dere som lar barna gråte til de sovner, og dere andre..

x1xgixieh

Glad i forumet
kan dere fortelle litt hva dere gjør, og om hvordan dette går?
Her føler jeg ikke at NOE nytter.. [:(]
Lille gull er SOM ALLTID helt hysterisk inne i senga (la han kl.7)
hadde  1 mnd, der han sov helt "ok" havnet ikke i min seng før 2 tida på natta og 2 uker han sov kjeeeempe fint.. men nå er det same old same old her i gården..

har du vært hos fysio eller lignende for å sjekke om det er noe som plager han? evt. legen for å sjekke ørene?

ORIGINAL: 3xS

har du vært hos fysio eller lignende for å sjekke om det er noe som plager han? evt. legen for å sjekke ørene?

Har vert hos kiropraktor og fotsoneterapeut (men er en god stund siden, burde jeg gå igjenn? han hadde 3 låsninger da)
Var nettopp hos legen, han har vert allergi testet, prøvt de fleste metoder, hs har anbefalt meg en hel haug, ingenting nytter.. til og med mamma sier at han bare gråter seg bort og at jeg burde ta han opp.. nå har han jo holdt på siden kolikken forsvandt (han er snart 9 mnd og kolikken forsvandt ved 3 mnd)

Ett barn skal aldri ligge alene og gråte lengre enn 10min
De kan få får lite blod opp til hjernen, og besvimme av.

Bare så du er litt obs på det.

Ikke gøygøy når barn er urolige og bare gråter og gråter.
Kanskje han har fått noe i det siste, magen ikke tåler?
sulten?
rart at du ikke får vite mere av hs eller legen[&:]

Håper du finner ut av hva det kan være, lykke til

Jeg har ikke samvittighet til å la snuppa gråte seg i søvn...
Så jeg har bysset, sunget hengt over senga hennes de periodene hun har hatt bruk for det.
De kveldene hun nekter å legge seg/gråter, blir hun ofte syk et par dager etter, eller det er noe annet som plager henne.

Plutselig går det over, og hun sovner fint en stund. 80% av nettene går det fint å bare legge henne ned, si god natt og gå utav rommet så sovner hun selv.

ORIGINAL: KRISTINEJ

De kan få får lite blod opp til hjernen, og besvimme av[:D]

Gammelt er barnet?
kan det være kolikk?
sulten?

snart 9 mnd, kolikk har han hatt før.. mat har han fått 2 ganger siden klokka 7... :/

Han vil vel kanskje opp i senga..?
Hva har du prøvd, da?
Jeg lar han som regel gråte litt under leggingen. Jeg er trygg på at det er greit. Kjenner gråten og den er "jeg vil du skal bære meg-gråt". Jeg har faste kveldsrutiner som avsluttes med boklesing i stua og tre sanger når han er lagt i senga. Så får han god nattsuss og jeg går ut. Da setter han i å turne og bable. Jeg lar han holde på litt så han kan bli sliten. Han ser meg fra senga der jeg står på kjøkkenet og rydder. Etter en stund går jeg inn, legger han ned. Går ut igjen, han turner videre. Slik holder vi på i ca tre runder, mot slutten tyr han til gråt for å få meg til å komme. Siste gang jeg kommer er han som regel så trøtt at han sovner. Jeg pleier også å synge en sang en gang til når jeg går inn til han disse gangene. Holder han på lenge, tar jeg han opp og vugger han litt. Det slår ikke feil,-da gjesper han HØYT, legger hodet inni halsgropen min og slapper endelig av.

Hna våkner mange ganger i løpet av natten. Jeg tror det er fordi han fra fødsel av har vært vant til at jeg bysser han i søvn. Det er kun de siste månedene at han selv har funnet søvnen i senga. Jeg må bare kutte helt ut å ta han opp, for jeg tror han våkner ofte pga forventninger om dette.

Så lenge du gir massevis av kos og kjærlighet på dagtid, så mener jeg de små tåler å gråte litt. Man skal ikke forlate de i mange minutter om de ikke kan se deg, men de får ikke hjerneskader av litt gråt. Jeg får litt fnatt av tendensen her inne "jeg ville i hvertfall aldri latt mitt barn gråte seg i søvn". Slike uttalelser mener jeg vitner om usikkerhet knyttet til foreldrerollen, og misforståtte antagelser om barn. Er man trygg på at barnet har det bra ellers og bruker fornuften, så går det bra. Puh! Endelig fikk sagt min mening om dette her inne..[8D][:D]Måtte bare utheve det he he

ORIGINAL: gixieh

[

snart 9 mnd, kolikk har han hatt før.. mat har han fått 2 ganger siden klokka 7... :/

Okay.
Kanskje det bare er så enkelt som at han er overtrøtt da og blir litt marette.[:D]

Snuppa her måtte vi lære å sovne av seg selv.. hun ble helt hysterisk da vi la henne.. for hun ville ikke sovne der.. hun ville sovne til puppen eller vippestolen.. Vi prøvde mange metoder.. sitte der, lese, synge osv osv.. men ingenting roet henne.. hun var trøtt som fy... etterhvert så sto vi igjen med den metoden da vi gikk inn og ut hvert 3 min.. økte noen ganger til 5 min.. hun ble værre for hver gang vi gikk inn... etter et par dager så sovnet hun kjapt.. Nå legger vi henne uten problem.. hun vil ned og sove[;)]

Kjempe tøft når det står på.. men her var det absolutt verdt det[:)]

ORIGINAL: Juliette

Så lenge du gir massevis av kos og kjærlighet på dagtid, så mener jeg de små tåler å gråte litt. Man skal ikke forlate de i mange minutter om de ikke kan se deg, men de får ikke hjerneskader av litt gråt. Jeg får litt fnatt av tendensen her inne "jeg ville i hvertfall aldri latt mitt barn gråte seg i søvn". Slike uttalelser mener jeg vitner om usikkerhet knyttet til foreldrerollen, og misforståtte antagelser om barn. Er man trygg på at barnet har det bra ellers og bruker fornuften, så går det bra. Puh! Endelig fikk sagt min mening om dette her inne..[8D][:D]Måtte bare utheve det he he

Er vel ingen som har sakt at de blir hjeneskadet av og gråte seg i søvn.
Men derimot at vist ett barn gråter og gråter skal man være obs, siden de får mindre blod til hjernen og kan besvime av.
Og passe litt på er vel ikke og være usikker på foreldrerollen?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Snuppa her måtte vi lære å sovne av seg selv.. hun ble helt hysterisk da vi la henne.. for hun ville ikke sovne der.. hun ville sovne til puppen eller vippestolen.. Vi prøvde mange metoder.. sitte der, lese, synge osv osv.. men ingenting roet henne.. hun var trøtt som fy... etterhvert så sto vi igjen med den metoden da vi gikk inn og ut hvert 3 min.. økte noen ganger til 5 min.. hun ble værre for hver gang vi gikk inn... etter et par dager så sovnet hun kjapt.. Nå legger vi henne uten problem.. hun vil ned og sove[;)]

Kjempe tøft når det står på.. men her var det absolutt verdt det[:)]

Er likt som her nesten.. men den metoden har vi prøvt i flere mnd.. funker ikke.. [:'(]

De kan få får lite blod opp til hjernen, og besvimme av[:D]   synes vel strengt tatt ikke at DET var så morsomt....

sulten?

ORIGINAL: Juliette

Han vil vel kanskje opp i senga..?
Hva har du prøvd, da?
Jeg lar han som regel gråte litt under leggingen. Jeg er trygg på at det er greit. Kjenner gråten og den er "jeg vil du skal bære meg-gråt". Jeg har faste kveldsrutiner som avsluttes med boklesing i stua og tre sanger når han er lagt i senga. Så får han god nattsuss og jeg går ut. Da setter han i å turne og bable. Jeg lar han holde på litt så han kan bli sliten. Han ser meg fra senga der jeg står på kjøkkenet og rydder. Etter en stund går jeg inn, legger han ned. Går ut igjen, han turner videre. Slik holder vi på i ca tre runder, mot slutten tyr han til gråt for å få meg til å komme. Siste gang jeg kommer er han som regel så trøtt at han sovner. Jeg pleier også å synge en sang en gang til når jeg går inn til han disse gangene. Holder han på lenge, tar jeg han opp og vugger han litt. Det slår ikke feil,-da gjesper han HØYT, legger hodet inni halsgropen min og slapper endelig av.

Hna våkner mange ganger i løpet av natten. Jeg tror det er fordi han fra fødsel av har vært vant til at jeg bysser han i søvn. Det er kun de siste månedene at han selv har funnet søvnen i senga. Jeg må bare kutte helt ut å ta han opp, for jeg tror han våkner ofte pga forventninger om dette.

Jeg har prøvt egentli alt føler jeg.. men ingenting virker.. har sittet på siden av senga i 6 timer mens han har grått.. latt han gråte så tatt han til han roet seg, å lagt han igjen, hver 3 minutt metoden, brukt tesjorte på siden av han, sunget, holdt i hånda,osv..
Han fikk tilslutt vallergan, (søvndyssende) men nå virker ikke det lenger heller.. var det som gjorde han sov bra den lille perioden han gjorde..

sulten?

Var det morsomt?

ORIGINAL: 3xS

Sign.. Eller for UVI. Unger har en tendens til å ignorere smerte mens de er våkne.
Går det ikke å akseptere for folk at noen unger trenger ekstra trygghet? Adskillelse er ikke naturlig for dem når de er så små, og spesielt ikke i en sånn situasjon som soving. Man kan heller ikke forvente at en normal unge legger seg selv og begynner å sove hele natta i strekk før de er nærmere 2 år. Det motsatte er normalen. Bare hold på rutinene er mitt beste råd. Om ungen ikke vil tilpasse seg dem, så må dere tilpasse dere litt, men gjør de samme tingene til samme tid. Prøvd opp/ned-metoden? Kan dere som har link til den, linke?
Jeg kunne skrevet side opp og side ned om hvorfor det å la en unge gråte til de sovner/bruk av Ferber er skadelig. Men akkurat nå er det litt seint.. 

Med tanke på om han kan være syk på noe vis: Hvordan er han på dagtid? Har han det bra da, eller er han plaget også da? 6 timer ved siden av senga vara gruelig lenge. Stakkars deg!

...

ORIGINAL: ~Cissi~

sulten?

Var det morsomt?

Ups så ikke at det var enn smily der, nei er jo ikke morsomt.

Kan godt ta ham til kiropraktor igjen, Lilling sliter også med låsninger som kommer tilbake... [:'(]
Ellers så er det flere inne på "september 2008" som sverger til "opp/ned-metoden", men den kan ikke jeg så mye om. Men er helt sikkert bare å lage en tråd å spørre der inne om du vil [:)]

Lykke til[:)]

ps ang. å la barnet mitt gråte seg i søvn, har jeg aldri klart det... Når han gråter når jeg legger ham, gir jeg sutt, går ut, venter noen sekunder eller til han gråter igjen, går inn og gir sutt osv... Hjelper ikke dette, setter jeg meg ved siden av sengen hans og har en hånd oppi til ham, lar ham holde i den eller stryker ham på hodet alt ettersom hva han ønsker... [:)] sier ofte sssshhh ssshhhh i rolig tempo...

Back
Topp