Dere som kjente liv tidlig

Moonstone

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Sniker. Når kjente dere liv og hvordan kjentes det? Hvordan kan man «kjenne etter»?

Kjente liv rundt 14+0. Bittesmå dult, som om han banket på liksom :D Mange synes det kjennes ut som bl.a dirring eller en fiskehale som slår. Sånn har det ikke vært for meg. Synes det har kjent ut som små spark fra begynnelsen av. Helt i starten kjente jeg det kun om jeg lå stille på ryggen og kjente etter. Nå er jeg 19+6 og kjenner det uansett stilling. Kjente det på utsiden fra uke 16, men alt dette er veldig individuelt. Jeg har også morkaka på baksiden som gjør at jeg kjenner det ekstra godt. Annengangs :)

Kjente fra uke 11, er 2.gangs. Det kjennes ut som små dytt, og kan lett forveksles med tarmbevegelser.

14+0, føltes ut som lemus eller en liten vibrering:)

Nå må jeg bare spørre.. Dere som har allerede kjent spark, når kjente dere liv første gangen dere ble gravid? Jeg er i 18+4 og har ikke kjent noe ting enda.

Nå må jeg bare spørre.. Dere som har allerede kjent spark, når kjente dere liv første gangen dere ble gravid? Jeg er i 18+4 og har ikke kjent noe ting enda.
Jeg er førstegangs:) morkake ligger oppe og bak:)

Jeg er i uke 18 jeg også og har ikke kjent noe liv enda. Er tredjegangsfødende så kjenner at jeg er litt nervøs, men tror ikke jeg kjente noe før rundt tiden for OUL de andre gangene heller. Skal på ultralyd i morgen, så da får jeg sjekket om alt er bra Om du ikke har født før er det mange som ikke kjenner noe før i uke 19- 20.

Jeg er førstegangs og kjente første tegn på liv i uke 15. Små dult og noe som beveget seg :happy: Kjente aldri sommerfugler eller dirring.

Med storebror kjente jeg spark 16+5, med lillesøster husker jeg ikke når jeg kjente det :bag: Har glemt å skrive det ned, men tror det var rundt uke 14 kanskje. Nå ser vi sparkene på utsiden av magen, i morgen er jeg 20+0. Har morkaken på fremsiden, det hadde jeg med storebror og :)

Så spennende! Takk for alle svar. Jeg har fått beskjed om at morkaken er på baksiden så håper å kjenne noe tidlig men er førstegangs så kan ta litt tid. Har ikke kjent noe av det dere beskriver men innimellom en litt rar og raskt smerte. Kanskje det er spark? Hvem vet. Skal prøve å kjenne litt mer etter utover uka. Gleder meg til jeg kan kjenne liv!

Jeg er andregangs, denne gangen har jeg morkaka på forsiden av magen og har kun kjent noen dult. Jeg er 19+5! Var på OUL på torsdag, og det var full fres i magen :joyful: Jordmor sa at det kan gå opp mot uke 21 før det blir tydeligere og daglige spark på grunn av plassering av morkake :) Med førstemann kjente jeg liv fra ca. uke 17!

Så spennende! Takk for alle svar. Jeg har fått beskjed om at morkaken er på baksiden så håper å kjenne noe tidlig men er førstegangs så kan ta litt tid. Har ikke kjent noe av det dere beskriver men innimellom en litt rar og raskt smerte. Kanskje det er spark? Hvem vet. Skal prøve å kjenne litt mer etter utover uka. Gleder meg til jeg kan kjenne liv!

Det høres ut som det er ligamentsmerter du kjenner. :happy:

Jeg er tredjegangs, og kjente først noe 19+0. Er ganske sikker på at jeg kjente det en god del tidligere med førstemann. Men det er forskjell på svangerskapene og alt er like normalt.

Kjente liv mellom uke 14-15 denne gangen.

Nå kjenner jeg liv hver dag, innimellom sparkes det hyppig og styres på inni magen, rett og slett gymnastikk :hilarious:. Jeg er 20+5 i dag :Heartred

Fra ca 19+0 begynte jeg å kjenne noe dulting inne i magen. Vanskelig å forklare, men var ikke i tvil, selv om jeg er førstegangs. Foreløpig er det en deilig, kriblende følelse :Heartred kjenner mest på kveldstid når jeg ligger i sofaen eller har lagt meg. Kjenner ikke så mye utenpå magen ennå.

Kjente liv i uke 13 ca. Det kjentes ut som noen dulta borti innsiden av magen. Det er barn nr 2. Med førstemann kjente jeg liv i uke 17. Føltes som små bobler som sprakk, husker jeg

Back
Topp