Dere som kun gir MME

baby2212

Betatt av forumet
Hvor mye og ofte får barna MME?
Har dere starta med grøt/middag o.l? evt når og hvor mye?

Jeg blir aldri klok på den ungen, går i hyttogvær her :-P heheh... noen dager sånn og noen dager sånn.

Vi gir kun MME, og det får han ca 4-5 ganger daglig + 2 store porsjoner grøt, fruktmos og middag ;) Vi har en veldig sulten gutt da..
Men fikk hvertfall beskjed om at rundt -5flasker medn 200ml i døgnet og 2 porsjoner med grøt i døgnet var helt normalt :)

Varierer fra dag til dag her og :) Men, ca 08 - ca 80 ml MME, en porsjon grøt ca 10:30. MME 14-15 - 120 ml ca. Et halvt glass med spaghettifarse elns klokken 15-16, med litt MME etter måltidet. Ca 40-50ml. Så får han en porsjon grøt i 18-19tiden. For så å drikke ca 150ml MME 20:30. Men som sagt, dette varierer fra dag til dag. En dag vil han drikke masse mer MME enn det jeg har skrevet, mens andre dager lite. Men veldig godt å slippe å gi så altfor masse MME nå når han får 3 måltid med fast føde ved siden av :)

Hvordan er det med dere? 

Min får bare mme.
Han spiser hver 3.time. Får 180 ml (ca 200ml når jeg har i pulveret).

Han får grøt til nest siste måltid og litt mme. Før formiddagsluren får han et halvt beger fruktmosemoticon

Her ligger det på 4-5flasker MME (200ml somregel) i døgnet... får en porsjon grøt rett før leggetid,mellom 18 og 19 ett sted :-P hva er "vanlig" porsjon grøt? jeg har blandet litt tynnere enn det som står på pakkene til 4mnd..

Har vært så usikker på dette med middagsglass og slik, gir noen ganger litt fruktmos innimellom... 
Føler liksom når det går 5-7timer mellom flaskene, så er jo det veeeeldi lenge uten noe som helst... kansje jeg må prøve med litt middag midt på dagen :-P

Nutramigen mme her.
150-160 ml hver 3. time (bortsett på natt)
siste måltidet før vi legger henne er grøt og mme/vann + 2 ts biola yoghurt for å få magen i gang.
Første måltid etter lang nattesøvn er 200 ml

Gydab skrev:
Nutramigen mme her.
150-160 ml hver 3. time (bortsett på natt)
siste måltidet før vi legger henne er grøt og mme/vann + 2 ts biola yoghurt for å få magen i gang.
Første måltid etter lang nattesøvn er 200 ml

Jeg må bare spørre jeg: Gir du youghurt til en baby som trenger nutramigen? Hvordan i all verden går det?

Back
Topp