Dere som lager grøt selv:-)

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Husk:
- varier med ulike kornsorter
- hovedvekt i grøtblandingen bør være av jernrike kornsorter.
- sørg for at babyen daglig får i seg mat med vitamin C. (Feks.Broccoli, paprika, asparges,nype, blåbær, appelsin, mango, guava).
- C-vitamin er nødvendig for at kroppen skal klare å ta opp jern.

jernmangel er den vanligste mangelsykdommen blandt barn, la det ikke bli et av våre barn;-)

Bra du passer på. Denne listen skal jeg ha i hodet ;)

Tusen takk!
Hva skulle vi gjort uten deg her inne?
Da hadde alle junibarn2012 vokst opp på palmeolje, bly og tungmetaller ;)

Takk for at du er en stor inspirasjon til oss andre :)

Takk for info! Enda en ting jeg ikke har tenkt på ( c vitaminer ) ;)
Sålenge man gir variert med grønnsaker/frukt hver dag, behøver man ikke tenke på c-vitaminer. Er egentlig mest om man feks. Kun gir grøt, da bør man prøve å gi litt frukt eller grønnsaker ved siden;)

Takk for nyttig info :)

kan man bruke nype-ekstrakt i grøten ?

Takk for nyttig info :)

kan man bruke nype-ekstrakt i grøten ?
Jeg lager nype coulis som jeg har oppi grøt, som dessert eller blander ut i litt vann som saft. Nyper er veldig bra!
Ekstrakt går sikkert veldig fint, kommer ann på hva som ellers er oppi:)
nyper har masse c-vitaminer og antioksidanter! hvis du tar bilde av pakken/ flasken kan jeg hjelpe deg å sjekke den om du vil.

Jeg lager nype coulis som jeg har oppi grøt, som dessert eller blander ut i litt vann som saft. Nyper er veldig bra!
Ekstrakt går sikkert veldig fint, kommer ann på hva som ellers er oppi:)
nyper har masse c-vitaminer og antioksidanter! hvis du tar bilde av pakken/ flasken kan jeg hjelpe deg å sjekke den om du vil.

har ikke kjøpt enda, men såg de hadde noe på matbutikken. Våget ikke kjøpe det da jeg ikke visste om det var bra;)
lager du det av tørka nyper eller? Husker du lagde en tråd med det tidligere.

Jepp, kjøpte tørket naturell nyper økologisk. Ikke alle de tørrede heller som er bra..:-/ ta bilde neste gang på butikken så kan vi se om det er bra;)

Back
Topp