Dere som nattammer

August16spire

Elsker forumet
Når legger baby seg og når står baby opp, og på denne tiden: hvor ofte må dere amme? Eksempel inatt la lille seg kl01 (ja det er håpløst), ammet 03:30,litt før 06 og litt over halv9. Så ville han visst stå opp alt... så 7 1/2 time "søvn" og 3 amminger. Dere?

Legger seg og sovner mellom 19-20. Sover til rundt 01.00 da skal ho ha mat, sover igjen til ca 05.00, å skal ha mat. Sover igjen til 8-9 å skal ha mat, og da står vi opp :)

Sliter veldig med kveldsuro for tiden, så kan sovne alt fra 19-24, men igår var det kveld kl 2340. Amming i 2-3 tiden, 4-5 tiden og så henger hun på puppen til vi står opp 9.. Det er ganske standard natt :p

Pleier å sovne mellom 19-22. Å har den siste tiden ammet ca annenhver time natten gjennom. Står opp 07.30 for å levere storebror i barnehagen. I helgene sover vi litt lengre. De siste to dagene har vært fantastiske da hun har hatt 3-4 timer sammenhengende søvn på natta! Håper det fortsetter :D

Han legger seg rundt 19.00. Våkner for mat rundt kl 10.00, 24.00, 02.30 og rundt seks. Sover gjerne til 09.00-09.30 etter dette. Gleder meg til han sover litt lenger om gangen. Storebror som fikk mme sov mye lengre etapper på samme alder!

Sliter veldig med kveldsuro for tiden, så kan sovne alt fra 19-24, men igår var det kveld kl 2340. Amming i 2-3 tiden, 4-5 tiden og så henger hun på puppen til vi står opp 9.. Det er ganske standard natt :p
Så "fint" å høre at det ikke er bare vi som enda plages om nettene :facepalm:

Legger seg når jeg legger meg og ammes ca hver andre time hele døgnet :dead: Prøver å få "utsatt" ammingen på dagtid til hver 3 time ved å tilby han litt mer etter en liten rapepause, men han virker å trives med å spise lite og ofte :p

Legger seg kl.19-ish og sover til 00-01, puppes, sover videre til 04-05, puppes og sover til ca.07-08 da er han klar for å starte dagen:)

Så "fint" å høre at det ikke er bare vi som enda plages om nettene :facepalm:
Ja, det er faktisk godt at det er flere.. Har følt at det er min feil på ett vis, men det er vel bare noen babyer som liker det sånn i begynnelsen :p

Her er det ett skritt fram og to tilbake når det kommer til nettene. Noen har vi kun en mating mellom klokken 00-06. Men de fleste netter er det hver 2-3 time. Lillegutt sovner ved brystet og blir derfor fort sulten igjen. Prøver å kile han i nakken og bytte bleie på han. Har prøvd å se om han sovner igjen uten at jeg tar han opp, men det gjør han ikke. Han skal ha sin lille slant med melk. Gjerne i halvsøvne <3 Har og prøvd å gi mme på kvelden. Men har merket at det ikke er store forskjellen fra å amme.

Her er det ett skritt fram og to tilbake når det kommer til nettene. Noen har vi kun en mating mellom klokken 00-06. Men de fleste netter er det hver 2-3 time. Lillegutt sovner ved brystet og blir derfor fort sulten igjen. Prøver å kile han i nakken og bytte bleie på han. Har prøvd å se om han sovner igjen uten at jeg tar han opp, men det gjør han ikke. Han skal ha sin lille slant med melk. Gjerne i halvsøvne <3 Har og prøvd å gi mme på kvelden. Men har merket at det ikke er store forskjellen fra å amme.
Hørtes veldig kjent ut det her ja:facepalm:

Her er det natta mellom 20-22 en gang. Da går det 4-5 timer til første amming, så er det ca 3 timer til neste. Så her er det 2 nattamminger. Ammer igjen rundt kl 7, da sover han et par timer til før vi starter dagen. Jeg står gjerne opp etter morgen-ammingen, for å ha litt egentid før han våkner:)

Spiser hun godt hver time eller er det liksom bare noen slurker før hun sovner igjen? Vi hadde det slik og jeg ble helt gal av det:D

Hun bruker meg mest som smokk tror jeg :dummy1:

Hun klarer ikke falle til ro av seg selv ennå, men han planer om å prøve å la henne sove alene snart, ved at jeg får ut når hun har sovna med puppen i munnen. Kan jo hende hun vil ha pupp såpass ofte om natta fordi den er så tilgjengelig. Vi samsover:smiley-ashamed005

Begynner å bli ganske lei selv :P Hvordan løste dere det?

Back
Topp