• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere som planla nr 2?

cathkal

Gift med forumet
Satt spiren på første forsøk?

Noe spesielt man må tenke på for at den skal sitte?

Noe en bør gjør eller ikke gjør?

Noen hjelpemidler eller annbefalinger?

Å til slutt, kan jeg ta ibux mens jeg prøver?
Sliter med mye muskelsmerter (har egentlig mye sterkere tabletter til vanli)

Kan du styre unna ibux og heller bruke paracet, ville jeg nok gjort det. Man skal jo helst holde seg unna ibux i 1 og 3 trimester. Men du kan jo spørre legen din? Får nok et bedre svar der og kanskje andre alternativer.

Spiren satt på første forsøk både med første og andre mann [:)] Nå skal det bli spennende å se om den sitter på første forsøk med nr.3 også [:)]

Ibux bør ikke brukes i 1 og 2 trimester, pga mulig økt risiko for abort. Mange leger anbefaler å ikke bruke ibux i svangerskapet overhodet.

Paracet regnes som trygt.

Lykke til med prøvinga [:)]

Satt på første forsøk med både nr 1 og 2[:)]

ORIGINAL: LilleLina

Ibux bør ikke brukes i 1 og 2 trimester, pga mulig økt risiko for abort. Mange leger anbefaler å ikke bruke ibux i svangerskapet overhodet.

Er det ikke omvendt?

Mistet først i uke 8 så tok det 8 mnd før spiren satt igjen,litt kortere enn med første ja,da tok det 15 mnd.
Du bør ikke ta Ibux (ibuprofen) og andre NSAID`s da det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.Jeg brukte endel Brexidol før pga mye vansker med nakke og skuldre,har funnet ut i  ettertid at det kan ha bidratt til å gjøre prøvetiden med førstemann mye lengre[&:]
Hør med legen om det er noe annet du kan ta som ikke påvirker sjansen for å bli gravid,ellers er rådet ikke stress og ikke glem å ha sex fordi dere vil,ikke bare for å bli gravid[;)]Lykke til med prøvingen[:)]

brukte 18mnd med nr 2, hadde en SA også[:o]. Nr 1 var ikke planlagt, ble gravid 6 mnd etter jeg og gubben ble sammen.

Da vi bestemte oss for å prøve på nummer 2 satt spiren etter 1mnd. Akkurat i den perioden trakk jeg 2 visdomstenner og derfor brukte jeg masse ibux (400mg og 600mg). Jeg hadde en SA faktisk samme dagen som jeg fant ut jeg var gravid. Og selv om SA er ganske vanlig er jeg selv overbevist om at Ibux`n har skylda. Legen min sa også at de ikke anbefaler Ibux verken når man prøver eller når man er gravid. (uansett snakk med din lege om det) heldigvis gikk det bare 4mnd så var jeg gravid igjen[:)]

Lykke til!!!

Satt ikke med en gang nei. 11mnd tok det. og da satt spiren med 4 pp med pergo. Første svangerskap tok det lenger tid, men da jeg fikk pergo satt spiren på 4 pp da også.

quote:

Er det ikke omvendt?

Det sies så mye, så d er jammen ikke rart vi blir forvirra [&:]

det tok 1 år før den satt ordentelig...
hadde to MAer i løpet av den tiden...

ibux er ikke å anbefale pga av det kan gi blødniger...

Vi brukte over halvannet år på nummer to, den satt ikke før jeg hadde gitt opp..
(Førstemann skulle det bare et sleivskudd til...)

takk for gode svar jenter:)

men hva med folk som sliter skikkeli me muskel og leddskader?

Skal de ikke være noe som kan hjelpe mot smerte da?

Har jo lyst på flere barn

ORIGINAL: Roxanne

Er det ikke omvendt?

Nope.. Ibux er en NSAID. Bør ikke brukes av gravide. 

Back
Topp