Dere som liker sushi...

Mattemamma

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Marslykke 2016
Septemberlykke 2021
Spiser dere sushi nå i graviditeten? Jeg har så lyst på sushi om dagen.

Sushi er innafor det! Det jeg har mest lyst på under graviditeten er sushi kunne ha spist det hver dag... Etter norske standarder skal d være trygt å spise fra restaurant, er vel i utlandet man skal være mer forsiktig tror jeg? Også finnes det noe fiskearter man skal være forsiktig med sånn som kveite over så så mange kilo etc., men det finnes d fin oversikt over på nett.. Er du veldig skeptisk så kjør på med det som er fritert/stekt også pass på at d er fersk sushi såklart

Sushi i Norge er trygt, så lenge råvarene som brukes er ferske, og takeaway-sushi er så populært at det er god rullering i råvarene :) Det man skal unngå er blåkveite over 3 kg og tropiske fiskeslag, inkludert fersk tunfisk.

Helsenorge.no har en fin oversikt!

https://www.helsenorge.no/gravid/ma...de-ikke-bor-spise/#fisk-sushi-og-annen-sjomat

Personlig spiser jeg ikke butikksushi som ikke er dagsfersk (ikke at jeg pleier å spise butikksushi, de fleste typene smaker pøkk), men takeaway og hjemmelaget nyter jeg med god samvittighet!

Å jeg som nesten har gråti hver gang jeg har kjørt fordi sush'n her:eek:

:wav:happy093.:happy093:love017:gen014:excited001:dance018:dance011:smiley-bounce015:smiley-angelic001

Ja, enig med de over, så jeg spiser med god samvittighet! Jeg har bestemt at vi skal ha det til middag i morgen hihi :angelic: ❤️

Her har det gått mengder av sushi. Å sashimi med mango og kos... går i laks her da. Bare gråter litt av å ikke kunne sluke ingefær - jeg elsker ingefær!

Spiser sushi jeg også - hovedsakelig med laks eller scampi og hovedsakelig fritert :D

Spiser sushi med fritert kylling. Eeeelsker det. Så det spises hver gang jeg har mulighet for det.

Takk for svar. Da skal det bli sushi til helga. Er uansett mest glad i de med laks og scampi og kjøper alltid fra restaurant.

Her har det gått mengder av sushi. Å sashimi med mango og kos... går i laks her da. Bare gråter litt av å ikke kunne sluke ingefær - jeg elsker ingefær!
Hvorfor ikke ingefær ?

Spiser med fritert scampi og laks. Unngår krabbe, tunfisk, kamskjell og eksotisk fisk. Spiser også lite ingefær, men unner meg litt :)

Sushi er en av de tingene som fortsatt frister selv om jeg er litt uggen. Går mest i makier med laks eller tempura scampi.

Er lenge siden jeg spiste sushi, men var favoritt middag forje svangerskap. Mmm, fikk lyst på det nå! :p

Back
Topp