Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Fiolett
Jeg løper flere ganger i uken på tredemøllen, har egen hjemme. Løper på 2% stigning og 11-11,5 km i 30 minutt. Herlig trening[:)]
ORIGINAL: Vesla85
Jeg løper flere ganger i uken på tredemøllen, har egen hjemme. Løper på 2% stigning og 11-11,5 km i 30 minutt. Herlig trening[:)]
Spreka!! Ei goooood stund til jeg greier å holde det tempoet 30 minutt i strekk uten pause ja! Men en dag - da skal jeg greie det! [:)]
Spreka!! Ei goooood stund til jeg greier å holde det tempoet 30 minutt i strekk uten pause ja! Men en dag - da skal jeg greie det! [:)]
Hehe, jeg begynte også å løpe på 8,5 km og ingen stigning, med flere pauser. Men har løpt på tredemøllen i noen år nå, med 9 mnd pause da jeg var gravid med siste mann (dårlig). Kondisen går fort opp hvis du fortsetter, så øker du farten etterhvert. Klart du klarer det! Lykke til [:)]
Hehe, jeg begynte også å løpe på 8,5 km og ingen stigning, med flere pauser. Men har løpt på tredemøllen i noen år nå, med 9 mnd pause da jeg var gravid med siste mann (dårlig). Kondisen går fort opp hvis du fortsetter, så øker du farten etterhvert. Klart du klarer det! Lykke til [:)]
Ja kondisen øker nok fort!
Hvor mange ganger i uka løper du da? Og har all løpinga den effekten du ønsker?
Jeg løper kun for en ting - forbrenne fett! Så er spent på om jeg får noe resultat [:)]
Etter siste svangerskap (august 09) har jeg løpt 4-6 ganger i uken frem til septmber i fjor. Nå løper jeg 3 ganger i uken. Rocker og trener styrke etterpå. Jeg løper også for å forbrenne fett, helst skulle jeg sett at fettet på magen forsvant, men det får jeg ikke bort uansett hva jeg gjør[&:] Jeg har klart å gå ned det jeg vil med tredemøllen og kostholdet, ønsker å bli strammere nå..
Skal du ned i vekt?
ORIGINAL: Nummer1(-:
jeg løper oftest slik:
10 min oppvarming raks gange
2 min gange så raskt jeg klarer, 2 min løping i moderat tempo i 40 min.
avslutter med 5 min rolig gange
jeg løper oftest slik:
Hvor lenge løper dere? Og "hvordan" løper dere? Intervall/ spurtintervall, utholdenhet/ langdistanse?
Og hvilke "innstillinger" har dere mølla på? (prosent oppoverbakke og fart (km/t)
jeg løper oftest slik:
Takk for "oppskriften"! Tenkte jeg måtte prøve meg på noe lignende idag.
Sånn var økta:
Mølla står på 2% stigning
Starter med å gå i 5 minutter (6 km/t)
Så løper jeg 2 minutter (9,5 km/t)
Deretter går jeg i 2 minutter (6 km/t)
Dette gjentar jeg i 45 minutter
Til slutt går jeg i 10 minutter (6 km/t)
Det ser vel ganske simpelt ut, det trodde ihvertfall jeg. Helt til jeg fikk merke hvor latterlig dårlig kondis jeg har. Men dette fungerte virkelig for meg! Jeg greide vært intervall, uten å måtte stoppe helt og ta en pause. Svetten rant godt, men så sinnsykt herlig det er!
Etterhvert som jeg blir bedre trent, så vil jo dette endres, intervallene vil bli lengre :) Men akkurat nå, er det dette som funker.
ORIGINAL: *April*
Når jeg løp på tredemølle (har ikke trent på en stund) så løp varmet jeg opp i 5-10 minutter med 6,3 km/t, også økte jeg med langdistanse på 8,5 km i 20-30 minutter. Om jeg økte til 9,3 km/t klarte jeg ikke å holde ut lengre enn 15 min. Men skal sies at jeg ikke klarte å jogge mer enn 1 min på 8,5 km/t da jeg begynte å trene... Klarte å jogge meg opp til en halvtime uten stopp på 3 måneder (jogget da 3 g/uke).