Dere som løper på tredemølle!

Vesla85

Gift med forumet
Hvor lenge løper dere? Og "hvordan" løper dere? Intervall/ spurtintervall, utholdenhet/ langdistanse?

Og hvilke "innstillinger" har dere mølla på? (prosent oppoverbakke og fart (km/t)

Denne mnd fokuserer jeg på 30ds og turgåing, men når jeg trener på treningsenteret så løper jeg på mølla.
Intervalltrening. 5min oppvarming

ENTEN
0% stigning
1min løping-30sekunder gange.
Varmer opp på 5km, løper på 7km og går mellom intervallene på 4,5km.
Holder på i 20min ca

ELLER
15% stigning(mølla går ikke høyere)
2min hurtig tempo-30sekunder rolig
Varmer opp på 5km-flatt, hurtig tempo-5km-15% stigning, rolig tempo-3km-15% stigning
Holder på i 20min ca

Eller så går jeg langkjøring- 5,5km-30-45min

Elsker tredemølla-det er treningen for meg! +styrke[:D]

Tusen takk for svar! [:)]

Har nettopp startet selv, og driver å prøver meg frem på hva som vil fungere. Har 2% stigning på mølla, og er fornøyd med den da. Så og si flatt, men en aaaaning stigning liksom [:)]
Er jo intervalltrening jeg driver med, men tar vel litt tid å finne et tempo og intervall som passer meg [:)]

Ingen flere som løper på mølle?

Jeg løper flere ganger i uken på tredemøllen, har egen hjemme. Løper på 2% stigning og 11-11,5 km i 30 minutt. Herlig trening[:)]

ORIGINAL: Fiolett

Jeg løper flere ganger i uken på tredemøllen, har egen hjemme. Løper på 2% stigning og 11-11,5 km i 30 minutt. Herlig trening[:)]

Spreka!! Ei goooood stund til jeg greier å holde det tempoet 30 minutt i strekk uten pause ja! Men en dag - da skal jeg greie det! [:)]

jeg har akkurat begynt, så vil ikke sammenlignes, og husker egentlig ikke innstillingene lenger..men skal teste i dag.
Har i hvertfall løpt to min, gått to min i 40 min.. det holdt lenge for meg... ;)

ORIGINAL: Vesla85

Spreka!! Ei goooood stund til jeg greier å holde det tempoet 30 minutt i strekk uten pause ja! Men en dag - da skal jeg greie det! [:)]

Hehe, jeg begynte også å løpe på 8,5 km og ingen stigning, med flere pauser. Men har løpt på tredemøllen i noen år nå, med 9 mnd pause da jeg var gravid med siste mann (dårlig). Kondisen går fort opp hvis du fortsetter, så øker du farten etterhvert. Klart du klarer det! Lykke til [:)]

Hehe, jeg begynte også å løpe på 8,5 km og ingen stigning, med flere pauser. Men har løpt på tredemøllen i noen år nå, med 9 mnd pause da jeg var gravid med siste mann (dårlig). Kondisen går fort opp hvis du fortsetter, så øker du farten etterhvert. Klart du klarer det! Lykke til [:)]

Ja kondisen øker nok fort!

Hvor mange ganger i uka løper du da? Og har all løpinga den effekten du ønsker?
Jeg løper kun for en ting - forbrenne fett! Så er spent på om jeg får noe resultat [:)]

Ja kondisen øker nok fort!

Hvor mange ganger i uka løper du da? Og har all løpinga den effekten du ønsker?
Jeg løper kun for en ting - forbrenne fett! Så er spent på om jeg får noe resultat [:)]

Etter siste svangerskap (august 09) har jeg løpt 4-6 ganger i uken frem til septmber i fjor. Nå løper jeg 3 ganger i uken. Rocker og trener styrke etterpå. Jeg løper også for å forbrenne fett, helst skulle jeg sett at fettet på magen forsvant, men det får jeg ikke bort uansett hva jeg gjør[&:] Jeg har klart å gå ned det jeg vil med tredemøllen og kostholdet, ønsker å bli strammere nå..
Skal du ned i vekt?

jeg løper oftest slik:
10 min oppvarming raks gange
2 min gange så raskt jeg klarer, 2 min løping i moderat tempo i 40 min.
avslutter med 5 min rolig gange

Etter siste svangerskap (august 09) har jeg løpt 4-6 ganger i uken frem til septmber i fjor. Nå løper jeg 3 ganger i uken. Rocker og trener styrke etterpå. Jeg løper også for å forbrenne fett, helst skulle jeg sett at fettet på magen forsvant, men det får jeg ikke bort uansett hva jeg gjør[&:] Jeg har klart å gå ned det jeg vil med tredemøllen og kostholdet, ønsker å bli strammere nå..
Skal du ned i vekt?

Ja skal litt ned i vekt, ikke så mye (ca 5 kg). Men alt ligger på magen.
Jeg løp mye i fjor sommer (ikke på mølle da, men utendørs), og fikk det resultatet jeg ønsket da! Men jeg falt helt ut når høsten kom. Derfor har jeg skaffet meg medlemsskap på studio nå, så været og årstiden ikke er noe unnskyldning [:)]
Når jeg har oppnådd den vekta jeg vil, så er det helt klart på tide å få inn noen økter med styrketrening for å stramme opp, men det ligger lengre fram i tid [:)]

ORIGINAL: Nummer1(-:

jeg løper oftest slik:

Har du løpt lenge?

Spørs om jeg må legge meg på noe rundt den linja de til å begynne med jeg også. Jeg har vært fire turer på mølla den siste uka (meldte meg inn i forige uke), så er temmelig fersk - og kondisen er dåååårlig!
Vet du om det er noe "regler" for hvordan man trener intervall? Eller må man bare finne et opplegg som fungerer for seg, uansett hvor mange minutt med gå/jogg man tar?
Må jeg eks ha like lange gå økter som løpe økter, eller kan jeg løpe i 2 min og gå i 1 minutt?

jeg løper oftest slik:

Takk for "oppskriften"! Tenkte jeg måtte prøve meg på noe lignende idag.

Sånn var økta:
Mølla står på 2% stigning
Starter med å gå i 5 minutter (6 km/t)
Så løper jeg 2 minutter (9,5 km/t)
Deretter går jeg i 2 minutter (6 km/t)
Dette gjentar jeg i 45 minutter
Til slutt går jeg i 10 minutter (6 km/t)

Det ser vel ganske simpelt ut, det trodde ihvertfall jeg. Helt til jeg fikk merke hvor latterlig dårlig kondis jeg har. Men dette fungerte virkelig for meg! Jeg greide vært intervall, uten å måtte stoppe helt og ta en pause. Svetten rant godt, men så sinnsykt herlig det er!
Etterhvert som jeg blir bedre trent, så vil jo dette endres, intervallene vil bli lengre :) Men akkurat nå, er det dette som funker.

det hørest jo ut som en veldig bra måte å trenepå.

har ikke løpt på leeenge men denne tråden fikk meg til å få lyst. + at fra kjøkkenvinuet ser jeg hodene til de som løper på treningsseteret gå opp og ned[:)]

husker jeg brukte å løpe slike ferdiglagde intervall program.

Hvor lenge løper dere? Og "hvordan" løper dere? Intervall/ spurtintervall, utholdenhet/ langdistanse?

Og hvilke "innstillinger" har dere mølla på? (prosent oppoverbakke og fart (km/t)

Jeg kjører vanligvis langdistanse, er ikke så fan av intervalltrening på mølla.
Fart på 10 km timen og 1 % stiging, springer 6-10 km uten pause.

jeg løper oftest slik:

Takk for "oppskriften"! Tenkte jeg måtte prøve meg på noe lignende idag.

Sånn var økta:
Mølla står på 2% stigning
Starter med å gå i 5 minutter (6 km/t)
Så løper jeg 2 minutter (9,5 km/t)
Deretter går jeg i 2 minutter (6 km/t)
Dette gjentar jeg i 45 minutter
Til slutt går jeg i 10 minutter (6 km/t)

Det ser vel ganske simpelt ut, det trodde ihvertfall jeg. Helt til jeg fikk merke hvor latterlig dårlig kondis jeg har. Men dette fungerte virkelig for meg! Jeg greide vært intervall, uten å måtte stoppe helt og ta en pause. Svetten rant godt, men så sinnsykt herlig det er!
Etterhvert som jeg blir bedre trent, så vil jo dette endres, intervallene vil bli lengre :) Men akkurat nå, er det dette som funker.

så flott[:)][:)]man får virkelig opp koken med dette hvis man legger på litt fart og litt stigninga ja[:)]

Når jeg løp på tredemølle (har ikke trent på en stund) så løp varmet jeg opp i 5-10 minutter med 6,3 km/t, også økte jeg med langdistanse på 8,5 km i 20-30 minutter. Om jeg økte til 9,3 km/t klarte jeg ikke å holde ut lengre enn 15 min. Men skal sies at jeg ikke klarte å jogge mer enn 1 min på 8,5 km/t da jeg begynte å trene... Klarte å jogge meg opp til en halvtime uten stopp på 3 måneder (jogget da 3 g/uke).

ORIGINAL: *April*

Når jeg løp på tredemølle (har ikke trent på en stund) så løp varmet jeg opp i 5-10 minutter med 6,3 km/t, også økte jeg med langdistanse på 8,5 km i 20-30 minutter. Om jeg økte til 9,3 km/t klarte jeg ikke å holde ut lengre enn 15 min. Men skal sies at jeg ikke klarte å jogge mer enn 1 min på 8,5 km/t da jeg begynte å trene... Klarte å jogge meg opp til en halvtime uten stopp på 3 måneder (jogget da 3 g/uke).

fikk helt tårer i øya jeg nå (jada hormontrollet fikk mensen i dag), du er min inspirasjon fra nå!!!!

Back
Topp