Dere som pumper for å ha lager...

Hvor lenge og hvor ofte pumper dere? Og hvor mye får dere pr gang?
Jeg pumpet ikke for å få et lager, men pumpet for å slippe å amme på et veldig sårt bryst og deretter pumpet jeg daglig fordi det var for mye melk og jeg holdt på å få tette melkeganger hele tiden. Det har resultert i et lager på 4-5 liter og endel liter i vasken. Jeg endte opp med å pumpe en frysepose i døgnet (ca 180 ml), noen ganger mer. Det var for mye pumping for meg, jeg fikk overproduksjon (eller hadde det kanskje i utgangspunktet?) og måtte kjøre en runde med intervallamming for å få ned melkeproduksjonen så jeg vet ikke hvor ofte man burde pumpe.

Jeg brukte nature bond pumpa på det brystet jeg ikke ammet på samtidig som jeg ammet på det andre og da fylte den seg. Den er vel på 100 ml, det tok like lang tid som en amming.
 
Jeg håndmelker nå og da når bobsa har produsert for mye. Kanskje jeg da tar av en 90ml eller noe. Å så skjer d kanskje to-tre ganger i uka. Da blir d litt å litt som jeg tenkte å bruke i grøt å baby mat. Hvis vi ik bruker d opp før d da :)
 
Jeg har tatt kontakt med melkebanken pga begynner å bli fult i frysen :hilarious: Har MYE melk.

Jeg bruker i hovedsak skvisepumpa naturebond og kan få mellom 100 til 200ml pr amming ut ut i fra når på dagen. Hender og jeg setter på skvisepumpa pga jeg lekker sånn. Da får jeg mellom 50 og 100ml

Bruker elektriske pumpa når jeg får tid,dvs ca anenhver dag. Da ligger jeg på ca 250ml. Tar ti min per pupp og skvisepumpa på den andre.
 
Pumper kun hvis jeg er sår pga avlastning. Prøver å unngå overproduksjon, da mye pumping gir mer melk enn det er behov for. Etter tette melkeganger så har jeg jobbet litt for å få ned melken i det brystet. Med eldste pumpet jeg og hadde full frys. Melken måtte tilslutt kastes
 
Pumper kun hvis jeg er sår pga avlastning. Prøver å unngå overproduksjon, da mye pumping gir mer melk enn det er behov for. Etter tette melkeganger så har jeg jobbet litt for å få ned melken i det brystet. Med eldste pumpet jeg og hadde full frys. Melken måtte tilslutt kastes
Akkurat samme erfaring her å! Vil helst holde produksjonen så jevn som mulig. Begynner jeg å pumpe så kan jeg sikkert fore hele Norges befolkning :banghead: D skal VIRKELIG IKKE stå på melka her :hilarious:
 
Akkurat samme erfaring her å! Vil helst holde produksjonen så jevn som mulig. Begynner jeg å pumpe så kan jeg sikkert fore hele Norges befolkning :banghead: D skal VIRKELIG IKKE stå på melka her :hilarious:
Haha så mye melk? Har mye melk her også. Så går fort opp i vekt xD
 
  • Liker
Reactions: KML
Mye melk her også. Ville gjerne pumpe for å ha litt på lager, men er usikker på om jeg kan fortsette med det, kjenner jeg. Synes det virker som om puppen skrur opp et gir hver gang jeg pumper - så allerede samme kveld blir puppene både harde og fulle, lekker gjør de også... :-/ må deretter bruke noen dager for å komme tilbake til «normalen» :-/
 
Kan jo nevne at sist pumpet jeg en gang om dagen. Men det var litt pga storebror nektet å ta puppen uten skjold og da ble jeg aldri tømt.
 
Back
Topp