Dere som lar barna smake

Smukka

Glad i forumet
på vaffel... Det e kjempeskummelt.. De e alt for små til det!!! Uansett om det er pittepitte små bita, å dåkk har full kkontroll, så kan de sette den fast i halsen!

Å vaffla løys seg itje opp av seg sjøl, så den blir gjærne liggende der...

Hadde et skrekkeksemper på jobb en gang det var et barn som fikk vaffla i halsen, å vi måtte ringe sykebil, å de måtte intuber barnet før å få opp biten som satt fast.. å da viste det sæ t at biten itje va så stor, men klebra sæ fast nedi der...

Meininga me at æ skriv dettan e før å skrem dåkk, før det e kjempefali!! de kan kvæles!! husk de har itje heilt lært sæ det her teknikken me å svæll å sånn enda..

OI![:o] Han fikk litt svele i dag. Er kanskje litt av det samme... Skal tenke meg godt om før jeg gir ham noe sånt igjen. Takk for advarselen.

Kjempeflott at du sier i fra!
Hadde ikke gitt han det om han ikke "taklet" biter. Han tygger møysommelig før han svelger, men vet om faremomentet og vil ha din historie i bakhode.

hvete boller er heller ikke bra, fordi det "klumper" seg..

ORIGINAL: iQra82

mamma ga Åshild en liten bit scones i dag. Er det det samme med Scones tro? mamma sier det ikke er det, men..... [>:]

Blir KUN brødskiver fra nå av iallefall. Grøsse. Men vaffel og liknende har jeg aldri gitt henne. vet at det ikke løser seg opp. Helsesøster sa jeg skulle gi kavring og til og med det synes jeg er litt skummelt. Tenker at det er lett å trekke inn en stor og hard bit i luftrøret f.eks., men kavring er visst helt ok.

ORIGINAL: Basselusk

mamma ga Åshild en liten bit scones i dag. Er det det samme med Scones tro? mamma sier det ikke er det, men..... [>:]

Blir KUN brødskiver fra nå av iallefall. Grøsse. Men vaffel og liknende har jeg aldri gitt henne. vet at det ikke løser seg opp. Helsesøster sa jeg skulle gi kavring og til og med det synes jeg er litt skummelt. Tenker at det er lett å trekke inn en stor og hard bit i luftrøret f.eks., men kavring er visst helt ok.

Jeg gir henne kavring ofte, og det går helt fint, den bløter seg opp med en gang den kommer i munnen[:D] Men husk at skorper/skorpor ikke er det samme som kavring[8|]

ORIGINAL: pinky84_

men gjelder dette bare vaffler og boler å sånnt... ????

i går fikk dennis et halvt grovt rundstykke som han åt helt selv[:D] 
spiser også skorpene på skivene selv. er d farlig???

Det blir ikke helt det samme med det grove brødet, det merker du om du tar en bit kneip og sammenligner med en bit hvetebolle[:)]

Å, nå kjente jeg at jeg fikk vondt inni meg! [:(]
Andreas fikk smake vaffel på torsdag, 4 knøttsmå biter, og det var nam nam!
Skal ikke gi han det igjen før han er større nei!

ORIGINAL: siv31

Huff det hørtes skummelt ut. Takk for advarselen.

Jeg hadde en liten diskusjon med gubben i dag. Jeg baket marsipan kake til han(hadde bursdag i går han), så skulle han gi henne smakteprøve av kremen. Jeg mente at det er bare tull å proppe i henne alt som man kommer over, bare for å se hvordan hun reagerer. Da mente han at eg ikke tillot andre å gi henne smakprøver, men eg kunne gi henne smakprøver, men eg gir henne nesten aldri smaksprøver. Kun i form av brød. Dermed synes eg at hvis man skal tilatte at folk gir henne smaksprøver så blir det veldig mye. Vi er tross alt 4 personer her i huset som holder på med henne, i tillegg når vi er med svigers skal hun gi henne smaksprøver og hennes tanter og onkler vil gi henne smaksprøver. Jeg synes det blir alt for mye. Er eg sær og streng for dette[8|][&:]

absolutt itje.. æ e heilt likens sjøl.. å når det e du som e ilage ho heile dagen, så sei det sæ jo egentli sjøl at du står før smaksprlvan... man kan itje la alle gi.. stakkars unge sei nu bærre æ da.. å dessuten så e det itj ebras før de å få så mye rart heller.. de e jo bærre beibia.. æ sei heilt klart ifra om sånne ting.. plutseli så resger de på nåkka, å hvis alle har gitt litt av hvert, så aan vi jo itje ka de reager på.. ner ha det under kontroll me gooo samvittiheit!!!!

ORIGINAL: Basselusk

kavring er go sort hvis de plages me tenner.. godt for de små å gnage på me ømme gummer.. men med tilsyn.. for det KAN jo komme biter.. men som regellt så løyser den seg fint opp når den kommer inn i munnen...

det gjelder alt som likner vaffla og fine hveteprodkter.. de er noe klissete i konsistens... men du kjenner det..
groce produkter er noe annerledes i konsistens igjen derfor mye lettere for barna å svelge.. [;)]

Jeg hadde en liten diskusjon med gubben i dag. Jeg baket marsipan kake til han(hadde bursdag i går han), så skulle han gi henne smakteprøve av kremen. Jeg mente at det er bare tull å proppe i henne alt som man kommer over, bare for å se hvordan hun reagerer. Da mente han at eg ikke tillot andre å gi henne smakprøver, men eg kunne gi henne smakprøver, men eg gir henne nesten aldri smaksprøver. Kun i form av brød. Dermed synes eg at hvis man skal tilatte at folk gir henne smaksprøver så blir det veldig mye. Vi er tross alt 4 personer her i huset som holder på med henne, i tillegg når vi er med svigers skal hun gi henne smaksprøver og hennes tanter og onkler vil gi henne smaksprøver. Jeg synes det blir alt for mye. Er eg sær og streng for dette[8|][&:]

nope, jeg er i allefall HELT enig med deg...heldigvis er sabo også enig da, så vi slipper å krangle om sånne ting[:)]

Jeg er akkurat som deg der. Frukt og sunne ting er helt ok, men kaker og søtsaker behøver ikke en baby å bombarderes med. Greit at du har kontrollen på hva som går i ungen.

ORIGINAL: goldpen

Jeg er akkurat som deg der. Frukt og sunne ting er helt ok, men kaker og søtsaker behøver ikke en baby å bombarderes med. Greit at du har kontrollen på hva som går i ungen.

HELT enig - det er VÅRES behov vi dekker ved å putte i dem sånn mat, ikke DERES... (mener jeg da[:D])

ORIGINAL: kurtine

Heldigvis gått fint her da, men da skal jeg passe på![:)]

signere! takk for advarsel'n!

Kan forresten advar mot melon æ da, Othelie satt d i halsen å d va ikke arti!![:(][&:]

nei eg syns ikkje du er for streng. Eg er akkurat som deg der!!!! Men e så vanskelig å sei nei heile tia når dei spør om å gi ho noke,og dei spør heile tia. Føler meg som den strenge mammen. Men ho får jo smake litt, men eg syns ikkje en treng begynne med søtsaker og alt mulig berre fordi vi liker det. 

Back
Topp