Dere som lager julegaver:

*Kolibri*

Forumet er livet
hva lager dere?[8|][:)]

i år skal vi prøve og lage noen gaver, men det vil bli gaver fra lilleskatten:

Kjøpe lerret som han kan male på.

kjøpe krus som blir malt på og brent i ovnen.

kjøpe sånn hjemme kalender hvor vi kan lime bilder og tegne litt på hver side.

og masse sånne andre små ting som vi skal finne på, har ikke så mye penger fremover så må gjøre det billig i år[&o]

Har ikke helt planene klar enda da, men har noen ting eg vet eg ska lage[:)]

Ska bla. strikke sitteunderlag (strikke og tove), tenker å strikke luer til barna da eg ble så fornøyd med snuppa si, snuppa ska få male på forskjellige ting, men har ikke helt bestemt meg for hva enda.
Ja, e vel d eg har tenkt ut til nå. Må klare å gjennomføre d også så ska ikke overgå meg selv[8D]
Har jo hvert år hatt planer om å scrappe årskalendere, men har aldri kommet så langt så ska ikke stresse med d nå heller! Blir vel til at eg får tid til d en eller annen gang frem i tiden! hehe...

ORIGINAL: *Mina min*

i år skal jeg lage:

Pute med trykk til besteforeldrene mine. En venninne tok noe flotte nostalgi bilder av mormor og morfar for en tid tilbake, skal bruke et av de bildene.

Har kjøpt noen billige krydderkasser på et lagerutsalg, skal male de hvite og lage slitt effekt. Så male på noe skrift.

Mulig det blir noen bjørkehjerter og stryke på lys også. Men var mange som fikk det av meg i fjor,, så blir ikke like ivrig på dette i år[:D]

Har også en ide om at Isak skal få skjære ut bokstaver i hobbyplate, så skal jeg male. Tenkte det kunne være gaver til Mina sine venner. Enten navnet deres, eller noe annet kult som de er opptatt av. Lynet, Tingeling o.l [8D]

Kan ikke du ha et bjørkehjerte-kurs for meg??!![:D][8|][8D]

Jeg er sååå lite kreativ på å lage ting..kunne godt tenkt meg å kunne scrappe og strikke bl.a...Men...det blir med tanken...[&o][8D]
*følger videre med på tråden for inspirasjon!!*

har planer om å smelte bilder av lucas på lys.. veldig lysten på bjørkbinding... og superide med tovede sitteunderlag.. så vi har kommet et stykke på vei med de planene til folk vi absolutt ikke aner hva vi skal kjøpe til...

Cathy????? Hva tråd bruker du til sitteunderlagene???

Jeg har laget noen skåler, som jeg skal fylle med noe snacks.
Ellers er jeg litt usikker på hva jeg kan lage, føler jeg har brukt opp ideene mine [8D] har gitt mange hjemmelaga gaver i alle år, må jo finne på noe nytt [8D]

Klart det:) Tid for grein plukking etterhvert. Til helgen?
ORIGINAL: AngelBaby

i år skal jeg lage:

Pute med trykk til besteforeldrene mine. En venninne tok noe flotte nostalgi bilder av mormor og morfar for en tid tilbake, skal bruke et av de bildene.

Har kjøpt noen billige krydderkasser på et lagerutsalg, skal male de hvite og lage slitt effekt. Så male på noe skrift.

Mulig det blir noen bjørkehjerter og stryke på lys også. Men var mange som fikk det av meg i fjor,, så blir ikke like ivrig på dette i år[:D]

Har også en ide om at Isak skal få skjære ut bokstaver i hobbyplate, så skal jeg male. Tenkte det kunne være gaver til Mina sine venner. Enten navnet deres, eller noe annet kult som de er opptatt av. Lynet, Tingeling o.l [8D]

Kan ikke du ha et bjørkehjerte-kurs for meg??!![:D][8|][8D]

Jeg er sååå lite kreativ på å lage ting..kunne godt tenkt meg å kunne scrappe og strikke bl.a...Men...det blir med tanken...[&o][8D]
*følger videre med på tråden for inspirasjon!!*

Jepp, jeg er med!![:D]

i år skal jeg lage:

Nå fikk jeg fælt lyst til å herme og gjøre akkurat det samme for besteforeldrene mine, men jeg har aldri laget noe sånt før! Hva trenger jeg og hvor får jeg kjøpt det?[8D]

ORIGINAL: lykkelita*

i år skal jeg lage:

Nå fikk jeg fælt lyst til å herme og gjøre akkurat det samme for besteforeldrene mine, men jeg har aldri laget noe sånt før! Hva trenger jeg og hvor får jeg kjøpt det?[8D]

Veldig enkelt[:D]

Du trenger:

Hvitt stoff (bruker du farget stoff, må du kjøpe strykepapir til farger)
fyll til puten (event kjøpe ferdig puter med avtagbart trekk)
Stryke papir til printer
event pynt, som blonder og perler

Så gjør du:
Syr puten i ønsket str. Printer ut ønsket bilde/motiv på strykepapiret. Stryker på putetrekket. Så kan du sy blonde o.l rundt bilde eller som du måtte ønske. (må ikke være pynt på)

Ferdig=)

Hmm, det hørtes veldig lett ut! Må prøve[:D]

Hvor kjøper dere strykepapir?

lene!!!!! med te.skje...

stoff
strykepair

skriver en ut på strykepapret med printer... har lyst å lage lerret med fine ord på...

ORIGINAL: ~3 blir endelig 4~

lene!!!!! med te.skje...

stoff
strykepair

skriver en ut på strykepapret med printer... har lyst å lage lerret med fine ord på...

Jeg har laget lerret en gang. Da strøk jeg bare på et stykke hvitt stoff, så stiftet jeg det stramt rundt lerrete.

Kan være lurt å stryke stoffet først, så det er helt glatt. Jeg brukte bomullstoff. Selger 5m pack på Jysk.

Skal du printe ut bokstaver, må du huske å speilvende først. Jeg har ikek gjort det med bilder, men man kan jo gjerne gjøre det der også.
Skriver ut direkte på strykepapiret[:D]

Hvordan du stryker, står på pakken med arkene[:D]

Henger du med ? [:D]

jepp... men hvordan speilvende...

ORIGINAL: mammaå lillegutt

jeg har kjøpt det på Clas ohlson,, men de har sikkert i bokhandlere, Binders osv

Er det den t skjorte filem eller t skjorte papiret du bruker?

lene!!!!! med te.skje...

stoff
strykepair

Jeg har laget lerret en gang. Da strøk jeg bare på et stykke hvitt stoff, så stiftet jeg det stramt rundt lerrete.

Kan være lurt å stryke stoffet først, så det er helt glatt. Jeg brukte bomullstoff. Selger 5m pack på Jysk.

Skal du printe ut bokstaver, må du huske å speilvende først. Jeg har ikek gjort det med bilder, men man kan jo gjerne gjøre det der også.
Skriver ut direkte på strykepapiret[:D]

Hvordan du stryker, står på pakken med arkene[:D]

Henger du med ? [:D]

jepp... men hvordan speilvende...

Det kan du gjøre på noen printer innstillinger, i photoscape og på vanlig redigerings program på pc'en. Sikkert flere måter også,, jeg pleier som regel å alltid finne de mest tungvindte løsningene hehe[:D]

hmm... får google litt da.. men ikke lett når en bare har minipc i hus, med ingen programmer på.. wordpad liksom.... yeeeeyyy[;)]

Stemmer

jeg har kjøpt det på Clas ohlson,, men de har sikkert i bokhandlere, Binders osv

Er det den t skjorte filem eller t skjorte papiret du bruker?

Hvilken av de?
Hvva er forskjellen? vet du?

Back
Topp