usikker hva som var normalt å få ut...
Jeg ble anbefalt å pumpe en time etter ammingen, da er brystene fyllt opp 40/50% igjen.
Tror det er veldig ulikt hvor mye en får ut. Noen får ut 200 ml mens andre har «ikke-pumpe-vennlige bryst» og får kanskje bare ut 20-30 ml.
Jeg syns 70 ml høres veldig bra og normalt ut :) jeg er ingen ammehjelper altså, men jeg fikk selv en del veiledning på dette med pumping da jeg holdt på :)
 
Back
Topp