Dere som limer pepperkakehus med melis?

MammaTilToSmå

Glad i forumet
Ordner dere til melis og har oppi eggehvite etterpå? Hvor mye eggehvite bruker dere da til hvor mye melis?

jeg prøvde den med melis, eggehvite og sitrondråper og det funket IKKE... Så jeg tok den gode gammle med smeltet sukker, og så pyntet jeg bare med den royal icing.. Ble bra da ja :)

Du må bare prøve deg fram. Skill et egg og ta eggehvite med teskje el.l i en god slump melis, det skal svært lite til.

Dropp melisen. Blir bare knil. Gå får smeltett sukker!! og så kan du ta melis over. Det gjør jeg =) Melis tørker sakte så huset har da mye lettere for og bli skjeft. 

Du må piske eggehviten før du har i melisen.. Og du må piske eggehvite og melis så lenge at når du tar litt på fingeren forblir "toppen" der, uten å falle sammen.

Jeg brukte dette på mitt pepperkakehus, og det var et STORT pepperkakehus.
Tar ikke lang tid før det stivner...

Et lite tips er å ta det over i en brødpose og klippe et lite hull i tuppen, evt bruke sprøytepose.
Jeg lagde en blanding med 2 eggehviter og nesten en hel pakke melis. Det holdt til å sette sammen hele huset, samt pynte hele huset

Vi har alltid brukt melis og eggehvite. Jeg har alltid hatt alt oppi samtidig. Eller først eggehviten, og så melis til passende konsistens, så piske leeeeenge...Slik at det blir helt hvitt. Jeg syns det stivner ganske så fort.

jeg brukte oppskriften som stod bakpå pepperkakehuset.

stivpisk en eggehvite, fyll på med melis til en konsistens som ikke faller sammen og litt sitronsaft.  Ble smashing og funket supert!

Back
Topp