Dere som måler HCG, hva er grunnen?

Gravidmednr.4

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Ser det er mange som måler HCG nivået. Er det noen spesiell grunn til det, eller «bare» fordi dere ønsker å bli beroliget ? :happy::Heartred

Har ikke målt mitt nivå, men har tidlig ul om en uke.. får vel svar da om det er noe levende inni der, eller ikke. Har ingen grunn til å tro noe annet, så får vel bare ta det som det kommer.. :nailbiting:

Føler jo jeg leser om folk som mister hele tiden her inne, å det gjør nervene ganske tynnslitte for å si det sånn (å jeg sliter meg angst fra før:dead:) Men så klarer jeg å tenke innimellom at det er bortkastet energi.. For uansett hva som skjer, så er det totalt utenfor min kontroll.. men det er psykisk hardt å være i 1.trimester.. :sorry:
 
For å få en indikasjon på om det var liv. Smerter, blødning og ingen konklusjon på ultralyd, så da håpet jeg at HCG kunne gi et svar. Men måtte vente ti dager til ny ul før jeg fikk vite at den ene tvillingen levde og vokste.
 
For å få en indikasjon på om det var liv. Smerter, blødning og ingen konklusjon på ultralyd, så da håpet jeg at HCG kunne gi et svar. Men måtte vente ti dager til ny ul før jeg fikk vite at den ene tvillingen levde og vokste.
Skjønner jo veldig godt i ditt tilfelle. :HeartredOg alle andres også der det involverer blødning og/eller smerter. Men føler «alle» sjekker HCG uten noen av de nevnte «problemene».. burde man sjekke det uansett?o_O
 
Skjønner jo veldig godt i ditt tilfelle. :HeartredOg alle andres også der det involverer blødning og/eller smerter. Men føler «alle» sjekker HCG uten noen av de nevnte «problemene».. burde man sjekke det uansett?o_O

Nei, på ingen måte :) Jeg har tatt en graviditetstest og da den var positiv konkluderte jeg med at jeg var gravid. Var på TUL i uke 6 for å se om det var noe liv (og litt fordi mannen var livredd for tvillinger).
 
Noen gjør det fordi de føler på seg at noe er galt. Noen bare for å berolige seg. Eg tenke jo at i de aller fleste tilfeller går det og en kan ikkje gjør mer fra eller til uansett. Ska på tul neste uke eg og, å kjenne litt frykt ja, men satse på at det går fint
 
Skjønner jo veldig godt i ditt tilfelle. :HeartredOg alle andres også der det involverer blødning og/eller smerter. Men føler «alle» sjekker HCG uten noen av de nevnte «problemene».. burde man sjekke det uansett?o_O

Virket ikke som legekontoret mitt var innstilt på å gjøre det hvis man ikke hadde en god grunn. Siden jeg skulle på UL ville de ikke, men da UL ikke ga et svar fikk jeg gjøre det likevel...
 
Tok "berre" for å berolige meg sjølv, for å sjå om det var normal utvikling. Men i retrospekt betyr det ikkje så mykje. At eg gjekk frå 300 til 700 i veke 4+noko, har egentlig ingenting å seie for vidare utvikling.

No er eg jo redusert til eit sovande spyvesen, så det er min største indikator på at ting framleis er igang. Sjølv om det ikkje er nokon garanti.
 
Ser det er mange som måler HCG nivået. Er det noen spesiell grunn til det, eller «bare» fordi dere ønsker å bli beroliget ? :happy::Heartred

Har ikke målt mitt nivå, men har tidlig ul om en uke.. får vel svar da om det er noe levende inni der, eller ikke. Har ingen grunn til å tro noe annet, så får vel bare ta det som det kommer.. :nailbiting:

Føler jo jeg leser om folk som mister hele tiden her inne, å det gjør nervene ganske tynnslitte for å si det sånn (å jeg sliter meg angst fra før:dead:) Men så klarer jeg å tenke innimellom at det er bortkastet energi.. For uansett hva som skjer, så er det totalt utenfor min kontroll.. men det er psykisk hardt å være i 1.trimester.. :sorry:

Mange tar det for å se om graviditeten går som den skal tidlig i svangerskapet når det ikke er mulig å konstaterer noe ut i fra en ul. Er nervepirrende uker for de som finner ut tidlig. Kan fort gå 3-4 uker før man kan se noe på ultralyd. :)
 
Skjønner jo veldig godt i ditt tilfelle. :HeartredOg alle andres også der det involverer blødning og/eller smerter. Men føler «alle» sjekker HCG uten noen av de nevnte «problemene».. burde man sjekke det uansett?o_O
Absolutt ikke :) det er et valg du selv gjør. Er nok bare en form for kontroll man føler man mangler som midlertidig blir fylt for enkelte som biter litt negler de første 12 ukene :)
 
Skal måle HCG fordi jeg er litt ekstra nervøs denne gangen fordi jeg hadde en SA i juni. Har også lite symptomer, så gjøre det for å roe meg ned litt :)
 
Tok "berre" for å berolige meg sjølv, for å sjå om det var normal utvikling. Men i retrospekt betyr det ikkje så mykje. At eg gjekk frå 300 til 700 i veke 4+noko, har egentlig ingenting å seie for vidare utvikling.

No er eg jo redusert til eit sovande spyvesen, så det er min største indikator på at ting framleis er igang. Sjølv om det ikkje er nokon garanti.
Sovande spyvesen høres lite kjekt ut :hungover::p
 
Jeg er 6+4 og har målt hcg 3 ganger allerede. Det er fordi jeg sliter med habituell abort, og har hatt en del mensmurringer og smerter som gjorde meg bekymret. Målingene ser heldigvis fine ut så langt! Det høyeste jeg har målt før denne graviditeten var ca. 390, og den siste målingen nå viste 39000. I morgen skal jeg ta TUL på sykehuset og skal følges opp der videre pga de tidligere SAene, så regner med jeg klarer meg uten å sjekke hcg fremover.
Jeg vet jeg ikke har noen kontroll over det som skjer, men jeg vil vite det med en gang hvis noe er galt. Da føler jeg i det minste på en viss kontroll i det ukontrollerbare.
 
Sovande spyvesen høres lite kjekt ut :hungover::p

Nei, det kan eg skrive under på at det ikkje er :hungover: Enkelte dagar er berre enn andre, men jevnt over er det mykje spying, og mykje seng. Etter veke 6 har det jevnt over vert rævva form, 8 veker no, erfaringsmessig blir det iallefall to veker til i same uføret :arghh:
 
Nei, det kan eg skrive under på at det ikkje er :hungover: Enkelte dagar er berre enn andre, men jevnt over er det mykje spying, og mykje seng. Etter veke 6 har det jevnt over vert rævva form, 8 veker no, erfaringsmessig blir det iallefall to veker til i same uføret :arghh:
God bedring! Prøv å hold fokus på premien :dead::Heartpink
 
Back
Topp