Dere som prøvde i mer enn 6 måneder

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Ble dere gravide av dere selv og evt. når, eller måtte dere få hjelp?

Har aldri hatt syklus så var forbredt på at vi måtte ha hjelp, så jeg gikk til fastlegen idet vi begynte å prøve. Han sa at om jeg ikke hadde blitt gravid innen 3mnd skulle han henvise meg videre. Så ble aldri så lang prøveperiode her, og takker legen for det. Idet man begynner å prøve selv vil man jo egenlig ha blitt gravid i går, og hver dag føles som en evighet. Så ikke vent for lenge anbefaler jeg. Bare det å bli testet for om "noe" er galt var en stor lettelse foe oss. Viste seg at jeg bare trengte litt hjelp til eggløsning, så etter 6mnd tilsammen var jeg gravid :)

Dro og ble henvist til utredning da vi hadde prøvd ca et år. Det er når man har prøvd ett år man har rett til utredning. Var så vidt igang med utredning da jeg ble gravid med storesøster. Hadde da prøvd i litt over 1,5år. Lillesøster satt etter 4 mnd prøving :)

Brukte ikke prevensjon i to år, vi prøvde ikke aktivt. Men tenkte at det var koselig hvis det skjedde. Men så fikk vi veldig lyst til og prøve ordentlig og satt på første forsøk. Hihi :) Men da hadde jeg fulgt med på syklusen min litt mer så fant ut at jeg har eggløsning på dag 10 som er ganske tidlig, så tror vi rett og slett bare har bommet :P

Klaffet på 9 forsøket. Hadde da gått ned fra 107 kg til 86 kg. Regelmessig syklus.
Fikk til på naturmetoden;)

Måtte ha hjelp. Begynte på pergo rundt 2 år etter vi startet å prøve på nr 2. Klaffet da på 3. Runde med det.

Vi prøvde i et år.... ble så henvist til Riksen. er nå gravid etter flere runder i første forsøk IVF, så 2. Runde med ICSI.... ble til slutt gravid på fryseforsøk etter 2. Runde.

Vi prøvde i 1 1/2 år selv. Har ikke brukt prevansjon i forholdet, bortsett fra å "hoppe av i svingen" men å ikke bli gravid på det på 6 år må være mer enn flaks.

Så gikk vi til en privat gynekolog for hjelp og tok hormonsprøyter og sånt i en periode til han henviste oss videre til fertilitetsklinikken når han forstod vi måtte ha mer hjelp. Nå ble vi gravid på andre IVF forsøk.
Vi har vel tilsammen prøvd i 4 år.

Lykke til!

Prøvde i 18 mnd totalt. Ble gravid av oss selv. Først ble vi gravide etter 6 mnd. prøving, men mistet i uke 8. Så tok det enda ett år.

Gikk etter 17 pper.
Uten hjelp. Skulle egentlig henvises til ivf og prøve medisiner, men gikk helt selv til slutt.

Vi prøvde i 1.5år uten hjelp, når det hadde gått ca.13mnd så tokk jeg det opp med legen, vi begge ble sjekket og alt var bra. Vi tokk pause og etter 2mnd ble vi gravide. Mistet 2dager etter positiv test og det gikk skikkelig inn på meg da jeg holdt det lille embryoet i hånden min i dusjen den kvelden. Neste mnd hadde vi samleie engang og det ble baby ut av det ❤
Med nr 2 gikk det overraskende fort!

6 år, ble henvist etter 3 års forsøk på egenhånd. Ble gravid til slutt med ivf, etter 3 år med div forsøk

Jeg visste jeg hadde pcos, og hadde alt fått beskjed fra gynekologen min om å komme når vi ønsket å begynne prøvingen. Tok noen måneder fra jeg bestilte time til jeg fikk den, og da skjedde ingenting, men jeg ble gravid på 3. måned med pergotime.

Hadde vært sammen i mer enn fire år da jeg ble gravid, har ikke brukt prevensjon i disse årene.

Prøvde i 18 mnd før det klaffet nå, aldri vært gravid før. Var på utredning der de ikke fant noe galt, skulle sette i gang med IVF august 2017, nå har vi termin i august isteden :happy:

Vi ble gravide på naturligvis, men det tok 7 månder, den siste månder før vi ble gravid begynte vi med fertelitets kalkulator og da gikk det på første forsøk

Det klaffet i pp 7 eller 8 :D

Ble gravid etter 6 mnd prøving, men hadde slutta på pillen flere mnd før. Var til utredning den måneden jeg ble gravid, men vi fikk det altså til uten hjelp.

Back
Topp