Dere som mener vi burde kutte støtten til Kongo

Thunderella

Gift med forumet
Les denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2009/09/10/magasinet/kongo/borgerkrig/joshua_french/tjostolv_moland/8038780/

Synes dere fortsatt det er riktig av oss å bare la de klare seg selv?

ORIGINAL: Thunderella

Les denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2009/09/10/magasinet/kongo/borgerkrig/joshua_french/tjostolv_moland/8038780/

Synes dere fortsatt det er riktig av oss å bare la de klare seg selv?

Singnerer! Åpner kanskje øynene på ett par mennesker.. rettsaken er i våre øyne helt på jordet, men jeg tror dem gjorde så godt dem kunne ut i fra den kunskapen de har..

Yupp!
De har opplevd grovere overgrep fra hvite mennesker enn det vi kan forestille oss. Når to nordmenn kommer inn i landet og befinner seg tiltalt for mordet på en uskyldig familiefar så FORSTÅR jeg at det setter sinnene i kok..

...

Var det DET som var grunnen til at det ble diskutert å kutte støtten? Var det ikke pga at pengene forsvant til feil hold pga korrupsjon?

Eller blander jeg landene nå...

Jeg tror de er skyldige.
Og jeg synes det er feil at de skal få komme hit å sone straffen sin her, mens vi straffer Kongo ved å kutte bistandsstøtten.

Det er nordmennen som er forbryterne, ikke Kongo sin befolkning.
Og kutter vi støtten er det de svakeste det rammer, nemlig kvinner og barn.
Og hva i all verden har de gjort galt?

å, trodde jeg hadde missforstått tråden her så tok det vekk.. [8D]

Men godt det ikke bare er meg som tror det, for jeg mener det er noe som skurrer bak
det de sier til oss, jeg synes de skal få sone straffen sin der de er.. greit at de ikke skal bli "drept"
tror heller ikke at de kommer hjem på hvertfall flere år om de i det heletatt kommer hjem..

helt enig med deg !!![;)]
de skal ikke lide pga to menn gjorde en ulovlig ting!

Jeg tror overhodet ikke de har drept den mannen. Jeg tror nok ikke de var turister, men mordere tror jeg ikke de er.. Å kutte bistand... veel de anklager jo Norge for spionasje.. det er faktisk en veldig alvorlig anklage.. Noen vil gå så hardt ut å si det er en krigserklæring.. Men min personlige mening er at å kutte bistand ikke er løsningen her

Håper sannheten kommer frem til slutt om ikke annet[;)]

Er jeg VELDIG kynisk hvis jeg sier at det er Storbritannia og Belgia sin oppgave å ordne opp i Kongo, ikke Norge???

Mener ikke at vi skal kutte bistanden helt. Men de har faktisk gitt Norge en "bot" på ikke mindre enn 360 millioner kroner for spionasje[8|]

Det blir det samme som om jeg skal gi til en veldedighets organisasjon, for at de skal anmelde meg for spionasje og jeg skal bli dømt til å betale en hinsides bot for at jeg ville sjekke opp hva pengene mine egentlig gikk til....

Jeg sikter til den andre tråden hvor veldig mange mente ta vi skulle få guttene hjem til norge for så å kutte all bistand til Kongo!!

Og angående spionasje-anklagene så mener jeg disse guttene skal få betale den! Det er de som uriktig har utgitt seg for å være på oppdrag fra den norke hæren, så det er deres "feil" at Norge fikk den bota til å begynne med..

ORIGINAL: alltidlente

Jeg sikter til den andre tråden hvor veldig mange mente ta vi skulle få guttene hjem til norge for så å kutte all bistand til Kongo!!

Og angående spionasje-anklagene så mener jeg disse guttene skal få betale den! Det er de som uriktig har utgitt seg for å være på oppdrag fra den norke hæren, så det er deres "feil" at Norge fikk den bota til å begynne med..

enig!! Dessuten kommer det jo aldri til å skje at norge tar dem seriøst og betaler de pengene!

Og til deg som mener det er Uk og belgia sitt ansvar å rydde opp- det er da et kollektivt ansvar iom at det ikke er noen i dagen uk eller belgia som gjorde dette!

Jeg mistenker at vi har rimelig likt syn på denne saken.. ;)

Hei!

Syns det er tragisk at dem skal få dødstraff hele 5 ganger, men disse gutta her er ikke så uskyldige som en skal ha det til, de har mye grovt på sitt rulleblad i fra det norske militæret, de er blitt kastet ut av det norske militæret - har en som kilde som kjenner dem, men han kan ikke uttale seg, men de har gjort mye gale og de har visst om sine konsekvenser. Men uansett en vanskelig ska, men de er kriminelle og fortjener fengselstraff, men ikke livstid/dødstraff.

hm..

" Jeg tror de er skyldige derfor må de ditt og datt og forbanna dritt mennesker - la de dø"
" Jeg tror de er uskyldige, få dem til Norge - så de kan få en rettferdog rettssak "

Blablablablabla!

Vi VET faktisk ikke hva som faktisk er sant, og hva som ikke er sant - hvorfor dømme dem?
Og det at mennesker i Kongo - Afrika osv har blitt grovt overgrep av HVITE menn en gang i tiden - så betyr vel ikke det at de kan dømme hver hvit mann som kommer inn i landet på en slik måte?

ORIGINAL: Råsa Muffin!

" Jeg tror de er skyldige derfor må de ditt og datt og forbanna dritt mennesker - la de dø"
" Jeg tror de er uskyldige, få dem til Norge - så de kan få en rettferdog rettssak "

Blablablablabla!

Vi VET faktisk ikke hva som faktisk er sant, og hva som ikke er sant - hvorfor dømme dem?
Og det at mennesker i Kongo - Afrika osv har blitt grovt overgrep av HVITE menn en gang i tiden - så betyr vel ikke det at de kan dømme hver hvit mann som kommer inn i landet på en slik måte?

Nei, men når to blodige tilgrisete menn dukker opp med et afrikansk lik så er det ikke så himla rart at noen dømmer...?

Blablablablabla!

Nei, men når to blodige tilgrisete menn dukker opp med et afrikansk lik så er det ikke så himla rart at noen dømmer...?

Og hvor er beviset på et evt drap?

ORIGINAL: alltidlente

Blablablablabla!

Selvfølgelig ikke - men her var det snakk om bistand- og det at å stoppe den pga det disse to idiotene ( sorry- men de er det!!) har stelt istand! Folket i Kongo fortjener ikke det uannsett!!

Det har jeg ikke sagt noe negativt om heller [:)] 
Vet det var snakk om bistand men måtte skrive ett innlegg som svar på flere av innleggene her.
Men ja, vet ikke helt hva jeg mener jeg da - om støtten! For min del merker ikke jeg noe til den [8D]
Men skjønner hva dere mener .. men tror ikke jeg mener noe om akkurat det før det er evt bevis i saken.

Back
Topp