Dere som lager lasagne selv...

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva har dere i den?

Jeg har 2 versjoner.
Den ene er den "vanlige norske" med ostesaus (hvit saus + ost) og kjøttsaus (karbonade deig, boks tomater, løk, hvitløk, oregano, basilikum)
Den andre er med skinke, cherry tomater, cream freich og brokkoli.

Hvordan lager dere?
Kunne tenke meg å prøve noe nytt :)

Jeg steker kjøttdeig/ karbonadedeig (varierer), fersk sopp og løk. Har i tomatpurre og litt vann, lar det stå og småputtre litt. Smelter litt smør i en gryte og lager hvitsaus fra bunnen av, uten krydder og har i ost. Sån at det blir ostesaus. Legger lag på lag, kjøtt, ostesaus og pastaplater osv med ost på toppen. Stekes ca 25-30 min, serveres med salat og brød :) nam nam :D

Kyllingkjøttdeig, tomatpuré, hakkede tomater, sukker, løk, hønsebuljong, salt, pepper, oregano og basilikum.

Melk, mel, ost, revet muskatnøtt, salt og pepper.

:)

Kan man lage lasagne med noe annet enn kjøttsaus/tomatsaus? Jeg er ikke glad i slike sauser, ser heller for meg en slags hvitsaus/ostesaus istedet.

Vi pleier å ha et lag med sopp midt inni lasagnen :)

• Liker
Reactions: Io
Jeg lager med tomatsaus og cottage cheese:) jeg liker ikke cottage cheese til vanlig men du kjenner ikke smaken:) lettvint hvist ostesaus:)

Lager den vanlige med kjøtt-/tomatsaus og hvit saus. Noen ganger bruker jeg gulrot istedet for kjøtt.

Noen som har en god oppskrift uten tomatsaus i? Jeg må og kunne bytte ut alle melkeprodukter med alternativer. Jeg kan nemlig ikke spise tomatsaus nå som jeg er gravid og frøkna skal ikke ha melk men jeg har lyst på lasagne :P

Kjøttdeig, hakkede tomater, fløte, ost, chilli og hvitløk ;)

Har noen ganger laget med bare plater og hvitsaus, kan da brukes som tilbehør til annet kjøtt. Vi har også bare hatt kjøttsaus ved siden av.

Steker kjøttdeig og har i hvitløk og chilli, blander inn hakkede tomater, melk og ost :)

Back
Topp