Dere som liker sushi - spiser dere det som gravid?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg elsker sushi men har ikke spist det siden før positiv test, er redd da en leser så mye forskjellig om det. Leste litt mer om det nå (siden det har fristet så veldig å spise det i det siste) og leser at så lenge man dropper biter som det er tunfisk i så går det bra. Kjenner jeg ble litt lettet av det, men har fremdeles ikke helt roen...

Så, spiser du sushi nå?
 
Jeg hadde spist sushi om jeg likte det :)
Norske oppdrett må ikke fryse ned fisk selvom det er anbefalt, men det er fordi de må dokumentere til helsemyndighetene at fisken er fri for parasitter. Så den er helt trygg!
Om du kjøper laks i butikk eller restaurant, så bare sjekker du hvor laksen er ifra :) Sannsynligvis er den norsk! Det er den Meny har :)
 
Jeg hadde spist sushi om jeg likte det :)
Norske oppdrett må ikke fryse ned fisk selvom det er anbefalt, men det er fordi de må dokumentere til helsemyndighetene at fisken er fri for parasitter. Så den er helt trygg!
Om du kjøper laks i butikk eller restaurant, så bare sjekker du hvor laksen er ifra :) Sannsynligvis er den norsk! Det er den Meny har :)

Ok, tusen takk for svar[emoji2][emoji1360]
 
Og, det blir ikke brukt antibiotika i behandlingen av lus hos laks! :)
Den metoden de bruker er helt fri for kjemikalier osv, den går mer ut på varmebehandling inne i en båt som er spesialbygd for å bli kvitt lus. Jeg har nettopp lest mye om dette, hehe.
 
Jeg spiser sushi! [emoji39]

Første graviditet ga jeg beskjed der jeg kjøpte, at de måtte lage uten tunfisk. Da fikk jeg vite av gutten i kassen at de hadde en egen «gravid-variant», som var uten tunfisk og hval [emoji106] Så er nok en del gravide med sushi-cravings der ute [emoji23]

Her jeg bor nå er det ingen sushi-restauranter, så jeg lager selv. Kjøper Salma-laks i butikken. Og kokte scampi og andre trygge ting
 
Elsker sushi, og har dødslyst på det! Men har ingen plass å kjøpe det her jeg bor [emoji31] så neste storby-tur blir det GARANTERT sushi til middag [emoji1][emoji106]
 
Er ikke noe glad i sushi, men hadde nok spist det dersom jeg likte det :)
 
Nei, det har jeg ikke gjort. Hvertfall ikke på restaurant. Man vet jo aldri hvordan fisken er oppbevart, eller om grønnsakene er vasket.
Kunne nok laget selv, hadde jeg hatt energi til noe sånt.. :knegg:
Da ville jeg for sikkerhets skyld fryst fisken først.
 
Ja, men holder meg til laks og maki med fisk jeg vet hva er. Dropper de hvite og tunfisk, og kamskjell. Har ikke så lyst på fisk når jeg er gravid så går fint å holde seg unna.
 
Back
Topp