Dere som mistet mye blod under fødsel

Spirevipps

Forelsket i forumet
Hvor mye mistet dere?

tar dere jerntilskudd ? Eller fikk dere noe på sykehuset ?

mista 1,1 liter blod under fødsel for en uke siden. Fikk litt sjokk da jeg så på tannkjøttet mitt idag. Helt lyserosa .

blør jo enda også, så blir litt bekymret for at blodprosenten er lavere nå enn da jeg dro fra sykehuset ( da var den 10)

Jeg mistet 2 liter når frøkna blei født i 2018.
Husker desverre ikke blodprosenten min, men jeg lå rett over grensa for blodoverføring.
Fikk to poser jerninfusjon på sykehuset og tok jern hjemme, kjøpt på apoteket uten resept, fram til jeg hadde kontrollert prosenten et par ganger hos legen.

Mistet 1200 ml blod ca var lav på jern, fikk ikke dra hjem før prosenten var over 7(vet ikke hva det betyr)

jeg er gravid med andremann nå og har alvorlig jernmangel som henger igjen på tross av ar de stabiliserte seg rett på normalen i fjor. 4.2 i sånn terrin eller hva det heter xD

er bare å spise rødt kjøtt og lever for harde livet. Jeg spiser ca 30-50 gram lever dagen nå. Krysser fingrene for å unngå jern tilskudd (og dermed enda mer forstoppelse)

Mista 1 liter og fikk to poser med blodoverføring. Og fikk jerntabletter mens jeg lå på barsel. På dag 6 var blodprosenten kommet seg opp til 10 og vi fikk dra hjem. Hadde jernmangelanemi hele sv.skapet. vet mange anbefaler Floradix for den skal være mildere for magen :)

Jeg hadde en blodprosent på 4 etter fødsel. Dagen etter fødselen fikk jeg 2stk poser med blod. Begynte også på jerntilskudd. Går enda på det å skal inn å måle jernlagrene igjen neste mnd. Da er det 4mnd siden fødsel.

mistet 2 liter, fikk ikke blodoverføring, men jern. Tok ingenting i etterkant, det gikk seg til etterhvert

Hvor mye mistet dere?

mista 1,1 liter blod under fødsel for en uke siden. Fikk litt sjokk da jeg så på tannkjøttet mitt idag. Helt lyserosa .

blør jo enda også, så blir litt bekymret for at blodprosenten er lavere nå enn da jeg dro fra sykehuset ( da var den 10)
Har du Hb på 10 skal du blø en hel god del før du er nede i grensen der de gir blod. Fleste sykehus gir ikke blod til barselkvinner før blodprosenten er under 6. Noen ganger gir de før pga lave jernlager med man prøver som regel med jerntilskudd først.

Jeg hadde blodprosent på 3-4 etter fødsel. Fikk 1,5 liter i overføring og etter 3 dager var den kommet opp i 6, da krangla jeg meg til å reise hjem for jeg skulle i konfirmasjon :facepalm: de første dagene husker jeg lite uten at jeg husker at jeg ikke kunne se noe alt var tåke. Og konfirmasjon husker jeg ingenting av :dance018

Hadde hb 15 før fødsel, mistet 1.5 liter blod og havnet på hb 11. Så ikke noe blod og ikke jern.

Nå har jeg hb 14, 2 uker før termin

Aner ikke hvor mye blod jeg mista, men utifra hvordan det så ut i gangen når vi kom hjem fra sykehuset (styrtfødsel, kom oss aldri ut døra engang) så var det nok en hel del. Men blodprosenten var på 3 så fikk blodoverføring dagen etter på sykehuset. De fikk den opp på 6 og da fikk jeg dra hjem, på 5 uker etter fødsel var den på 10. Spis mat med jern i og drikk mye vann. Jeg tok aldri jerntabletter fordi jeg var så redd for hard avføring, men ddt er lurt med tilskudd.

Husk at om man får for lite jern etter fødsel, så vil barnet også få for lite jern i melka. Så lurt å då målt hos lege og evt følge opp med ordentlig tilskudd.

Hvor mye mistet dere?

De målte helt feil på meg. Jeg kunne ikke gå uten støtte og var helt grå i ansiktet. Mannen krevde at de sjekket det og jo det viste seg at jeg hadde gått fra blodprosent på 12 til 6,4. Fikk to blodoverføringer og hadde så en blodprosent på 9,5. Spiste masse grove kornprodukter med leverpostei og drakk appelsinjuice flere ganger om dagen uten å ta jerntilskudd med godkjenning fra lege. Kontrollerte blodprosenten hos legen etter to uker og da var den på 11.

Jeg mistet 1.3 liter blod. Blodprosenten min sank for hver gang de målte. Fikk 100 mg jerntbl dagen etter fødselen. Blodprosenten min var nedi 6.2 to dager etter fødselen og jeg fikk da 2 poser blod. Fikk beskjed om og ta 200 mg jern daglig frem til 6 ukers kontrollen. 3 uker etter fødselen gikk jeg over til "bare" 100 mg jern daglig etter avtale med lege fordi jeg ble så kvalm og dårlig av så høy jerndose.

Mistet 1,5 L rett etter at barnet var ute.
Måtte gå to dager før jeg fikk blodoverføring x2. Besvimte om jeg satt i sengen da blodprosenten min var 5,6 eller 6,3 (husker ikke hvilke av de det var).
Fikk ikke blodoverføring med en gang for de ville se om jeg klarte det selv.

Jeg mistet 1,2 l blod. Fikk to poser blodoverføringer på sykehuset samt jeg måtte ta jerntabeletter sammen med cvitaminer i lang tid etterpå.. fikk heldigvis ikke forstoppelse, så det gikk helt greit!

these days, her daughter isn't always yet 5 years vintage, and her diary has a chain of "firsts". such as the primary burn, the primary learning to stroll, the first tongue gaining knowledge of, the first cold, the primary brushing, the first visit to the physician, the primary movie, the primary answering https://www.newblogclub.com

Jeg mista 2 liter, fikk blodoverføring. Tok jerntilskudd i 6 uker etter fødsel, kontrollerte da blodprosenten hos jordmor og fikk beskjed om at jeg kunne slutte da.

Back
Topp